23 jan: Lugnet finner sig

Efter en lång dags konferens på Engeltofta Herrgård sitter jag nu här hemma i Stråtjära med en kopp kaffe, en bit choklad och toner av Korpiklaani från högtalarna. Lugnet börjar finna sig inför fredagskvällen.





I morgon ska jag äntligen få träffa Johnny och andra Sandviken-vänner som man inte träffat på ett tag. Johnny har fyllt... ja, en jävla massa år. Skriver ej antalet år i respekt till honom. Fy fasiken säger jag bara.
Men men... ung i sinnet är han och det är huvudsaken det för i morgon blir det partaj ordentligt.

Johnny:
-Min goda shots är 2000-talets variant på spelmannen från Hårga. Man dricker så mkt att man lär släpa sig fram.


Bloggreklam!
Besök gärna http://raggarjesa.blogg.se/


Vi fortsätter med lite länkar...
Folk som har extrem tur!
SKÖN reklamfilm ;)


Nu är det officiellt iaf... ja, kring det där med jobbet som jag varit hemlig om tidigare.
Jag har sökt en ny tjänst inom Samhall.

Denna tjänst har samma titel som jag har nu men innebär att jag blir chef över tjänsteverksamheten för Samhall i Söderhamn.

Jätteroliga arbetsuppgifter, plus att det är närmare hemmet.
Arbetsuppgifterna innebär att starta upp från scratch en ny tjänsteverksamhet i Söderhamn inom städ- och fastighetsverksamheten med allt vad det innebär. Det är ett enormt brett arbete, dvs många olika arbetsuppgifter. Allt från att leda personal till att ha goda kontakter med kunder.

Detta är inte klart ännu. Det är flera som sökt tjänsten men det står mellan mig och en annan sökande. Jag anar att den andra sökanden har mycket mer erfarenhet än vad jag har, då jag började i november på Samhall. Så jag har inga större förhoppningar. Jag trivs bra i Gävle också med det nya sättet att arbeta som jag är inblandad i.

Chefen och kollegorna i Gävle har ett väldigt huvudbry nu om det är som så att jag får tjänsten i och med det nya arbetssättet vi ska börja med i Gävle. De får börja om från början till viss del och det hela kommer ta längre tid.

Har en anställningsintervju i Söderhamn på tisdag då jag ska träffa chefen och facket. Men man behöver inte vara så nervös vid denna intervju då jag kommer ha tjänsten kvar i Gävle om jag inte får detta jobb.


Dagens fundering:
Hur funkar det att kameraskåpen efter vägarna ej reagerar om man åker i motsatt riktning över hastighetsbegränsningen? Hastighet som hastighet? Eller?


Har köpt en sådan här till Jon. Fick den så billigt så jag kunde inte säga nej (och självklart ska väl pojken ha en cross??)




 Han får börja testa att köra i sommar då han är lite äldre. Men jag vette tusan om den är gjord för en 2-åring? Dessa crossar är till för 5 åringar egentligen! Han har ju för tusan inte lärt sig cykla ännu! =)
Jon får väl åka med mig... om jag får plats på den vill säga.

Pojken ska ju ha en hjälm också så klart. Så jag vandrade in på Hobbex och frågade om de hade några hjälmar för småttingar (vågade inte säga åldern, haha). Jodå, det hade de... 995kr/st. Godkända och bra på alla sätt. Det var utförsäljning på en viss modell så dessa var på rea, halva priset 495kr!
När jag står där och tittar på kartongerna, ser jag en kartong som har en ytterliggare prislapp... 295kr!! Det saknades några små plastpluttar som höll fast solskyddet men i övrigt var hjälmen hur fin som helst och dessutom i rätt storlek (XS).

Köpte den direkt (med bytesrätt till och med) och väl hemma testade jag den på Jon för att se om den passade och det gjorde den, därefter tog jag fram superlimmet och solskyddet limmades fast utan några fästen.



Jon blev helt begistrad över både cross och hjälm. Visade han bilder på crossen och fick han att förstå att han hade fått en sådan av snälla pappa, att den kommer hem snart och att man behövde en hjälm för att köra den.

Nuså, ska jag snart göra fröken sällskap i soffan. Hon ville passa på att rå om mig medans jag är hemma. Kommer vara borta många helger framöver med start i morgon.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men! Har vi tittat på samma klipp samtidigt eller snodde du av mig? :D



Durexreklamen var ju bara för störtskön!



Och: Ska hålla tummarna för nya jobbet :)

2009-01-23 @ 20:49:20
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Anna: Skrev precis i din blogg... ja innan du skrev detta. Ibland är allt så klart eller ska man använda ordet underligt?

2009-01-23 @ 21:01:47
Postat av: Tess

Imorgon har ju jag oxå superduperfest! :D

2009-01-23 @ 22:45:16
URL: http://tezzysblog.blogspot.com
Postat av: Frida

Har också undrat över det där med Vägkamerorna.

Jag brukar alltid sakta ner före...även om den ej är på min sida... :]

2009-01-24 @ 08:22:56
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är två helger många? :) Det ska bli skönt att få styra över tv-dosan själv ;) Men nästnästa Lördag ska det bli skönt att få ha dig hemma också, då kan vi laga lite god mat och kanske göra någon god dessert :) Puss påre Skrutten min :)

2009-01-24 @ 14:20:05
Postat av: Angelica

Nä knappast, men man kan ju alltid försöka ;)

2009-01-24 @ 16:39:55
Postat av: Håkan

.När köper du Cross så du kan åka bredvid Jon ? :)

2009-01-24 @ 17:00:50
Postat av: kyd

Håkan: Näää, det räcker med en cross i taget =)

2009-01-25 @ 22:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0