28 nov: Erbjuden jobb

Blev erbjuden ett jobb igår som det är svårt att säga nej till. Dvs det var Arbetsförmedlingen som frågade om jag var intresserad att jobba som jobbcoach hos dem. Bråttom var det så jag skickade in personligt brev & CV igår kväll.

Har ju jobbat som coach inom karriär förr, både i Samhall i rollen som personalledare och i mg management där jag jobbade som utbildare/coach med långtidsarbetslösa och även med ungdomar. På Fortum fick man använda sina coachkunskaper hela dagarna i sitt ledarskap. AF såg väl mina tidigare arbeten i deras databank och hörde av sig till mig.

Till 85% säkerhet får jag detta jobb anar jag. Mitt sökande efter butikschefsjobb får jag lägga på hyllan nu förstår jag. Eller ja... jag kan ju söka andra jobb ändå.

Ni som läst min blogg länge eller ni som känner mig bra vet att vid min förra arbetslösa period att jag fick springa på anställningsintervjuer i ett, kunde vara flera/vecka. Men denna höst har jag inte fått varit på någon intervju överhuvudtaget och jag har funderat på varför?

Igår fick jag svaret!
Jag anade att det var någe strul på mitt Office tidigare då det blev en del felmeddelande och det går inte att avinstallera det m.m. Så jag tog Angelicas dator och försökte öppna mitt personliga brev & CV på den datorn som jag skickat till mitt hotmail konto... men det gick inte! Det blev felmeddelanden på båda filerna!

Tråkigt att inte arbetsgivarna hört av sig att det inte fungerat att öppna filerna men de får så många ansökningar så de kastar dem som inte går att öppna anar jag. Där fick jag min förklaraing till att ingen hört av sig. För jag har sökt lediga tjänster som jag tyckt verkligen passat mig.

Nu har jag gjort om om mitt personliga brev & CV på Angelicas dator så nu ska det funka igen. Men det känns trist att man kanske gått hemma i onödan. Det var väl meningen det här då?





Det är något speciellt med religiösa människor (ja, jag drar alla över en kam).

Okej för kassa solbrännor men de losers som använder för mycket brunkräm ska ju pryglas.


Fy ända in i helvete!

Eventuellt en bluff kring "koma-mannen".

SVT har gjort ett reportage om Småstadsliv.



Dagens göromål är att städa. Mot kvällningen - käka chips framför televisionsapparaten.



Chaufför önskas 12 dec.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja han är en skön prick. Det är roligt att leva med honom =)



Klart det är bra att ta coachjobbet så länge... Det hindrar inte dig från att söka andra jobb så länge =)

2009-11-28 @ 12:48:16
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

jag laddade ned deras skiva ja, och ska väl få tummen ur röven och bränna ut den nångång =)

2009-11-29 @ 14:24:53
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Angelica

Och jag är ändå inte riktigt färdig :) Jag har faktiskt gjort det själv en gång förut :)

2009-11-29 @ 19:52:32
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: elinor

du vet att det är bra å göra .pdf av dokumenten, så alla kan öppna det?

2009-12-02 @ 21:54:19
URL: http://elinor-mest-i-sverige.blogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0