21 sep: Jävlar hur det ser ut

Vilken röra vi har det hemma nu. Grejjer och fulla sopsäckar överallt. Nej, jag har inte blivit utslängd... vi rensar vinden!

Igår började vi städa. Vi brukar göra det en gång/år men förra året hoppade vi över det så vinden är fullproppad med grejjer.

Vanligtvis slänger vi massvis med saker varje år men nu blir det säkert dubbelt så mycket skräp. Räknar med två släpvagnslass. Mycket av det man slänger har man sparat hur länge som helst. Varför slängde jag inte eländet på senaste vindrensningen kan man undra?

Denna gång slänger vi inte riktigt allt heller. Vi ska testa att försöka sälja en del på Tradera. Allt från massor av porslinskatter, spelaffischer till hjul som ska sitta på en spark, haha.
Det kommer ta flera dagar att fotografera allt och skriva annonser. Är det värt det måhända?

Vi har börjat rensa ända längst in i vinden. Det har vi aldrig gjort förut. Där finner man saker som är runt 100 år gamla. Ja, det är inte klokt hur mycket som får plats på en vind?

Nu vet man vad man ska göra i några dagar framöver.



I lördags åt jag bland det godaste jag ätit på år och dag. Angelica tillagade fläskfilé med kantareller och därtill hasselbackspotatis. Efterrätt blev det äppelpaj och vaniljsås. Fläskfilén sköljdens ner med en Innis & Gunn.

Vilken middag! Vette tusan hur hon gjorde? Fläskfilén blev så mör och tillsammans med nyplockade kantareller så var det helt underbart.

Därefter blev det film och sedan vandrade jag och Balder upp till grannarna och blev kvar till sena natten.

Tidigare på dagen var vi och grillade korv i skogen och lekte kurragömma med Jon. Han ville aldrig sluta leka heller så vi fick gömma oss många gånger innan vi kunde åka hem =)



Bland det finaste jag sett på länge.

Var vill du festa? I Sverige eller England?

Vilket uppträdande!



Om någon skulle rösta på ett parti som har en partiledare som går ut med att han/hon är nazist, då skulle väl denne bli kallad nazist också eller hur? Ganska självklart.

Men det är många som inte vill bli kallad kommunist fastän de röstar på Lars Ohly som går ut med att han är kommunist?

För dem som kan sin historia vet vad kommunister står för och vilket lidande de gjort världen. Romarna, amerikaner, mongoler, nazister m.fl. krigslystet folk är duvungar i jämförelse med vad kommunister ställt till med.

Att dessutom kommunism aldrig har fungerat i ett samhälle (och kommer nog aldrig att göra) gör ju inte saken bättre. Trots allt lidande så har det aldrig gett något gott. Om man inte tycker att yttrandefrihet, tryckfrihet, åsiktsfrihet, starta egna företag m.m. är överskattat då förståss?

Det är 2009 och folk är inte upplysta nog av vad kommunism ställer till med. Bevis? Ja, Vänsterpartiet sitter fortfarande i Riksdagen.



Fan va Balder skäller för minsta lilla numera. Vette tusan vad som hänt med honom? Börjar bli gammal och hör dåligt anar jag?

Han skäller på allt och alla som kliver in i huset. Så fort dörren öppnas eller att han tycker att han hör något underligt så skälls det. Det börjar bli påfrestande.

Jon tröttnar han också och säger åt honom hela tiden...
För någon dag sedan så ryter Jon till: - Meeeen!
Balder fortsätter skälla (så klart) och Jon blir helt vansinning och får till en mörkare och mycket högre röst:
- Jag sa MEEEEEN!

Haha, vilket humör han har den lille.



Avslutar bloggen med ett citat som jag snappade upp i lördags.

- Fan, ska jag slänga ut dig fastän du inte bor här?
// Mattias Lund.

Kommentarer
Postat av: kentaboy

Sverige tack!

2009-09-21 @ 15:18:14
Postat av: wolf swede



citera boken du köpte om kommunism i samma veva som jag köpte min.

2009-09-21 @ 16:09:50
Postat av: kyd

wolf swede: Om jag bara visste vad den var någonstans?



kentaboy: No shit? =)

2009-09-21 @ 20:58:34
Postat av: HåkanE

Undrar varför man ser kenny på bilderna på uteställena i England :D

2009-09-22 @ 10:09:50
Postat av: Håkan

dvs 4 bilden från englandskrogen.. du står där med bar över

2009-09-22 @ 10:10:55
Postat av: kyd

Håkan: WTF? hahaha!

2009-09-22 @ 16:55:18
Postat av: Ida

Ååh det där med fläskfilé och kantareller brukar jag med göra såhär års. Det är så gott! Med svartvinbärsgelé till eller hemmagjord lingonsylt! Mums mums mums!

Angående Balder. Det är säkert hans hörsel! Se upp när du behöver kalla på honom i skogen eller på andra ställen där ljudet kan studsa eller eka. Både min egen och pappas hund sprang på helt motsatt håll när man kallade på dem o de inte visste exakt var man var.

Har du "tur" är det "bara" en övergångsperiod. Höseln blir förstås sämre än såhär o då hör han inte alla ljud som måste skällas på. En bieffekt kan vara att han ofta blir överraskad av att någon befinner sig nära honom och kan då bita för att han blir så överraskad. Pappas collie, världens snällaste hund, blev sån där. Man var tvungen att hålla lite låda när man skulle närma sig honom eftersom han både såg och hörde dåligt mot slutet.

2009-09-23 @ 21:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0