9 feb: Svar från Systembolaget

Det jag skrev om i förra bloggen... varför i hela friden inte Systembolaget säljer groggvirke blev Håkan E mer nyfiken på så han skickade ett mail till Systembolaget och detta svar fick han (bara efter ngn timme dessutom):

Hej
Tack för ditt mejl.
Vårt uppdrag är att inte bidra till att öka försäljningen av våra drycker, och det är också för att vi är ett stort monopol som inte skall konkurrera med övrig handel med att sälja sådana produkter som övrig handel har.

Välkommen att kontakta oss igen.

Med vänlig hälsning
Lennarth Thalén

Systembolaget AB, 103 84 Stockholm



CARMEN ELECTRA I PLAYBOY!!

WTF? Hur är det möjligt?

Man sitter med förvånat leende på läpparna.
Ja... det är Magnus Samuelsson som dominerar Fångarna På Fortet.

Kom ihåg när Magnus var med på Aschberg på TV3 för många år sedan. Där fick han visa sin styrka genom att klämma sönder en Coca Cola burk... som var oöppnad! Ja, han klämde sönder flera efter varandra i och för sig.

I en maskin räknades det ut styrkan som krävdes för att klämma sönder en 33 cl oöppnad läskburk i jämförelse med en normalt stark man. Magnus Samuelsson var 6 ggr starkare än en vanlig man! 6 jäkla ggr starkare och då tog han knappt i heller när han mosade burken!

Dagens Fundering får bli idag om någon vet vilken kanal som sänder Världens Starkaste Man tävlingarna numera? Man kollade jämt på detta förr, men nu var det ett tag sedan. Kanske till och med någon som vet när tävlingarna äger rum?



Idag har man jobbat. Blir likadant hela veckan. I helgen blir vi hemma och myser på Alla Hjärtans Dag. Men sen så är det fullt upp varje helg ett tag.

I helgen som var nu skulle jag egentligen till Nyköping med några vänner men insåg att ekonomin inte skulle hålla för fem öre, så jag for ner till Danne istället och festade lite smått.

Bakfyllerapporten (som jag jämt skriver om efter en fest, haha) var att jag mådde relativt bra. Fick lite panik då jag insåg att jag glömt både Resorb och migränmedicinen hemma. Men duktig var jag att dricka en jävla massa vatten under kvällen. Detta gjorde nog mycket att jag mådde så relativt bra ändå.



Har ett galleri kvar. Detta blir på en person som man alltför sällan träffar numera. Men man har en del bilder sparade från alla äventyr man har varit ut på.

Låt mig presentera...


Svante!







Avslutar med en suverän historia jag fick av Therese:

Det var en stockholmare som precis flyttat upp till norrland och precis efter att ha gjort sig hemmastadd hör en knackning på dörren. Han öppnar dörren och utanför står en grov norrlänning med en stor köttbit i en korg.

-"Jo, jag tänkte komm över å bju på nå inflyttningspresent tänkt ja."
-"Tack så jättemycket!", svarade stockholmaren och tog emot gåvan.
-"Jo, jag tänkte, det är fest ikväll å.. ja.. ja undra om du har lust å komma?", sa norrlänningen.

Stockholmaren blev glad och svarade att han jättegärna skulle dyka upp.

 -"Jo, det var en sak..", sa norrlänningen osäkert.
 -"Vadå?"
 -"Jo, det bruka bli en hel del sprit..."

Stockholmaren hånlog och svarade, -"Sprit?! Det har jag inga problem med, jag har festat mycket på söder så det är inga problem!"

-"Jaha, jo, det låter jättebra de!", sa norrlänningen och blev tyst igen. Sedan talade han igen.
-"Joo, de.. de brukar bli en del slagsmål också."

Stockholmaren slängde några slag i luften och sa,  -"Slagsmål är inget problem för mig, jag var ungdomsboxare så helt chanslös ska jag nog inte vara!"

-"Åh jo, det låte riktigt bra de!", sa norrlänningen och log brett.
-"Åsså.. ja, det tenderar och bli en hel del sex också.. och det går vilt till i sängen å.", fortsatte han.

Stockholmaren kände sig nu stor och ståtlig då han svarade att, -"Det där med att vara vild i sänghalmen, det kan jag med vill jag lova, som jag har svirat runt mellan brudarna nere i Stockholms vackra stad!"

Norrlänning gladdes åt svaret och vände sig om för att gå, men i dörröppningen stannade han och talade till stockholmaren igen, -"Joo... det vara bara en liten sak till..."

-"Vadå?", svarade stockholmaren.

-"Jo, det bli bara du å jag."

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha ha! Kul att Gröna Skylten svarade så snabbt!



Samuelsson är imponerande stark! Lars satt bredvid honom på flyget från USA och pratar ofta om vilka jävla överarmar han har - som kraftiga lår!



2009-02-09 @ 17:57:20
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha ja den historien är toppen! Längesen jag hörde den!

2009-02-09 @ 18:12:21
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Ida

haha!



Ja Norrlänningar..

2009-02-09 @ 18:42:00
Postat av: Anna

Tack så mycket! Jag styrketränar och är ute och springer.. Försvinner gör jag nog inte än på ett bra tag, haha! Jag gick upp allt som jag hade gått ner över julen (som alltid) så jag försöker få bort det nu igen :)

2009-02-10 @ 18:05:00
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahahahahaha shit vilken underbar historia!

2009-02-10 @ 21:01:18
URL: http://trazzel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0