20 juni: Mopedolycka [uppdatering]

Jondalar, Angelicas kusin och även granne, råkade ut för en mopedolycka igår kväll.

Vi fick höra att det hänt en olycka i Kallbäck (där vi bor) och det slog mig direkt att det var Jonte eftersom han snurrade runt i byn på moped under kvällen. Jag cyklade dit direkt och det var brandbilar och ambulanser efter vägen.

Jonte låg i ett djupt dike medvetslös. Han blödde rejält från huvudet och hade nackskydd och syrgasmask. Ambulansmännen sa att det skulle ordna sig.

Inatt fick vi reda på att han blivit förflyttad till Uppsalas Akademiska Sjukhus. Så det är nog ganska allvarligt.

Angelica mår inte så bra just nu och vi får se om vi kommer iväg till Vintjärn. Angelica vill ha mer information om Jontes tillstånd innan hon åker iväg.



Inte nog med det så blev sonen hundbiten igår, fast inget allvarligt. Cocker Spaniel brukar inte vara så tillförlitliga och den här hunden är nog inte van med barn och markerade åt Jon och han fick ett märke och bula i pannan. Ringde sjukrådgivningen och de sa att ingen stelkrampsspruta behövdes utan bara göra rent med sprit.

Sen följde jag och Angelica Jon hela kvällen och när mopedolyckan inträffade så gav vi upp för kvällen.



Avslutar med något roligt iaf...
Tidigare i veckan planerade Promilla (Angelica) för denna helg:

- Jag ska göra som jag gjorde förut för att orka hålla igång. Jag tar varannan folköl mellan starkölen.

Här var det inte tal om varannan vatten inte.



[uppdatering]

Fick nyss ett telefonsamtal från Jontes pappa och tillståndet varkar vara stabilt trots allt. Han har en ordentlig spricka i skallbenet och kraftig hjärnskakning. Jonte är fortfarande medvetslös och de har svårt att få kontakt med honom men det är ingen livsfara enligt läkarna!

Blev helt tom i maggropen efter beskedet och fällde någon glädjetår. Man spelar ju alltid upp det värsta i huvudet innan man får vetskap om hur det verkligen är.

Det lutar åt att vi tar oss till Vintjärn med 200 kilos lättnad från axlarna.

Kommentarer
Postat av: Anna L

Hörde om moped olyckan på radion imorse, tänkte direkt på er då. Fick en konstig känsla av att ni kände han.. Hoppas det går bra & att ni kommer till vintjärn!

2009-06-20 @ 09:48:11
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Elena

Hörde om olyckan igår kväll när vi var på fest i skog. Att det var Jonte hade jag ingen aning om, jag hoppas för allt i världen att han kryar på sig och mår bättre snart igen!!?!! Hälsa A! (och gärna hans familj om möjlighet finns? från Elena, Filip och Iréne) Tack. Ha det så bra! /E

2009-06-20 @ 16:48:56
Postat av: Anna

ÅH Vad SKÖNT att det verkar gå åt rätt håll!



Allltid lika hemskt när ens nära och kära råkar ut för olyckor av de olika slag...

2009-06-21 @ 13:43:55
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0