18 aug: Bli fosterförälder

Har funderat på att vara fosterförälder någon gång i mitt liv.

Någon som vet hur man går till väga för att få ett fosterbarn som haft det svårt i sin uppväxt och vad som krävs av oss som föräldrar?



Igår hade Los Raggos möte angående spelningen 5 sep. Vi möttes upp på Klaras i Sandviken. Fick hela restaurangen  för oss själva.

Det var en del nya ansikten som dök upp som ville hjälpa till på spelningen och bli medlemmar. Skoj!

Efter några timmar med snack och god mat så hade vi delat upp allas sysslor och ansvarsområden. Lätt som en plätt.

Gick även igenom lite av kommande spelningar vi ska ha på Nyårsafton och Alla Hjärtans Dag.



Just nu inväntar jag Lill-Kenny. Vi ska montera dit avgassystemet på Buicken och i morgon ska den besiktas.

Har massvis med andra saker jag ska göra i stan i morrn också. Apoteket, fixa ny ventil på svärmors hjul, möte på AF mm. Bäst att passa på att göra allt på samma gång.



Men för i helvete, hahaha!

Vilken av dessa gudar är den som finns på riktigt? Eller finns alla, eller ingen? =)

Lika som bär.

Busvissla!



Jäklar va fester det är på gång nu ett tag framöver.

22 aug: Mattias Lund 30 år
29 aug: Konny Dannberg 40 år
5 sep: Rockn roll i Kungsgården
12 sep: Verner 30 år



Vad hade du i engelska? En flatsmäll?
- Ante


Kommentarer
Postat av: Ida

Kontakta individ- och familjekontoret hos socialen på ndin ort. När jag undersökte möjligheterna att vara "stödkompis" åt någon så ingick det under samma kategori att vara "stödhem" (att barnet bor hos er t ex varannan helg eller varannan vecka). Att vara heltidsfosterhem ingick nog inte där men det kanske leder dej en bit på vägen. Samtidigt kanske det kan vara bra att testa på att vara fosterhem genom att vara stödhem först!

Lycka till, det finns många barn därute som behöver din och andras hjälp!

Kram

2009-08-18 @ 20:04:40
Postat av: Vingo

Hm... vilken Gud jag tror på? Robert Lind i Kramfors så klart!



Jabba de Hut - Får mig att tänka på bögkompisens man som tidigare varit gift med en kvinna. Kompisen har beskrivit henne som Jabba de Hut, vilket osökt får mig att tänka "Såg hon ut som kvinnan på bilden??"

2009-08-19 @ 23:08:15
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0