20 dec: Vill ha en Citroen

Det låter då väldigt udda att jag vill ha en Citroen. Det är en av de bilmärken som jag verkligen inte tycker om. Men det finns självklart undantag och Citroen har gjort ett endaste undantag och det är Citroen DS från 70-talet. även kallad Paddan. Fulsnygg men långt före sin tid inom teknik och komfort.



Skulle dra blickarna till sig iaf och det skulle vara kul att göra en lätt custom av den, som den sista bilden.



Igår var jag och Jon till Åsas 50 års fest. Angelica var hemma med kraftig magkatarr. Det var en massa folk och även trubadur. Bjöd på god mat och dryck. Jon hade fullt upp med att prata med alla och var mest med Therese så klart. Han gillar henne väldigt mycket.

Jag gick hem tidigt trist nog. Hade huvudvärk och så visste jag inte hur Angelica skulle må idag så jag borde vara pigg för att ta hand om sonen.

Angelica mår bättre idag iaf.



Vattenröret under gräsmattan har gått sönder igen! Nu får vi vänta tills våren innan vi får vatten igen. Då ska hela kulverten grävas upp och byta ut kallvattenröret som verkar vara som fnöske.

Inte så kul alls faktiskt. Hela jäkla vintern utan vatten. Det blir ett jäkla springande till svärmor i ett halvår nu. :(



Våran termometer hade visst visat fel. Svärmors termometer hade visat -25 när det var som kallast. Så det har känts på. Fast när man varit ute ett tag så blir man van. Gick ut med Balder på gården när det var som kallast i endast skjorta och det gick bra. Men det gick sämre för mina glasögon. Bågen sprack! Men det gick att limma ihop den.

Somalierna i Söderhamn är extremt påpylsade. Själv gick jag i hoodtröja med uppkavlade armar så det handlar nog lite om att generna har vänjt kroppen under alla årtusenden om vilket klimat man tål. Jag skulle nog faktiskt avlida i en afrikansk värme.

Jäklar va snö det har kommit. Har varit ute och skottat idag och när an skottat klart skulle man faktiskt kunna skottat igen. Men nu får jag ge mig tills i morgon.



Jaaa. Småstadsliv 3 trailern! (Tack för tipset Kennet)

No happy meal for you.

Ja men äntligen!

Felskickat sms till sin pappa.

Första blåa planeten upptäckt!



SAAB är snart nedlagt. Det sa jag redan när SAAB blev uppköpta av GM. Om GM någon gång går dåligt och måste offra en del i företaget så är det självklart SAAB som åker. Men SAAB hade väl en kris då också när de sålde sig själva till GM. Företaget har nog levt på övertid.

Därför tycker jag det är fel att staten ska in och rädda SAAB. Varför ska alltid kommuner och staten ta över de dåliga företagen för att rädda jobb? Vi biter oss i svansen om staten och kommuner ska äga företag med dåliga vinster.



Skönt att vi handlat julklappar och julmat innan julruschen. Tänk vilket elände att gå på stan nu dessa dagar eller ännu värre - Valbo Köpcentrum.

Mina tankar går till er stackare som måste lida i all trängsel. Speciellt er karlar out there som inte tycker om att shoppa överhuvudtaget.

På tal om karlar och shopping... Nog för att man är en toffelhjälte men en sådan toffelhjälte som de karlar som motvilligt åker till Ullared kommer jag aldrig att bli. Stackare.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Toffelhjälte! Herregud Kenny! Du vet inte vad en toffelhjälte är du inte!

2009-12-20 @ 17:02:00
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0