11 dec: Man känner lukten...

...av V8or, amerikansk 40 årig bilklädsel, svett, spritångor, pomada och billig parfym.

Snart så kommer vi Vika.


Jag klagar på att jag har mycket att stå i på gården, men Verner har det tusenfalt gånger värre.

Han säger att han bor i  ett moment 22. För att göra sak 1, måste man göra sak 2 och för att göra det måste man göra sak 3 och för att göra sak 3 måste man göra sak 1, hahaha!





Igår var det Luciatåg på dagis. Jon var så söt så... ja det var alla barnen. Jon kan luciasångerna men vägrade självklart att sjunga för det hade han bestämt.



Dessa fester är bestämda och klara framöver:

19 dec: Massor av festligheter den här dagen. Har hittills blivit bjuden på 4 st partaj. Bland annat glöggfest hos Verner & Jessica men vi ska på Åsas 50-års fest som vi tackade ja till först.
25 dec: Juldagsrock i Bollnäs.
23 jan: Johnny har födelsedagsfest med liveband.
30 jan: Fest hos raggarna i Nyköping.
13 feb: Black Knights reunion spelning med King Drapes som förband som vår klubb arrangerar.

Transport till juldagsrocken i Bollnäs är fixad. Blev erbjuden en plats i Lea´s nyinköpta Oldsmobile -57.





Blandade citat:

Helena (för någon dag sedan):
- Hade Bush skickat 30 000 nya soldater till Afghanistan hade hela världens gamar slagits om att få slita honom i stycken. Nu är det Obama, och imorgon får han Nobels fredspris. Jaja.

Underbart citat från filmen Kenny:
- Jag brukar säga till folk att jag arbetar med VVS. Va intressant brukar de säga. Jag svarar att: Nej, det är det inte. Jag arbetar med skithus.

Johnny:
- Jag sa till Uffe för en vecka sedan att om jag dör inom kort så ska han ta reda på alla mina anteckningar. Skriva ut dom och pussla ihop ett manus som får Stieg Larssons böcker att likna reklam för Lidl.



Har ju bytt till Google Chrome som är bra på många sätt men skriva blogg går inte (inte på blogg.se iaf). Blir fel md radavstånden m.m. Synd. Så man får byta till Firefox för att kunna skriva något överhuvudtaget.

Men jag rekommenderar Chrome ändå. En väldigt snabb webläsare och det är tusen ggr mindre krascher.



Så här gör man reklam-burgare.

Hahaha! WTF? Man kan inte sluta titta.

Va fan gör Håkan E på Walmart?

Hur man raggar upp en feminist (ja en kvinnlig sådan... det verkar visst finnas manliga politiker som går ut med att de är feminister också).

Ha koll på postbilen.



Så fort jag får ett arbete så ska jag starta ett företag som jag kan ha på sidan om och som kan växa sakteliga. Men jag funderar på hur det ligger till med om jag skulle bli uppsagd från mitt jobb, får jag då A-kassa fastän jag har ett litet företag på sidan om? Någon som har ett svar på det?



Sitter och funderar nu om att inte släppa loss för mycket i morrn. Det blir lätt så när man sett fram emot något länge och inte festat på ett tag. Synd om halva kvällen skulle bli förstörd.

Nä, man får ha det under kontroll. För skoj ska jag ha!

Någon kamera kan jag inte ta med mig då Angelica och Jon ska ha den i helgen då de ska träffa jultomten. Får tigga foton från sällskapet istället. =)

Skriver mer nästa vecka om helgens bravader. Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Anna

Google Chrome har jag också men använder inte jämt. Har hittills inte haft problem med bloggen. Annars är det som du säger - den är helt kanon!

2009-12-11 @ 11:32:48
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Och nu har jag läst ända längst ner. Både ja och nej. Om du har ett företag och blir arbetslös så kan du få stämpla men då måste ditt företag läggas vilande. Men, och här är jag inte hundra, jag tror du Får stämpla om ditt företag räknas som hobbyverksamhet. För att räknas till den gebiten så får inte inkomsten/omsättningen vara mer än X antal kronor (det kan du kolla med skatteverket)

2009-12-11 @ 11:44:05
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Håkan

jag stog ju å väntade på dig på walmart kenny

http://www.peopleofwalmart.com/?p=7650

2009-12-13 @ 14:25:06
Postat av: Ida

Tänkte på dej idag när jag gick på ICA. Mitt i gången stod där en pall med 50 cl glasflaskor med etiketten Zeunerts julmust! Det var väl den som du skrev om i nån blogg?

2009-12-14 @ 18:31:02
Postat av: kyd

Håkan: Hahaha. Denim Dan. Vilken snubbe.



Ida: Jajamen det var det. De finns i Gbg men inte här inte =)

2009-12-14 @ 22:26:23
Postat av: Ida

Nämen... Vad knasigt.

Krya på dej!

2009-12-14 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0