15 aug: Gå på känsla

Jag är en sådan person som går på känsla. Jag handlar efter hur jag mår. Om jag inte gör det, dvs gör något som jag blir tvingad till att göra då blir det inte bra och jag mår inte så bra heller.

Men den sak som var tråkig ena dagen kan jag tycka är rolig att göra nästa dag. Det kan till och med vara att städa eller göra andra i allmänhet tråkiga saker. När jag gör det jag känner för så blir det inte bara bra, det blir superbra och mår därefter.

Alla är ju olika, och Angelica min sambo är helt tvärtom! Hon har en Skalman-klocka som hon går efter. Äta då, sova då, städa då osv. Detta kan ju bli motsättningar oss emellan då hon vill ha hjälp med saker eller att hon tycker att jag ska äta eller sova vissa tider.

Men hon är tokig på min snopp så jag får väl ta att hon är som hon är då =)



Är gravt chockad... men samtidigt glad. Skickade ett mail till FK i förrgår kväll och fick svar redan i går morse!!!
Tackade och berömde dem för den snabba servicen.
Det var ju den instans jag trodde skulle ta längst tid.



Dagcenter-Rave. Gillar han i bakgrunden bäst.

Blås bort svininfluensan med flöjtar. Jävla dårar!

HAHA! Scary grannar asså.

Zombieland



Glömt (läs förträngt) att slänga in några bilder på Buicken när jag körde bort växellådsbalken i Falun nu i somras.



Alldeles före avloppsbrunnen är det en liten svacka i vägen. Den lilla svackan räckte för att bilen skulle bli lite lägre och balken ta tag i locket på avloppsbrunnen som sticker upp ca 1 cm. Int klokt.

Det brun/svarta på asfalten är endast jord (gudskelov). Hade nästan ett grävlingsgryt inkilat mellan balken och växellådan, haha.



En natt nu i veckan "fantomsnusade" jag, haha. Tror jag inte hänt någon gång.

Det var så gött, ska ni veta!

Jag drömde att jag tog en snus och jag verkligen fysiskt kände att snusen låg där den låg så fint under läppen och kände även det lugnande nikotinruset.

Samtidigt mådde jag dåligt för att jag gett efter och tagit en snus som jag aldrig har gjort efter att jag slutade tvärt för många år sedan. Så stolt över mig själv att jag inte haft återfall.

När jag vaknade hade jag känslan kvar under läppen och fick känna med fingrarna om jag verkligen hade en snus där under, haha.

Fantastiskt hur hjärnan kan återskapa sådana fantomkänslor!



Idag blir det att käka gott och dricka några bärs. Inväntar besök från sydligare trakter.
Men innan det ska jag dona lite ute i snickarboden med en folköl i handen.

En riktigt gemytlig dag...

Det tycker Jon också som har varit på riktigt gott humör idag. Han har varit så mysig så. Kan det vara för att han fick massa lördagsgodis måhända?

"Du är go du pappa", sa han idag och bara ville sitta och mysa i knät =)



I går kväll var han utan napp för tredje kvällen i rad!! Han hade dock frågat om nappen, men Angelica sa att jag hade slängt dem för de var trasiga. Då nöjde han sig med Bruno (en brun hund).



Efter alla födelsedagsfester (tre på gång framöver), spelningen den 5 sep i Kungsgården m.m. så ska jag fixa en tema-fest här hemma. Mer om det i oktober när allt har lugnat sig.

Vill bara göra er beredda och nyfikna. Ni kan aldrig aldrig gissa vad jag har i tankarna =)



Oliver? Det är som att suga på en lilltå det.
- Ante

Kommentarer
Postat av: Vingo

Ha ha vad sjukt! Skägget drömde exakt samma sak här i veckan, att han hade tagit en snus och allt var så verkligt. När han vaknade tyckte han till och med att han kunde känna snussmaken :D

2009-08-15 @ 14:19:57
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Vingo

Det har nog inte börjat "plötsligt". Det har varit förr också men vi har viftat bort det. Det har varit konstiga brak på bottenvåningen när vi varit i bastun i källaren, Lilleman har vägrat sova i sin säng och varit skräckslagen för att gå upp "dit", konstiga händelser som vi har skämtat bort och sen skämtsamt ropat åt "dem" att gå och lägga sig, men nu har det eskalerat...



Jag stelnade faktiskt till när jag läste din blogg om snuset. Det första han gjorde när han vaknade den morgonen var att berätta om drömmen... i detalj!

2009-08-15 @ 22:12:08
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Vingo

Helt sjukt! Jag berättade för Skägget för en stund sen om din dröm och han tittade alldeles förvånat på mig!

2009-08-15 @ 22:34:16
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0