9 dec: Gräva upp gräsmattan igen

Ikväll märkte vi att vi hade dåligt tryck i kranarna. Efter en del felsökande fann Angelica att vattenledningen till en gammal kran som inte använts på 30 år har brustit och det bubblade oavbrutet upp vatten på gräsmattan.

Ringde rörmokaren och fick beskedet om att vi måste gräva upp gräsmattan och plocka bort kranen och plugga röret. Så nu är allt vatten avstängt till båda kåkarna då det inte gick att stoppa vattnet endast till vårt hus.

Rörmokaren kunde inte komma förrens nästa vecka heller.

*suck*



Den vita månaden är snart över. Fan va snabbt tiden går. Tyckte det var i helgen jag var hos Anna och Lars och festade vilt =)

Partaj på lördag. Luciarock i Vika! Chaffis och bil är fixad dessutom. Ska bli jäkla skoj att få träffa massa vänner. De flesta skulle visst dit. Extra skoj blir det att träffa Ante som arrangerar det hela. Var ett tag sedan nu.

Systembolaget skriver om "vit period". Det står bland annat att de första dagarna kan kännas som tuffa. Haha... jag har tyckt det varit skönt jag. Ingen risk att man är alkoholist då iaf. =D




Ikväll fick Angelica klippa lite av Jons hår! Som belöning fick han titta på film på sin PSP som jag tog av honom då han vägrade klippa sig. Nu... X antal månader efteråt har han gett med sig kring att bli klippt.

Jag vann!

Igår kväll hade han visst svårt att somna så han hade plockat upp Lego i sängen för att leka med. Men blev visst paniktrött och somnade på den lilla plats som fanns kvar i sängen =)





Kenny: - Råkar tappa ett flugpapper i Johnnys burriga skägg.
Johnny: - Ger Kenny blanketter om organdonation.

Vi fortsatte snacka om ämnet...
Johnny: - Din lever inbringade bara 50 kr och din lätt beg ringmuskel 1500 kr.
Kenny: - 1500kr inte illa.
Johnny: - Alexander Bard hade betalat mer, sa han.



Veckans chock:
I ett test i ICA Kuriren fick Lidl- och Eldorado julmusten jättehöga betyg medans Apotekarnes och ICAs egna fick bottenbetyg. Lidl och Eldorados julmust kostar nada i jämförelse.

Dock håller jag med om att Apotekarnes smakar blask. Har jag tyckt sedan jag var liten. Men ändå säljer den enormt bra. Många som saknar smaklökar i detta land. Angelica är en av dem. Hon känner ingen skillnad på något. Tuggar bara i sig hon.

Absolut bästa musten jag smakat fick jag i värnplikten. Tjänstgjorde i Sollefteå där de tillverkar Zeunerts drycker. Varje dag året runt fanns det must i tappkran i mässen som smakade något helt underbart. Anar att det var Zeunerts egna. Men jag har inte funnit deras must någonstans häromkring.



Johnny: - Ger Kenny blanketter om organdonation.


Snart lördag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fy fan för krånglande vattenledningar! När en ledning väl har börjat kommer det snart bli fler ohc fler fel då allt oftast brukar vara lagt samtidigt...



2009-12-09 @ 21:39:09
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Skägget

Såg att ni hade problem, Finns rörmokare i Arbrå, hur dom har med tid vet jag ej, men dom brukar fixa det oftast;) Arbrå VVS 027841102, 0738352079.

Hoppas det löser sig..



Skägget

2009-12-09 @ 21:40:51
Postat av: Alexander RÖVmokare



Meeeeeeen Gud ,Nu ska jag ta hand om din raggarröv =)



Kortet på dig i SRMC tröjan lär väl vara minst 4-5 år gammal ? Har jag rätt ?



2009-12-09 @ 21:53:01
Postat av: Kenny

Alexander RÖVmokare: Nej du. Det är taget i år i Vintjärn.



Skägget: Tackar för tipset.



Anna: Ja det var för ngt år sedan som ett rör gick sönder under badrummet. Sen grävde vi upp halva gården för att lägga ny kulvert också för något år sedan. Nu får det vara nog.

2009-12-10 @ 12:09:11
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag skrattar en hel del åt det själv faktiskt! OM jag bara hade kunnat hålla mig för skratt ett tag till så att jag hade kunnat fortsätta! :D

2009-12-10 @ 17:13:26
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Erik

Zeunerts julmust brukar syrran ha på julbordet varje år,så det finns då troligtvis i Valbo på denna sidan gränsen :P (kanske systembolaget?)

Har även sett det på prix/vega här i Sandviken,men ni har väll bara lanthandlare som säljer betong i Hälsingland :D

2009-12-10 @ 21:03:37
Postat av: kyd

Erik: Okej. Jag har väl inte letat ordentligt heller eftersom jag borde dykt på det någon gång sedan jag gjorde lumpen haha.

2009-12-11 @ 10:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0