27 dec: Händelserik julhelg

Dan före julafton var det mysig uppesittarkväll med godis och glögg framför TVn... men inte för mig. Jag fick diska och sedan hämta Angelicas bror i Gävle. Tåget var försenat också så jag kom hem väldigt sent. Somnade av i bilen en sväng utanför tågstationen. =/

Julafton var mycket trevligare då vi for ner till min mor för att käka lite julbrunch och dela ut julklappar till brorsbarnen och Jon. Blev fruktansvärt många julklappar förståss. Morsan hade struntat att köpa en ny toalettstol (som verkligen behöver bytas) och köpt julklappar istället, haha.

Därefter for vi hem igen till ytterliggare julfika, utdelning av klappar och julmiddag. Kände mig som en tunna efteråt. Man har inte gjort något annant än ätit den här helgen.

Här blev det en massa julklappar åter igen. Så nu får vi byta ut Jons leksaker i hans rum. Det är mycket som är trasigt också som ska slängas. Bästa reaktionen var när han öppnade ett paket från farfar med ett stooort flygplan...
- "Oj jäklar!"
.

Jag fick en akustisk gitarr av min mor. Blev lite paff men det ska bli kul att få lära sig plinka lite. Angelica kan ju redan spela lite så det passade ju bra.

På julaftonskvällen somnade jag riktigt tidigt och sov oavbrutet i 15 timmar (!!). Jag var helt slut.

Jon har haft det bra och roligt iaf. Det är det som är huvudsaken. Men det var inte så trevligt för oss vuxna på juldagen då det blev släkttjaffs vid middagsbordet hos Angelicas faster på juldagen. Då gick vi hem för jag ville ha en trevlig afton så klart, under julen och allt. Kan ha ett långt utlägg över detta bråk men det har Angelica förklarat bra i sin blogg.

Så jag ringde några vänner och frågade om de hunnit iväg till juldagsrocken i Bollnäs istället, och de hade de inte så de hämtade upp mig och Micke. Vägen dit blev inte så skoj eftersom jag har världens snabbaste förbränning av alkohol och blev bakfull efter ölen och snapsarna från middagen. Det blev bättre efter några timmar och jag försökte mig på att festa lite men det gick inte så bra. Förutom detta så var det riktigt trevligt att få träffa så många vänner och dansa lite.

Ja det var en julhelg med full fart och snart är det nyårsafton men det blir att ta det lugnt som vanligt på nyårsaftona. Vill inte vara dyngrak när man ska vara med familjen precis.



Borde kanske kopplat ur antispinn? Haha!


Förtroendet till Barack Obama har minskat rejält för mig, och detta var droppen. Har människan inte gått på en endaste historialektion??

Man ångrar sig verkligen att man besökt restaurangen på helgerna tidigare.

Dåligt med nyheter ibland.

En mamma föder sin stora familj för endast 4 dollar/vecka med hjälp av kuponger. En av gångerna fick hon ner varor för 267 dollar till 1 penny (!!).



Redan NU måste jag komma på något att sälja i slutet av juli. Då är det O-ringen här i trakterna och det kommer runt 10.000 pers som besökare. Samtidigt är det Grillnatta i Bollnäs. Fan, hjälp mig här. Vad kan man sälja?

Mat funkar ju alltid i någon form... men jag är inte så bra på mat precis. Brännvin och öl dricker väl inte de där sportfanatikerna heller, haha.

Ja va fan ska man hitta på?



Nu snart ska jag ut och busa i snön med son och hund. Jon hade fått innebandyklubbor och mål av farmor som skulle kunna fungera att spela på snön tänkte vi.

Skotta och borsta av bilen all snö vore bra det också. Fan va det snöar hela tiden. Nu får det räcka!

Skriver mer innan nyår. Ska då försöka göra en lista om årets alla händelser.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men grilla hamburgare och koka korv kan du väl? Det kan du tjäna apbra på!

2009-12-27 @ 13:24:06
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är sant att det är så himla vanligt. Hm... Något som kan gå bland orienterare då... tål att tänkas på...



Ja, förra helgen då vi hade fest bad Märy Agneta Maria Kamprad Patrull Pontare Elgh oss att vi skulle adoptera henne så nu har vi dotter och barnbarn :D



Ja katten på vattnet var verkligen imponerande!

2009-12-27 @ 16:07:27
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

Sälj proteinpulver!! Haha!

Eller kan du sälja kallingar. Farsan fick ett par av brorsan i julklapp. De var i nått speciellt material som ledde bort ALL fukt från genitalierna. Tajt som sjutton skulle de sitta o ända ner på knät nästan.

Måste ju vara kallt om snoppen för dem när de springer o svettas där, uppe i Norrland. Ni får ju aldrig mer än 5 grader! ;P



Ska hojta om jag kommer på mer. Brukar ju kunna vara kreativ!

Håll tummarna för mej den 29:onde förresten! Då är det intervju hos Adecco som Eventansvarig!



God fortsättning o gott nytt!

2009-12-28 @ 01:50:02
Postat av: kyd

Ida: Härligt!! Håller alla tummar jag kan hitta! Tack för tipsen. Ska kolla runt lite på sportkläder mm och se om man kan göra ngn vinst.



Gott Nytt år!

2009-12-28 @ 14:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0