29 jan: Vilken jävla pärs!

Den kom blixtsnabbt och försvann lika snabbt... ja, magsjukan alltså. Men tiden däremellan... fy fan säger jag bara! Har aldrig sett en sådan magsjuka någon gång!

Vet inte hur jag ska förklara det hela. Enormt med tvätt, ett mindre berg av begagnade blöjor och väldigt trötta psykiskt medtagna föräldrar! Tänk om hela familjen hade varit lika dåliga samtidigt? Nu var det endast en liten två åring!

Vi har tyckt så enormt synd om honom. Han är ju så viljestark också, så han har envist stått på sig att han ska ha vatten hela tiden fastän han spydde upp det direkt. Magen hann ju inte bearbeta det som kom ner.

Han har knappt sovit något, och under den tid han inte sovit har han gjort mig ledsen och förbannad och Angelica har gråtit. Ja, jag kan faktiskt inte förklara vilken press det varit. För att ni ska förstå lite kan jag berätta att han har inte varit tyst i en minut den tiden han varit vaken. Ja, det är sant... inte en hel minut! Oavbrutet har han gått runt runt i huset, gråtit, skrikit med samma tjat om vatten... HELA TIDEN i upp till 4-5 timmar i sträck!

Svårt att beskriva här, men jag förstår att det finns vissa tortyrmetoder som har ett likadant upplägg som Jon körde med oss... ja, fast han körde ju det omedvetet och utan förstånd att han fick mamma och pappa att bryta ihop. För det gjorde vi. Det var inte bara tjatet, det var ju att man kände sig otillräcklig, tyckte synd om honom och ta reda på alla spyor så fort han fick något att dricka. Huset är nog städat 10 ggr om nu. Inatt, för att hålla mig vaken, svabbade jag alla golv ordentligt på nedervåningen.

Fick han ej heller på andra tankar, med att leka, titta på film, spela tv-spel, vila med mera. Tror han sovit i några få timmar under dessa dygn. Jag och Angelica har vakat i omgångar men oftast har vi varit vakna tillsammans. Så vi har inte heller fått så många timmars sömn. Angelica sover nu och jag slocknade på soffan i en timme tidigare ikväll då Jon blev bättre.

För bättre blev han i ett trollslag gudskelov. Han satt och skakade i soffan och beklagade sig för magen som vanligt i eftermiddags. Han ville duscha så jag tog med honom och vi satt oss länge i duschen och där började han till sist leka lite med vattnet till och med. Därefter for jag upp till ICA och handlade mat och blöjor.

När jag kom hem, såg man att vanliga Jon hade kommit tillbaka. Han lekte som attan och pratade om allt möjligt utan att skrika och gråta. Meddelade ibland att han hade ont i magen men mer var det inte. Färg i ansiktet fick han också. Han har varit kritvit med svarta ringar under ögonen.

Det gick snabbt med tillfrisknandet. Det märkte vi redan vid lunch då vi kunde ge honom mycket mer vätska. Vi hade en äggklocka med 5 min intervaller som ringde då han fick dricka lite vatten. Han kunde ibland bli förbannad att klockan inte gick snabbt nog. Vid några tillfällen snodde han klockan och försökte gömma den, haha.

Svårt att få honom att förstå att vi inte ville honom något illa. Det kändes som han såg på oss att vi var elaka på honom och den där jäkla äggklockan var ju värst av alla. Han ville ju dricka hela tiden. Klockan skulle inte bestämma över honom.

Men nu mår han relativt bra. Så nu ska han till dagis i morgon!
Haha, nej för fan... men det finns säkert idioter till föräldrar som skulle gjort det. Skulle utan tvekan kunna ge sådana oansvariga föräldrar ett kok stryk just nu, efter att Jon (och även jag och Angelica) fått genomlidit detta!!

Mycket om magsjukan... men som sagt - har aldrig upplevt något liknande någon gång. Vilka jävla baciller asså!! Har inte ett minne som varit i närheten av denna form av magsjuka i hela mitt liv. Undra om bacillerna bara blir värre och värre? Det fick bli Dagens Fundering.

::.::.::.::.::

Jag som hade så mycket annat att skriva om men det blev ju så mycket om magsjukan.

Några länkar får det bli i alla fall...

Fan, jag smäller av! Ska man skratta eller gråta? Det blev något mittimellan.

Mycket intressant blogginlägg - Hur mår du? Tja... 5,8.

I förra bloggen hade jag en länk med sportmotorcyklar körandes på is. Här är det en ny Lamborghini på samma underlag!

::.::.::.::.::

Som ett återkommande inlägg i min blogg en tid framöver, ska jag ta med några bildgallerier på härliga människor i min närhet (på dem jag har bilder på vill säga).

Första bildgalleriet blev på Håkan E.
Nu blir det på en annan härlig människa, dvs - mig själv.


Kenny på fritids i Borlänge.
Kommer till och med ihåg när denna bild togs. Blev lite paff för fotografen bara hoppade in i läsrummet och tog några bilder.


Kenny i 9:an.
Gick på Hedängsskolan i Storvik då. Vilken otroligt omvälvande tid det var när man tänker tillbaka.


Kenny 19 år.
Är det möjligt att jag kunnat vara så där smal? Tror jag vägde runt 75 kg endast! Notera militärglasögonen som jag hade i många år. Helt underbara, haha.


Kenny ca 23 år.
Här var man verkligen inne i raggarstilen, hehe. Bredvid mig sitter en av mina allra bästa vänner jag någonsin haft - Gaston. Saknar dig enormt!


Kenny, nutid.
Ja, vad ska man säga? Diverse brister här och där men ändock i god vigör, liggandes över 100 kilo strecket. Mycket mer förståndigare än vad man var på de tidigare bilderna förståss men har också barnasinnet kvar.

Kan sitta hur länge som helst och växla mellan bilden från fritids från tidigt 80-tal till nutids-bilden. Nästan 30 år emellan bilderna. Häftigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅ, söta Gaston... Hoppas allt är bra me er nu... Pussa Balder pojken från mig..

2009-01-29 @ 22:48:34
Postat av: Nettan

Inlägget ovan är från mig...

2009-01-29 @ 22:49:38
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: hallgren

Är det inte ett hampablad jag anar runt halsen på bilden på dig sen 9:an? trodde det va en trend som dök upp i slutet av 90talet när jag gick på högstadiet, d var det en oerhört viktig acceoar för att reta lärare på den tiden

2009-01-29 @ 23:09:11
URL: http://Http://www.rowdycarclub.se
Postat av: kyd

hallgren: Stämmer bra det och det var just för den orsaken också kommer jag ihåg. Har knappt sett hampa eller liknande substanser i mitt liv faktiskt.

2009-01-29 @ 23:13:03
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Kenny inte visste jag att du var såå drogliberal ! =)

2009-01-29 @ 23:32:04
Postat av: Jesa

Mamma berätta att en gång när hon skulle lämna brorsan på dagis så satt det lappar uppsatt att om barnen har haft magsjuka, så ska det gå 2 dagar från när de börjar äta å dricka hemma innan de får komma tillbaka till dagis! För tydligen smitta det fast det var färdigt spytt =)

2009-01-30 @ 01:38:53
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Anna

ASG Har tittat hur länge som helst på bilden av dig i 9:an!! Vilken rolig grej =)



Tänk om jag kunde norpa tag i några av Skäggets foton och lägga ut, men han skulle lyncha mig då, så det är bäst att inte försöka...



SKÖNT att magsjukan är över för Jon för den här gången! Hemskt när man är så otroligt maktlös

2009-01-30 @ 11:54:37
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha! Du är ju så fruktansvärt ful på det där kortet i nian. Första gången jag såg det så hoppade jag nästan till lite ;) Å tänk att du vart så smal .. kan inte tänka mig det :) Men på första fotot är du bra söt :) Jon är lik dig, han har dina ögonbrun :)

2009-01-30 @ 15:24:17
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Jesa

Jo de flesta vill väl ha iväg ungarna till dagis/skola så fort som möjligt så de kan jobba!

Tack så mycket!

Trevlig helg!

2009-01-30 @ 18:08:06
URL: http://raggarjesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0