14 okt: Skrattade mig fördärvad

Jon brände sitt finger igår och fick en brännblåsa som sved. Han brände sig när han skulle hjälpa mig att elda i tunnorna ute. Fastän jag sa åt honom flera gånger att inte gå nära tunnorna så skulle han slänga i gräs i tunnorna.

Självklart så kom han åt en av tunnorna och fick en liten brännblåsa på långfingret. Han blev förbannad på mig eftersom jag frågade honom lite strängt varför han inte lyssnade på mig, så jag fick inte följa med honom in. Han skulle gå in själv.

Mamma Angelica tog hand om honom och han fick stå med fingret under kranen som han tyckte var skönt. Men där kunde han inte stå hela dagen så han fick en kopp med kallt vatten som han hade fingret i.

Han och koppen skiljdes inte åt förrens han skulle lägga sig på kvällen. Han åt mellanmål med fingret i koppen, han somnade på soffan med fingret i koppen och han åt middag med fingret i koppen. Jag skrattade mig fördärvad... i smyg förståss, annars hade han blivit mer vansinnig stackarn.

Några gånger såg jag att han inte hade rätt finger i koppen ens, haha! Men det var så synd om honom så... min lilla filur.

Här är några bilder från gårdagen.
Jon och hanses kopp.


Mellanmål, tupplur på soffan och middag =)



Hämtade Balder igår. Han har varit hos gammelmatte i en vecka för ett miljöombyte. Han hade trivits jättebra. Nu när han kom hem så har han sovit och sovit oavbrutet. Är kanske skönt att få komma hem till sin bädd ändå.

När jag rastade honom i skogen ovanför oss idag så fann han 3-4 st paket med köttfärs som någon slängt ut (?).

Jag får ta reda på det innan jag far iväg till Arbrå ikväll. Annars får Angelica aldrig in honom när hon släpper ut honom.



Det här hade lika gärna kunnat vara jag, Johnny och Uffe om vi hade varit lite mer fit.

Kommunistspel med diktatorn Kim.

Hur är det möjligt att som kille kunna vara så lik en tjej? Varsågoda... Jonas Borg's blogg.

Haha, vad är oddsen?



Vi ska baka lussebullar idag och Jon skulle härma oss när vi sa lussebullar - fullefullebullar.

Kanske ska äta sådana ikväll istället för att dricka bärs? =)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahahaha! Där fick jag inte någon alls vacker syn framför mig, du förstår vad jag syftar på va? ;)



"Kanske ska äta sådana ikväll istället för att dricka bärs? =)"

Det ska jag göra =)

2009-11-14 @ 13:32:24
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Embra



http://www.youtube.com/watch?v=c4rxvcdA8Gc <---- Kenny tränar loss

2009-11-14 @ 14:45:28
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: kyd

Angelica: Tror jag det. De såg verkligen goa ut.



Embra: Haha. Vilken sköning!

2009-11-14 @ 18:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0