14 feb: Stearin-sex, nej tack.

Idag fixade vi till en tre rätters middag, då det är Alla Hjärtans Dag.

Haft en riktigt trevlig och mysig dag. Fick belgisk choklad av Angelica. En av de bästa choklad jag smakat.

Angelica fick det en kvinna önskar sig mest... choklad och en skvallertidning.

Nåväl... efter den goda middagen (se bilder här nedanför) skulle Jon blåsa ut ljusen vi hade på bordet. Självklart hade jag handen på fel ställe och fick stearin på handen när han blåste. Gjorde inte så ont, men när jag tog bort stearinet direkt efter, så såg jag en brännblåsa!!

Tanken slog mig direkt... hur tusan skulle jag klara av stearin-sex? Hela jag skulle se ut som jag hade vattenkoppor!
Lite avtändande... för både mig och partnern då.

Hur tusan klarar sig andra från att få brännblåsor då? Nog för att jag är jäkligt känslig för hetta, men detta är ju lite löjligt. Undra vad som skulle hända om jag skulle bege mig ut på glödande kol? Fick byta adress till intensiven i någon månad.

Beviset: Brännblåsrackarn!


Förrätt: Krusader med lull-lull och räkor.

Huvudrätt: Fläskfilé, en goder sås och specially made potatoes by Kny.

Efterrätt: Hjärtformad gräddtårta, med körsbär och diverse glitter.



Hävde ur mig en massa negativiteter om att handla i livsmedelsaffärer i gårdagens blogg, men bör även nämna vad som är roligt med att handla (fick verkligen tänka efter):
Bästa med att handla är att - stå i kö. Lugn och ro... allt är klart... snart åka hem... och småfnissa åt folk runt omkring en.

En annan rolig sak är om man handlar med Johnny, Uffe och Håkan... alltid något jävla upptåg då. Senast blev man ilurad någe enormt stark naturgodis. Blev inte människa förrens efter 10 minuter. Helvete asså... och då tog jag bara en!

Inte nog med att man är känslig mot yttre hetta, även het mat får mig att storkna. Tycker om mexikansk mat och liknande, men halsen täpper igen och jag får svårt att andas plus att jag får hicka och pratar med konstig röst.



Dagens Fundering:
Räknas det med i statistiken om jag själv besöker min blogg eller känner bloggen av vilket IP nummer som man skrev bloggen från?



Tusen tack till Mia Ricknell som gav mig låten jag efterlyste. Kom ner från taket med Egon Kjerrman.
Plus en till underbar låt... Dr Kärlek med Ratata.



Vad händer i morgon då?
Hmm... ja nu ska vi se. Sova, sova, sova ska jag passa på att göra. Därefter ska jag med familj och hund ut på en liten utflykt i Hälsingeskogarna. Tur att björnen sover... vill ej råka ut för en till träff med en björn tillsammans med familjen. Hade björnfrossa i två veckor efteråt (ja, det är sant).

Ska ta me tusan göra lite varm choklad att ta med ut på utflykten. Senast jag drack det, var nog som barn tror jag.
Nu menar jag inte blask-Oboy... utan varm choklad gjord av riktig kakao.

I brist på skoter, får vi ta pulka... eller ska jag sno grannens bandvagn? Sådan har man ju kört i några månader så det ska väl inte vara några problem.

Hela kvällen har de kört omkring här runt gården med bandvagen. Så fort man hör ljudet, värms det i kroppen. Det var så jäkla sköj och köra bandvagn.



Nu ska jag ta och knyta mig snart efter denna sköna lördag.

Kommentarer
Postat av: Anna

"Genast slog det mig..." :D Japp! Efter en romantiskt middag är det första man tänker på just - Stearinsex :D



Ang. statistiken: Den undre strecket är antalet unika besökare, dvs hur många som faktiskt har klickat in sig på din blogg (från olika IP-adresser). Den övre stapeln är hur många sidor som dessa unika besökare har klickat på och där räknas även dina egna klick in (har testat för jag undrade själv). Du kan alltså ha 40 besökare men 135 klick på sidan av dessa besökare - hänger du med?

2009-02-15 @ 11:29:56
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Glömde: Pulka är gött det med =)

2009-02-15 @ 11:30:39
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

Nedrans va den där tårtan såg ut att vara god =)

2009-02-15 @ 13:47:43
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det starka naturgodiset var nog wasabi! Uscha å fy, äckligt starkt!

2009-02-15 @ 15:09:22
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Tess

Jamen, du ska ju inte hälla stearinet direkt på, det ska ju droppa från hög höjd, å hinner då kallna avsevärt...

2009-02-15 @ 19:18:25
URL: http://tezzysblog.blogspot.com
Postat av: Björn

snälla berätta om björnen du träffa!!!

2009-02-15 @ 21:00:32
Postat av: kyd

Björn: Det kan jag gärna göra. Blir att jag klipper in från min förra blogg där jag skrev om det första gången.

2009-02-15 @ 22:35:42
Postat av: Angelica

Stå i kö?! Det är ju de som är det drygaste med att handla!! :)

2009-02-16 @ 08:23:51
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Kenny med vattkoppor skinnhissa - Btw läs min bloggah !!

2009-02-16 @ 15:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0