26 juli: Trotsiga lilla människa

Lille Jonsson är i en trots-grinig-vansinnighetsperiod så det stänker om det.

Vilket humör en sådan liten människa kan ha och bestämda åsikter på det. Men man märker att han bara är "dum-trotsig", för om man lirkar lite (ibland funkar det) så helt plötsligt från att varit helt vansinnig och skrikit - till att skratta och skina upp. "Jag skoja bara", brukar han säga. Men om han fått sin vilja igenom, hade han nog inte sagt det inte, haha.



Han har numera fått för sig att inte vilja bada eller duscha. Han blir komplett vansinnig. Man får dra in han i duschen. Men efter en del bråkande och i o ur badet, så ska han bada trots allt... och då är vi redan färdiga *suck*.

Men detta är väl en period man får ta med honom. Men jag tar allt med ro och blir inte irriterad av någon anledning. =)



Backup-hårddisken brakade ihop idag (vad är det med hårddiskar egentligen??). Fick köpa en ny på SIBA idag för 866kr. 866kr som jag inte har, kan man säga. FUCK!



Igår var jag hemma med Jon medans mamma var på Summer Meet i Bollnäs med polerserna. De hade haft det jäkla trevligt. Tror det finns några bilder på sambons Facebook.

Jag fastnade så klart i gyttjan på åkern där de hade campat, men fick hjälp. Bilen ser ut som en traktor nu dock... och jag som tvättade och vaxade den inte för så länge sedan.



Jag bara älskar bilder på övergivna städer/byggnader/järnvägar/försvarsanläggningar mm. Här är en länk till en sida som besökt städer som börjar bli övergivna i Sverige. Bland annat är Söderala, Ljusne och Söderhamn med. Samtidigt blir man lite bekymrad om att småstäderna kommer försvinna en efter en. Blir bara byar och storstäder kvar.

Det här har ni inte sett förut. Röntgenbild på en människa som pratar. Häftigt.

En mycket intressant sida som tar upp saker som man alltid funderat över men glömt bort att finna svaret på.

Det bästa ur Fyra Nyanser Av Brunt.



Filmer att se fram emot:
Public Enemies (ska jag se i veckan)
Småstadsliv 3
Bröllopsfotografen



Ytterliggare anekdoter från "Ante-veckan":

Ante´s bil börjar skaka lite under körningen...
- Jag känner skakningen i pungroten.

Kommentarer
Postat av: Vingo

Jag sade precis detsamma till Skägget - Vi borde starta en Camping här nere. Kan se mig själv strosa omkring där bland alla turister och dona och fixa :)



Det var mestadels utländska gäster - tyskar, nederländare, finnar, schweizare, engelsmän och danskar. Vintertid kan man med säkerhet hyra ut till veckopendlare som jobbar i Stockholm - Det vore nå't det!

2009-07-27 @ 06:56:02
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

FAN, jag har fortfarande inte sett Fyra nyanser av brunt! Måste ju bara ta och göra det något tag!!



Klippet du postade påminner ju onekligen om ett visst antal intervjuer man gjort genom tiderna :D

2009-07-27 @ 12:05:29
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Men jag tror jag avlider - Frosties i fittan :D :D :D

2009-07-27 @ 12:09:52
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Vingo

Schysst! =)



Är du skyldig mig pengar? Nice.... :)

2009-07-27 @ 17:50:26
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0