18 juni: Drogbud

Min bild har kommit upp på www.tjuvtittat.se.
Massa kommentarer dessutom =)



Besiktade Buicken i morse...

4st "tvåor". Läckage i grenröret och läckage i avgassystemet. Fel lyktinställning och de kapade fjädrarna var inte regelrätta precis.

Så det blir illa kvickt, innan ombesiktning, att byta avgassystem och plocka på Air Ride systemet. Hoppas min vän från Falun har tid och ork att hjälpa mig med det.

Var iväg och köpte ett nytt avgassystem idag också då, från Hansen Racing.
2,5", dubbla rör och effekt-dämpare. Gick loss på runt 5000kr med frakt, packningar och upphängningar. De bockar hela systemet så det ska passa perfekt på bilen.

Kommer bli ett sjujäkla skönt ljud. Nu med enkel-original-systemet så hör man knappt mullret. Iof så förstör grenrörsläckaget en del förståss.

Besiktningsmannen var mäkta irriterad på att bilen var så sänkt. Vi fick bända och lyfta och ha oss för att kunna få dit "skakplattan" under bilen.

Fick ingen anmärkning på gummibussningarna. Men de ska bytas ändå.

Nu är den besiktad till 20 juli iaf och första trippen blir till Vintjärn på lördag.



Brorsan har fått tillbaka jobbet på Sandvik!! Han blev till och med förman på köpet =)

Själv letar jag jobb oavbrutet... Har en del jag ska söka under nästa vecka. Något ska det väl bli.

Jobbet på AutoExperten fick jag inte. Hade för lite branschvana.



Arbetsmobilen kommer upphöra sista juni.
REDAN NU KAN NI RADERA MITT ARBETSMOBILNUMMER! 070-5091753.
Kommer från och med nu endast använda mig av min egna mobil som har nummer 070-2052032.



På 1800-talet i Indien användes under golfspelande en Jam-Boy som var indränkt av sylt för att dra till sig alla insekter. Jam-Boy´s användes även i USA till 1920-talet.

Uffe kan vara en Jam-Boy åt Johnny när han spelar golf, tycker jag.
Inte en insekt på 2 km radie.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad synd beträffande Autoexperten :(

Jag kan se dig stå där som butikschef och bara få butiken att växa...



Men det är något annat som väntar på dig ska du se!

2009-06-18 @ 22:20:00
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

Ska spana efter din/eran bil i vintjärn =) har ju bara sett den på bild än så länge!

2009-06-19 @ 09:01:06
URL: http://lundanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0