23 nov: God energi önskas

Jag lägger in en beställning om god energi, för i morrn ska det sökas två jobb som jag funnit som intressant. Känner verkligen för dessa två jobb. Det ena är som teamledare på en kundservice och det andra som distrikschef. Båda jobben verkar vara roliga på olika vis.

Men just idag har jag ingen god energi alls. Knappt sovit något, ledsen över min bekantas bortgång och att Balder mår sämre för varje dag. Att man har en gård som ser ut som ett skrotupplag gör inte saken bättre. Inte kan man göra mycket åt det heller då man inte äger en fungerande traktor. Ska få låna grannens traktor framöver... då jäklar ska det bli förändringar här hemma på gården.

Bristen på kosing och att man inte har jobb gör inte saken bättre. Ja, plus det eländiga höstvädret som får en lite extra deppig. Så är det inte roligt just nu för en Kny.



Ska fortsätta vara negativ en stund till...

Det finns inte många människor jag verkligen känner ett stort förakt till. Men här har vi en av dem och jag kan inte förstå överhuvudtaget att denna människa kan vara partiledare över Sveriges största parti. Det jag än mindre kan förstå är att folk fortsätter rösta på det partiet med en sådan partiledare.

Här har ni en kort presentation av människan i fråga:





Hoppas jag mår bättre i morrn när jag fått iväg mina ansökningar. Skulle vara skönt att ha ett jobb... men allra helst starta något eget som jag pratat om förr. Men det är ju kapital det sitter fast i.

Ja, det här blev ju ingen rolig blogg... men det får komma en sådan då och då också men inte alltför ofta =)



Försökt ringt veterinären idag men jag har inte kunnat komma fram. De har väl telefontider antar jag.

Balder kan knappt gå upp eller ner för trappen nu. Detta är fjärde dagen han är sned och dålig i ryggen (som jag tror felet är).

Har slutat med att massera honom för att se om det blir bättre då.



Skriver mer under veckan. Då ska det bli en roligare blogg.

Kommentarer
Postat av: Embra

chockar Kenny med att gifta sig med Mona Sahlin !!

2009-11-23 @ 17:05:51
Postat av: kyd

Embra: Det skulle vara det mest chockerande du någonsin gjort =)

Jag skulle nog fundera på fly landet då. Bli en munk i Nepal och bekomma en ny människa, haha.

2009-11-23 @ 17:15:35
Postat av: Ida

Tråkigt att höra om din negativa energi. Hoppas det blir bättre snart. För att känna att du kommer frammåt så gör en lista och bocka av efterhand. När det gäller Balder så är det ju bara veterinären som gäller. Jag tror att om det inte är något allvarligt med hans rygg så kommer han få kortison och efter en vecka med det kommer det kännas som om Balder blivit 4 år yngre!

Det är svårt när det är ryggen. Kanske är det bara två kotor som kommit i kläm. Så kan man ju få själv oxå. Hoppas du får tag på dem imorgon och att ni får en tid under dagen!

O så får du en styrkekram oxå!

2009-11-24 @ 02:48:38
Postat av: Anna

2009-11-24 @ 17:10:33
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Men jag ska väl skriva nå't också innan jag klikar på skicka kommentar!

Klart du FÅR vara negativ, det är helt naturligt. Du minns väl min blogg "Hur mår du? Tja... 5,2". En männsika kan inte vara lycklig i mer än tre månader i taget. Någonstans mellan de lyckliga perioderna är det ju naturligt att det kommer negativa dagar också, eller hur? :) Sen är det ju inte konstigt när du oroar dig för Balder, fått ett chockbesked, det här grå vädret som gör oss mentalt förkylda och så arbetslös på det! Bryt ihop så att du kan påbörja arbetet med att klättra upp på lyckostegen igen!



Kan inte annat än instämma med dig angående Mona Sahlin - begriper inte VART/HUR/NÄR hon skulle vara kompetent nog att driva Sverige, ens en kommun!?! Ibland känns det som att Sverige procentuellt sett har lika många korkade väljare som i USA...skrämmande!



2009-11-24 @ 17:15:15
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Haha! Den med Mona Sahlin var bra :)

2009-11-25 @ 07:07:23
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Erik

awww ;( är Beppe Bus dålig...

Är han stel och så i kroppen så ska du prova Glucosamin,Bella har fått det ett par månader nu och är mycket piggare och rörligare! det är ett ämne som påverkar tillväxten av "ledvätska" men prova vetten först!

Han börjar bli gammal lillgubben.

2009-11-25 @ 13:09:00
Postat av: Frida

Tråkigt med Balder...:( håller med ovanstående att prova glukosamin. Smörjer lederna.

Sen har vi fått in en ny sort på Hills också - Mobility heter den... just för dåliga och stela höfter/leder. 399:- för 12kg.

Bra pris faktiskt, Hills har fått nått "billighets ryck" nu.. Annars går deras säckar på ca 600-800:-.

2009-11-25 @ 21:22:42
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Frida

Just ja.

Veterinärerna i S-hamn har drop-in imorgon mellan 14.00-16.00.

2009-11-25 @ 21:23:58
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: kyd

Erik: Japp, jag får inhandla sådant. Tror det kan hjälpa en del faktiskt.

2009-11-26 @ 17:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0