17 maj: Södermalm - vilken stadsdel

Jäklar vilken härlig stadsdel Södermalm är. Hela helgen har vi tillbringat just där. Har även hunnit besökt Långholmen och även Gamla Stan där det spelades lite rockabilly på Engeln i lördags kväll.

Blev väldigt förvånad över hur lite klotter det var i Södermalm. Det var väldigt lite skräp på gatorna dessutom. Mycket imponerande. Inte ens en hundlort så långt ögat nådde.

Inte nog med att det var rent och fint så är byggnaderna helt otroliga i denna underbara stadsdel i Sthlm. Bland höghus, kommer det helt plötsligt en liten röd stuga mitt i allt. Till exempel bredvid Clarion Hotel så var det kolonilotter... mitt i stan kan man säga.


Alla dessa specialbutiker är ju ganska roliga. Fann en butik som bara sålde kaffemaskiner och en annan butik sålde svartkrut, haha.

På tal om butiker så besökte vi självklart Sivletto. En helt underbar butik med mycket häftiga kläder och attrialjer. Jag kostade på mig ett nytt hårvax. Burken var ju ball =)



Idag söndag tog vi oss till Viking Line terminalen. Klättrade oss upp på Fåfängan och fick en del fina bilder. Bland annat på en kryssningsfartyg från Medelhavet som var på besök i hamnen. Fartyget var så stort så jag fick inte på plats med hela skeppet på en bild.



Clarion Hotel, hotellet vi bodde på var helt suveränt. Enormt snyggt och en enormt god frukost som var bland det största jag sett. Frukosten var dessutom välbesökt må jag säga. Flera hundra personer trängdes bland allt det goda. Men vi fick plats båda dagarna och vi käkade någe grönjävligt.

Jäklar va benen värker. Har gått och gått hela helgen över hela Södermalm. Gudskelov tog jag steget att ta tunnelbanan på fredagen (efter anställningsintervjun) och med den kunskapen vågade vi använda oss av detta eminenta transportmedel under hela helgen. Bland annat då vi skulle till Långholmen och hem från Gamla Stan.

Anställningsintervjun gick lysande!! Mycket lättsam och trevlig rekryterare. Jag kom vidare till nästa anställningsintervju tillsammans med två konkurrenter. Får se när det blir.

På Cityterminalen, väntades på bussen, kom Jocke Jernkrok instapplandes! Han hade varit på en casting för ett TV-program på Kanal 5. Mer om det framöver =)



Summa summarum har vi haft en mycket trevlig helg. Det vi lagt mest pengar på är mat. Vi har knappt gjort något annat än käkat och druckit gott. Det har hänt så mycket skoj, fastän vi bara var två. Orkar inte skriva allt, men härligt har det varit!

Man har dock saknat Jon, men enligt min mor så har han inte ens frågat efter oss den rackarn. Han har haft så fullt upp hos farmor.



Fy fan, jag skrattar så jag pinkar på mig. Älskar dessa knappstyrda telefonbus.

En liten men välhängd man.

Skriv på för NEJ TILL RITUALSLAKT.



www.tjuvlyssnat.se

Gymnasium i Norrland
Ett gäng gymnasieelever ~17, pratar om var de ska praoa.
Kille 1 (till kille 2): Jag tänkte praoa i din mamma!
Kille 2: Haha nej, det är nog jag som tänker praoa i din mamma!
Lärare (kyligt): Ni ska praoa två veckor, inte två minuter…



Nu är jag supertrött och ska lägga mig i min egna sköna säng. Inte för att hotellets sängar var obekväma. Tvärtom men sin egen säng är ju speciell.

zzZzzZzzZzz...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja jag hör ju att ni har klarat er alldeles utmärkt utan min guidening på Södermalm - Fåfängan, Engelen (ja visserligen Gamla Stan, men gränsfall Södermalm), kolonilotter "mitt i stan" m m, rent och inga hundlortar - ja det ÄR Södermalm ni har besökt! - Det underbaraste Stockholm kan erbjuda =)



och jag garanterar er att ni har inte sett en bråkdel ännu av denna stad i staden ;-)

2009-05-17 @ 23:10:55
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh... glömde: Vad spännande med både din jobbintervju och Jockes casting... Väntar med spänning på vidare resultat :)

2009-05-17 @ 23:17:47
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Frida

Ok! Vet ni om det kostar nått och om det är förköp osv??

2009-05-18 @ 00:10:03
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh... Ringvägen! Hälsade du?

(En liten etta på 28m² på Ringvägen 54 var mitt första egna hem) =)

2009-05-18 @ 18:33:39
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0