19 okt: Göra plats i garaget

Snart kommer Lill-Kenny. Han vill in med en eller två bilar i garaget så vi måste flytta om lite därinne. Men det kommer gå bra. Det finns plats. Första snön kom idag så det är väl lite brått att få in bilarna på vinterförvaring.

Ska in till stan i morrn för att ställa mig i kö för att lägga om två vinterdäck. Sen ska jag montera dem på bilen. Alltid kaos när första snön kommit, haha.

Kom ihåg när man hade gummiverkstaden. I tio år var det likadant - Första dagen det kom snö så hade vi alltid en lång kö med bilar utanför och alla hade jättebråttom.



Hur tusan ska man göra med influensa-vaccinet. Angelica strider för att hela familjen ska vaccineras men jag är emot pga...

¤ En vanlig influensa brukar ta död på många många fler än vad denna svininfluensa gjort och de som dödats är oftast dem som haft övriga sjukdomar eller dålig hälsa i övrigt.

¤ Det är kvicksilver i medicinen och vissa säger att det är så lite kvicksilver att det inte gör något för ens hälsa. Andra säger att det är farliga mängder kvicksilverhalter i medicinen.

¤ Att jag anar att media har förstorat det hela och det gått överstyr.

Ja jag vet inte ut eller in...



Carlsberg reklam

Något jag alltid anat faktiskt. Spågubbe, kan det vara något att börja jobba som?

Nu skulle man haft en firma som servat lasrar på Kelloggs. Kan bli en del service anar jag.

Häftigaste toaletten någonsin.

Men Benny då.



På onsdag ska jag på filmkväll på Rowdy´s i Kungsgården. Kolla på Blues Brothers, käka varma mackor och umgås med polare. =)

Övrigt jag ska försöka ta mig till att göra i veckan är att ta tag i det här med Tradera. Har skjutit upp det länge nu. Det enda roliga är att få betalt, haha. Jobbet att fotografera, lägga ut annons och svara på hundratals mail är inte det skojigaste precis.



Angelica hade bråttom till jobbet i fredags morse och rabblar en massa om blöjor med mera och får iväg ett snabbt hejdå.

När Angelica stänger dörren så säger Jon: Några pratar fort.
Jag: Är det svårt att förstå när vissa pratar fort?
Jon: Ja, de ska prata sakta.
Jag: Tycker du mamma pratar fort?
Jon: Jaaa... men du pratar sakta du.
Jag: Är det bra det?
Jon: Jo det är bra det.

Vad han växer och utvecklas vår Jon. Han kan numera skriva sitt namn med kylskåps-bokstavs-magneterna och även på datorn. Han kan även en del bokstäver. Endast 3 år gammal =)

På nedanstående bilder tycker jag att han ser så mycket äldre ut än 3 år.





Avslutar med Dagens Jösses:

Huichol-indianerna i Mexiko band snören runt sina testiklar som deras fruar kunde dra i under förlossningen, så att de skulle kunna dela smärtan med varandra.

Kommentarer
Postat av: Long Dong Silver



Kolla in vad Alex Jones har att säga om svininfluensan

2009-10-19 @ 12:46:01
Postat av: Angelica

Haha! Indianer är ett smart folk :) Det skulle vara nåt för dig det Kny :)

2009-10-19 @ 16:00:25
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi har tackat nej till barnens vaccin i samråd med dem. Vi själva ska inte heller vaccinera oss. Precis som du skriver så är det det här med kvicksilvret. Det finns vacciner utan kvicksilver. Att de har det i de här är för att det är flergångsampuller så kvicksilvret fungerar som konserveringsmedel. Även om det är små doser får vi det direkt in i kroppen och vi utsätts ändå för så mycket kvicksilver i vardagen. Slutligen är det precis som du säger - fler har dött av "vanlig" influensa än av svininfluensan så vi blir i vanlig ordning bödlar som inte skyddar oss och våra barn men jag är van. Har en ilsket röd klisterlapp i barnens BVC-journaler med ordet "vaccinationsmotståndare" på bara för att jag ville avvakta med dessa tills de var äldre. Bättre att de får barnsjukdomarna när de är små och får på så sätt ett bättre immunitetsskydd. Men det är mina åsikter. Nu ska jag sluta mässa och elda upp mig.

2009-10-19 @ 21:12:31
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: jesa

sen har de som har gjort vaccinet sagt ifrån sig helt med allt som har med biverkningar att göra..

Läste någonstans att man kan till och med bli lam en vecka efter man har tagit det..



Chefen berätta att på 60-70 talet var det samma våg av detta, men då var det fler som dog av vaccinet än av influensan..



Vi kommer nog inte att vaccinera oss..

2009-10-20 @ 06:23:28
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Ljungan

jag ska vaccinera mig pga av att jag vill vara där för min son å de kan ja inte om de skulle vara så att ja blir sjuk. :( tycker man hör varje dag om folk som blir sjuka av svininfluensan. trökigt är det :( men samtidigt är man ju rädd för vilka biverkningar det kan bli å de är ju sånt som man inte vet. skulle de vara så att jag blir sjuk pga av biverkningar så är de väll så, men då har ja gjort va ja kunnat iallafall.



Sen ville ja bara avsluta med att säga att ni har en jätte fin son med sjukt fina ögon :) å han ser ut å vara typ 4-5 på dom där korten. :)

2009-10-22 @ 21:51:18
Postat av: Lina

Herregud vad söt Jon är, hade jag varit 3 år hade jag blivit kär i honom!

2009-10-24 @ 09:11:13
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0