4 feb: Otroliga bilpriser

Håller på att svimma av när man tittar på priserna på beg bilar på Blocket. I och med lågkonjukturen så är priserna extremt låga, till och med på veteranbilar.

Det finns en funktion på Blocket där ägaren kan sätta ner priset på sin annons. Jag har sett vissa bilar som är nedsatta 90.000kr på ett bräde!

Enligt experter ska man handla bil nu. Gäller även nya bilar som också är billiga. Det spås att priserna kommer aldrig att sänkas så här mycket igen.

###

Programtips:
Om du har Mozilla Firefox som din webläsare ska du installera ett tillägg som heter Adblock plus.

Jag trodde först inte på informationen att 99% av all reklam tas bort på de sidor du besöker med hjälp av detta tillägg. Men så är faktiskt fallet!

Inte nog med att internet går enormt mycket snabbare (tar ju tid att ladda all reklam på alla sidor) så slipper man all dryg reklam.

Har du inte Mozilla Firefox så skaffa det direkt. Mycket mycket bättre än t.ex. Internet Explorer. Säkrare, mer tillförlitligt och snabbare.

Plus att man kan använda funktionen med dessa tillägg som gör surfningen mycket roligare och enklare. Det finns tusentals tillägg att välja på. Allt från väderleksrapporter till svenska ordlistor som känner av om man råkar skriva fel.

###

Idag har jag på förmiddagen lekt med Jon. Det är leksaker över hela huset fastän jag gått runt och plockat en massa redan.

I morgon ska Jon till dagis och jag ska till jobbet. Har mycket att ta igen... jösses säger jag bara. Kommer väl somna som en liten bebis när man kommer hem om dagarna.

Har inte hört något om de tjänster jag sökt ännu. Vette tusan varför? Kanske de har svårt att bestämma sig?

###

Angelica är i skolan idag och ska sova hos Erika i Gävle under natten. Så hon kommer hem i morgon kväll.

Hon kan behöva en ny miljö en stund. Hon har varit så irriterad i några dagar nu. Kanske mycket med skolan och att hon är irriterad (liksom jag) över denna jäkla magsjuka som vi fått gått igenom med Jon.

###

Nu har vi bestämt oss! I maj far vi iväg en helg till Södermalm i Stockholm.

Vi har en liten hobby att utforska Stockholms centrum och försöker åka iväg varje år och kostar på oss lite extra med mat och shopping.

Iof... förra året köpte vi knappt något alls. Men på Södermalm finns det många små trevliga butiker som t.ex. Sivletto, så det kan nog gå åt en del pengar om man vill.

Denna gång blir det Clarion Hotel vi ska övernatta på.

###

En 7-åring som är hög efter ett tandläkarbesök. 

Två fångar i handklovar försöker fly.

###

Dagens Fundering:
Varför kan inte folk skilja på ras och art??
S.k. högutbildade människor snackar så jävla underligt så man tror de knappt gått på dagis.
- Den mänskliga rasen???

ART ART AAAAART för i helvete! Vi är en ART. Utav arter finns det raser!!

###

Dags för ett nytt kollage... Denna gång:
Johnny!




Har några kollage kvar. Checka in nästa blogg.

###

PUSHA gärna min blogg! (knapp bredvid kommentarer)

###

Enligt Stimator är min blogg värd 123,182 US Dollars!!
Någon som vill köpa min adress?

$123,182
Check yours?

Kommentarer
Postat av: Anna

He he... nedsatt FRÅN 70000 till 90000... det var en dyr prissänkning i mina ögon ;-)

2009-02-04 @ 16:11:05
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh... Clarion Hotell är nästan alldeles där min första lägenhet var. Ringvägen och gatorna runtikring är "hemma" för mig

2009-02-04 @ 16:15:32
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Min blogg är bara värd 49000 dollar :( S

2009-02-04 @ 16:41:49
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

vilket galleri du har på den mest missanpasssade individen i det här länet.

2009-02-04 @ 20:08:46
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Håkan

Opera min vän.-Opera ska det vara.. firefox är sämre :D

2009-02-04 @ 20:11:35
Postat av: kyd

Håkan: Den webläsaren har jag inte testat. Får testa den framöver.

2009-02-04 @ 22:04:18
Postat av: Anna

Ja, trivdes som fisken i vattnet! Bodde på Ringvägen 54 och hade Max 10 min gångavstånd till alla färger på tunnelbanor, pendeltåg och bussar åt olika håll!



Min bästa Marie bor kvar på en tvärgata till Götgatan. Götgatsbacken har man gjort pubrundor på många gånger!



Ni måste se till att ta er in på Akkurat som ligger på Hornsgatan vid Slussen. De har bara öl och whisky från HELA Världen! Whiksymenyn är som en Bibel drägglar

2009-02-04 @ 22:13:06
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj oj oj... Det har hänt så mycket på Söder men Kamarina - restaurang med grekiskt mat som smakar gudomligt,

Pelikan - gammal ölhall, gammalt kultställe riktigt

Kvarnen- Också en klassiker

Lasse i Parken - Café i en park, känns som att komma ut på landet fast man är mitt i stan

Söderhallarna - Massa gott

Mosebacke kan ha riktigt sköna uppträdanden



Det finns så vansinnigt mycket och så mycket har förändrats... kolla in www.pastan.nu så hittar ni en hel del

2009-02-05 @ 18:30:10
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ska bli såå skönt och kul å åka bort en helg med dig älskling! :)

2009-02-05 @ 21:45:58
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0