25 feb: Saftig kontoutskrift

Kunde grovhångla med kontoutskriften när man såg vad man hade på kontot idag. Man gick och shoppade vilt direkt. Bland annat två kavajer och en bunt kalsonger. Jon fick en liten slant han med som han stoppade i spargrisen sin.

Nu är det tråkiga kvar... betala ett halvt kilo räkningar.



Igår sov jag över hos Håkke. Passade även på att besöka Rowdy Car Club´s lokal medans jag var på plats i Kungsgården. De hade börjat fått i ordning det riktigt bra.

Jag var hos Håkke också i rent klubb-sammanhang... men då istället vår klubb - Los Raggos som har legat vilande väldigt länge. En klubb vi (Danne S, Håkan och jag) startade när vi var unga och vackra. Med oss under kvällen hade vi Johan och Danne L. Ungdomar som har varit väldigt drivande att få oss gubbs att få igång klubben igen.

Nu är det planerat en del framöver. Mer om det tar jag inom sinom tid när allt är klart. Men kan nämna att det kommer bli en del Dunder & Brak framöver =)



Mycket på jobbet nu. Har tagit på mig mer än vad jag har tid till. Ork finns men jag får inte till det riktigt eftersom jag håller utbildningar över halva dagen och är därmed låst till detta.

Har fått mycket mer personal som också ska ha sin tid. Sen har jag tagit på mig att vara med i en grupp som ska arbeta stenhårt med att finna arbeten på den öppna arbetsmarknaden till våra medarbetare. Utöver detta är det så klart alla möten, reda upp personal-problem och hundra andra frågor. Plus att jag inte hunnit lärt mig ens hälften av alla rutiner som jag också ska försöka hinna med... om någon kollega har den tiden med mig vill säga.
 
Allt ovanstående ska jag försöka hinna med på ca tre timmar som jag har över på min arbetsdag efter att jag haft utbildningspassen.



Nu har jag helt gratis telefoni!
Mycket fin förmån som man tjänar mycket kosing på.

En härlig kortfilm.



Säkert mer som hänt under veckan men man har varit lite disträ i och med allt jobb.

Ska lägga mig tidigt idag. Ser ni mig på MSN - säg åt mig på skarpen att gå och sussa =)


Nu får pappa akta sig.

Rätt nytaget.

Kommentarer
Postat av: Anna

"grovhångla med kontoutdraget" Ha ha ha!!



Känner dock igen ett halvt kilo räkningar den här månaden :(



Jo, visst tycker jag absolut att man ska kunna leva på att man ger sitt liv av sina kunskaper och skills, men det jag menade är att det allt för ofta blir en industri av det och personen i fråga tappar sitt engagemang och bara blir blasé, gör sitt jobb helt utan entusiasm, men jag blev bara varm och glad av att ta hans hand och se med vilken Kärlek, ömhet och ödmjukhet han utförde sitt jobb. Han växte stort i mina ögon må jag säga!

2009-02-25 @ 22:13:10
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Utmaning:



Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!



Jag utmanar självklart också alla er som vill!!!!



Lycka till!



1. Vad heter du:

2. Ett ord på fyra bokstäver:

3. Flicknamn:

4. Pojknamn:

5. Yrke:

6. Färg:

7. Klädesplagg:

8. Mat:

9. Sak i badrummet:

10. Plats/stad:

11. En orsak att vara sen:

12. Något man skriker:

13. Film:

14. Något man dricker:

15. Band:

16. Djur:

17. Gatunamn:

18. Bil:

19. Sång:

20. Aktivitet med mer än en deltagare:

2009-02-26 @ 00:00:15
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha ha!! Ja jag var jävulusiskt trött igår när jag gjorde utmaningen går tillbaka och hittar ett ord på fyra bokstäver

2009-02-26 @ 17:28:11
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Håkan

det nytagna kortet på dig. .skulle du ha vitt hår skulel du lika uppfinnaren i tillbaka till framtiden :D

2009-02-26 @ 18:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0