19 maj: Otillräcklig

Vissa dagar känner jag mig så otillräcklig på jobbet. Man tackar ja till allt för att visa framfötterna men istället för att visa goda resultat på allt man tar åt sig så blir det tvärtom för det är för mycket åtaganden.

Ja... tycker jag iaf. Får se vad chefen säger på utvecklingssamtalet på måndag.

Jag tar hand om återgångar bland annat. En återgång är en person som får återgå till Samhall pga arbetsbrist hos företaget denne blev anställd hos, och just nu går det ju inte så bra för företagare så jag får ta emot en del personer. Dessa återgångar innebär en enorm administration... som jag ej heller kan delegera till andra. Helt sjukt mycket pappersvändande och arbetande i våra datorsystem.

Samtidigt ska jag vara ute hos bland näringslivet och finna kunder. Plus att underhålla den personal man redan har om dagarna. Ja, jag får det inte att gå ihop just nu. Försöker inte arbeta så mkt hemma heller, pga Jon så klart.

Skönt att få klaga ur sig lite... och här kommer lite mer:



Blev så förbannad när jag hörde på radion för någon vecka sedan... ja detta kanske inte är något att bli förbannad över i jämförelse med alla grymheter som händer i världen men det är man ju liksom jämt. Detta är väl mer en irriterade sak.

Gävle kommun bad medborgarna att plocka upp skräp i stan, och hade även satt i hop olika barngrupper som skulle hjälpa till med detta (mkt troligtvis uttvingade genom skolan).

Är det så jävla uselt ställt i detta land med en av världens högsta skatter så att vi måste bli stadens renhållare på vår fritid??? Va fan är det frågan om?

VAR TAR VÅRA SKATTEPENGAR VÄGEN!!??



Sådär nu har man fått ur sig en massa negativt. Puh! Känns bättre faktiskt. Bra att det finns bloggar =)

Något mer positivt då...

Rekryteraren har börjat ringa runt till mina referenser och fick även en ny idag. En kollega på jobbet som ställer upp och säger några goda ord. Så min gamla kollega Anna (om du läser detta), kan också vara beredd att rekryteraren ringer. Träna på att säga en massa bra ord och gurgla munvattnet för nu jäklar ska du få prata Anna =)

Jon växer och utvecklas så jag blir rädd och varje gång han har varit hos farmor ett tag så är det massa nytt som hänt. Han måste få en annan form av utveckling där på någe vis. Är nog jättebra med olika miljöer för honom.

Jon verkar nu ha en "lillebror" som heter Oskar. Japp... en låtsaskompis =)
Det var farmor som kom på att det var en låtsaskompis. Vi har trott att han pratat om kompisen Oskar på dagis, haha.



Sämsta överkammning jag sett (plus näsa).

Världens största (och fan mest slitna) ubåt. Ja... rysk så klart.

Ytterliggare en serie att följa på Discovery =P



Några bilder på sonen får avsluta denna blogg.





Ja just ja... Angelica har lagt upp många bilder från Stockholmsresan på hennes Facebook-sida. Check it out.

Kommentarer
Postat av: Anna

Absolut my dear Kenny. Här behöver inte gurglas något munvatten för du vet att jag bara har positivt att säga om dig ;-)

2009-05-20 @ 10:09:16
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Men HU vilken gräsligt FUL överkamning... och näsa!! :D



Tur att inte Skägget låter sitt lilla hår växa för att sen kamma över OMG

2009-05-20 @ 10:15:43
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

TACK vännen! =) Han har redan tittat på James Bond Special 2, det avsnitt han ville se häromkvällen...



Du, kom ihåg att det ser inget bättre ut inför chefen att du tar på dig mer än du mäktar med - det blir sämre resultat och du far illa på kuppen. Att säga nej med en bra motivering är ett tecken på att du är ansvarsfull och tänker både på arbetet och dig själv

2009-05-21 @ 12:50:23
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Håller med Anna helt och hållet!! Som jag sagt till dig tidigare Kny, man kan inte säga JA till allt.

2009-05-22 @ 08:43:44
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

scattepengarna åker till afrika

2009-05-25 @ 13:58:07
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0