24 mars: Utan internet snart

Efter 1 april kommer vi inte ha internetuppkoppling här hemma på ett tag då vi ska byta leverantör.

Därefter kommer jag gå med i Dold.se i och med att IPRED-lagen som börjar gälla nu 1 april. Läs gärna villkor och FAQ för att se vad det är för tjänst om ni är intresserade av att använda tjänsten.

Kommer att komma in då och då på internet med hjälp av ett 3G-modem men det blir inte lika förekommande som tidigare innan vi får den nya internetleverantören.

Ring och smsa gärna istället om det är något skoj som händer.



För några månader sedan var man superstolt att Jon sa vissa ord... nu kan han härma varenda ord man säger. Ja inte fullt ut som tex ordet transformationsprocessen, som jag testade med att be honom säga idag. Men han försöker, även med de svåra orden!

Igår sa han till Balder att gå ut och sätta sig i hallen medans vi åt (han härmade mamma) och Balder satte sig med trumpen min som vanligt. Jon står och tittar lite bedjande på honom ett tag och säger:  "Balder lessen" och ger honom en kram.

Hans samvete och igenkännande av känslor är på tapeten nu. Han säger då och då  om hur vissa figurer i tex böcker har för känsla när han tittar på deras ansiktsuttryck. Arg, ledsen, glad osv.




I många bloggar har jag haft med olika länkar med bilder och skivomslag på svenska 70-tals dansband. Men vill ta med en till länk då denna sida har samlat de mest groteska bilderna.

Hahaha! Det här är så typiskt skrivare!

Eva Rydberg-kopia utför en Jazzercise. Hoppas hoppas det är ett skämt.

Gör din Firefox-webläsare supersnabb!
Jag gjorde 16 av de 20 stegen och blev riktigt nöjd.



Fullt upp på jobbet denna vecka. Ska ut och träffa en del kunder tillsammans med några kollegor. Tyvärr har vi bara fyra s.k. poolbilar och de är jämt uppbokade så det blir att hyra bil för att åka runt i Gästrikland och ragga bemanningar och praktikplatser under veckan.

Nästa vecka blir det att resa igen. Denna gång till Sundsvall på löneutbildning. Nästa vecka är det även flytt till de nya lokalerna. Ni ska se köket asså. Lägger upp en bild framöver. Helt inglasat med en köks-ö i mitten. Så jäkla nice. Det är fina lokaler i övrigt också. Ljust och fint.



Tar med några gamla bilder också innan jag slutar.
Sen ska jag beställa en bunt nödvändiga prylar från Kjell&co, nu när lönen kommer i morgon =)


1: Verner och ett skrotbygge han gjorde på en tävling här i Skog.
2: Min bror.
3: Angelica & Erika.

Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Frida

Tackar :]

2009-03-24 @ 21:20:00
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Håkan

Dold.se funkar inte iaf. När du tankar bittorrent så kommer alla som seedar filmen/spel etc se att ditt ip nr i svärmen. Å är det en filmbolag som seedar filmen så får dom ditt ipnr. så kan dom kolla upp det genom ipred å du blir torsk iaf :)

2009-03-24 @ 23:16:12
Postat av: kyd

Håkan: Åh fan. Men hur gör man istället då för att skydda sig?

2009-03-24 @ 23:20:06
Postat av: Håkan

jadu jag vet inte. iofs så kanske dom har fixat det där framöver. Men bästa sättet är att köra ftp framöver.

2009-03-25 @ 12:00:10
Postat av: kyd

Håkan: PB kommer att köra med VPN. Är det säkrare?

2009-03-25 @ 14:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0