26 nov: På topp igen

Nu jäklar är jag på topp igen. Hade en liten svacka där i några dagar. Skönt att man kan komma tillbaka. Tänker på dem som har depression... fy fasen asså. Vara nere jämt och inget kan pigga upp.

Är uppåt fastän jag inte sökt de där två jobben jag skrev om i förra bloggen. Jag vill vara på bra humör när jag skriver ansökningarna annars blir det inget bra alls. Så jag ska sätta mig och skriva dem i morrn.

Fick ett tips igår om en verkstad som kommer bli till överlåtelse framöver. Träffade den trevliga innehavaren idag och fick en massa information om företaget. Så man får se hur det blir i framtiden... om det kan vara intressant att ta över.



Skulle fara iväg med Balder till veterinären häromdagen... men då blev han självklart bra i ryggen igen. Så jag får vänta tills det blir lika illa igen. För det blir det väl antar jag =/


(Foto av Sara Holmer)


Lurendrejeri. Hur fan ska man få tag i en sådan?

Keanu Reeves åldras inte.

En jättekvinna är modell. Fascinerande.

Rädda min favoritpralin Körsbärslikör i Alladin-asken!

Vilket slit att få på sig brallorna varenda dag.



Mångkulturens baksidor.


Moderat riksdagskandidat nobbar jämställdhet och förordar månggifte
Män kan ha fyra fruar och mannen är den starke som bestämmer i familjen. Det anser en moderat riksdagskandidat i Göteborg, skriver GP:s ledare.

Abdirisak Waberi är av Göteborgsmoderaternas toppkandidater till riksdagen nästa år. Samtidigt anser han att om en kvinna är otrogen får hennes man efter att ha talat och slutat haft sex med sin kvinna slå henne.

Åsikterna har Waberi, som även är ordförande i organisationen Sveriges Islamiska skolor och som tidigare suttit i SDN Lärjedalen, tidigare gett uttryck för i en intervju med RFSU. Waberi ska även ha sagt att män kan ha fyra fruar och att mannen är den starke som bestämmer i familjen.



Förvånande att en sådan här (fucked-up) människa ens kan få vara medlem i Moderaterna och få diverse uppdrag i svenska samhället.

Tur att man inte träffar sådana här människor *vansinnig blick*





Skön låt och video.





Helgen blir lugn. 1 månad utan festligheter. Känns lite ovant, haha. Men skönt också.

Då blir det desto roligare på Antes arrangemang i Falun 12 dec. Luciarock med Jesse James & His gang och Nina & her Evil Bumblebees.

Denna helg kanske jag får låna traktorn och då vet man vad man har framför sig. I övrigt blir det TV-tittande, god mat och godis som gäller.




Kommentarer
Postat av: Anna

Odödlig eller inte är Keanu Reeves bland det snyggaste som någonsin trampat på vår jord... Har fixat många snigelspår genom åren bara av att titta på honom :D



Sen kan du få behålla dina nedrans körsbärspraliner, gillar inte!

2009-11-26 @ 18:53:56
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ibland är det faktiskt bra å vara nere en stund .. fundera lite och vända ut å in på sig själv :) Men som du säger så är det tur att man har förmågan att ta sig upp igen. Älskar dig min storskrutt ;)

2009-11-26 @ 19:00:13
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja det skulle jag tro.

Antagligen kör de bara "kampanj" för tillfället på detta foder... det är ju helt nytt å de säljer det billigt för att "locka" kunder.

Hills är ju inte ett billigt foder så antar att de kommer gå upp i pris efter ett tag.

Men tycker verkligen ni ska prova det.. vi har 2 säckar på hyllan såg jag idag.

2009-11-26 @ 20:24:31
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Körsbärspraliner är de där spritfyllda äcklen som blir kvar allra sist... bluäääärk

2009-11-26 @ 21:26:09
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Nettan

Skönt att höra att du är på bättre humör och att Balder är bättre.. Jag vet precis hur de är att ah de där svakerna.

Ha de bäst och sköt om er.. Kram Nettan

2009-11-26 @ 23:36:32
URL: http://sessa69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0