11 feb: Californication

Tusen tusen tusen tack Anna N för tipset av TV-serien Californication!!

Såg tre avsnitt igår kväll och måste säga att det var nog den bästa serie jag lagt mina ögon på. Jag kunde aldrig tro att "Mulder" från Arkiv X kunde göra en sådan strålande insats som en helt tvärtom karaktär än vad man är van att se honom som.

Skulle kunna använda hela bloggen för att prisa TV-serien och nämna alla små som stora detaljer som gör alltihop, men det kan förstöra en del av nöjet för er som ej har sett den ännu. Tittar ni inte på den? BÖRJA!

Till och med Angelica, som alltid somnar så fort hon lägger sig i sängen, kunde inte sluta titta när hon väl hade börjat. Om vi inte hade varit så trötta hade det blivit fler än tre avsnitt igår kan jag lugnt lova.

Så ikväll ska vi fortsätta ligga och titta på någon del innan vi somnar gott.



När vi väl är inne på detta så ska jag rekommendera en lokal film som kommer snart...

Småstadsliv 2 !!

Har suttit och skrattat mig fördärvad till denna trailer flera ggr idag. Tror jag sett trailern 5 gånger nu och det kommer bli flera gånger innan kvällen är slut.

Hade i en gammal blogg en del trailers från första filmen. Allt detta finns också på YouTube.



Dagens Fundering:
Någon trevlig individ där ute som har en låt som heter Kom Ner från Taket med Egon Kjerrman?



Idag har Angelica besökt Fängelsemuseumet i Gävle tillsammans med några väninnor. Hon tyckte det var mycket intressant och jag blev avis förståss för jag älskar att gå på museum... nästan oavsett vilket.

Så nu har jag bestämt mig! Minst en gång i månaden ska jag gå på något museum som finns häromkring. Kommer att meddela i bloggen en tid innan besöket om vilket museum, datum och tid jag ska befinna mig där.

Om du käre läsare också skulle finna det intressant så kan du dyka upp då. Kul att få lite sällskap samtidigt.

Jag återkommer så fort som möjligt kring när och var första besöket ska bli.



Har de inte gjort något annat i sitt liv än att hålla på med en oval boll???
Eller ska man hylla de som gjort filmen kanske? Imponerande oavsett =)

Vilken jäkla bil!!



Nu ska Lille Jonsson sussa. Ska gå och ge honom godnatt-kramen.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha! Ja den var bra! Måste länka i min blogg jag också :)

2009-02-11 @ 19:10:00
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilket roligt initiativ! "Den xx/x kommer jag att vara på museum xx, kom du också" =) Det ska jag hålla utkik på.



När ni är på Söder i maj så måste ni till Hornstull och gå på Långholmens museum - från brott till koja. Öppet 11-16 alla dagar.



Californiacation kommer att stanna kvar i mitt hjärta - LÄNGE!

2009-02-11 @ 21:11:45
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Håkan

Museum vill jag åka gå å titta på. Lär ju finnas hur mycket som helst intressant å se :d

2009-02-12 @ 13:33:25
Postat av: dannbergs.blogg.se

"småstadsliv" haha ja han ska ha tölvans nyckel till allt TÖLVA. har du sett första filmen?

2009-02-13 @ 03:08:55
Postat av: kyd

Håkan: Jajamen, mer än vad man tror. Dags att kultivera sig lite.

2009-02-13 @ 09:31:10
Postat av: fredrik

ja man gråter ju av skratt. väntar verligen tills den andra släpps

2009-02-13 @ 13:03:36
URL: http://dannbergs.blogg.se/
Postat av: mia

heej.. jag har låten med egon .. hotja på msn om du inte fått tag i den så skickar jag över den.. kramizzar mia

2009-02-14 @ 12:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0