9 sep: Jon x2

Vinner inte Jon Idol då jävlar? Helt suverän.
Avis på hans självsäkerhet, lugn och musikaliska förmåga.

Har alltid viljat vara duktig på något instrument men har samtidigt inte viljat tagit tag i att lära mig heller av någon anledning.

Gitarr skulle vara kul att kunna. Förstår inte dem som kan spela trummor. Vilken simultanförmåga och samtidigt ska man hålla takten och få allt att låta bra. De lär ha väldigt avslappnande handleder och samtidigt starka armar. Jag känner mig som en robot när jag sätter mig vid ett trumset.



Jon fick ju en ny säng när han fyllde 3 år i måndags. Vi trodde det skulle bli ett jäkla spring ut ur sängen när det var läggdax, men inte då... ja hittills iaf.

Första natten fick han ju sitt PSP och tittade på film till han somnade och igår fick han lyssna på en ljudbok med Emil i Lönneberga på sin nya CD-spelare. Så han har ju inte viljat lämnat sängen iof.

I morse hörde jag han ropa som han brukar göra när han vaknat. Men han gick inte ur sängen förrens Angelica ropade på honom. Han är visst så van att sova i spjälsängen så han tänkte nog inte på att han gå ur sängen själv, haha. Så nu när han fått upp ögonen kring det, så kanske det blir mer spring om kvällarna.



Någon som vet ett bra tips om hur man kan få en långhårig son att vilja klippa sig?



Fick tips av Herr Järnkrok om denna låt för något år sedan och den är fortfarande en av top 3 av bästa låtarna någonsin.





Denna gång tog Flashback med mitt tips =)

Otroligt fin skådespelerska. Zulay Henao.

For the love of god.

Hur många människor är i rymden just nu?



Jon gillar ACDC och igår spelade jag Thunderstruck. Han sken upp och sa: - Åhhh... Doris!

Tror han menade ACDC. DC låter ju lite som Doris faktiskt, haha!



Efter denna blogg ska jag, trots min trötthet, ut på gården. Ska försöka hinna/orka detta idag: Klippa gräs, laga grinden till hästhagen, tvätta och städa bilen och åka till återvinningen.

Något av detta blir det iaf... förhoppningsvis allt.

Kommentarer
Postat av: Ida

tycker Jon såg lagom busig ut med sitt långa hår!

Frågan är varför han inte vill klippa sig? Ni kan ju alltid påpeka att han ser ut som en tjej, att andra tror att han är tjej. Kompromissa, han får vara långhårig men måste klippa av lite. "topparna" för att annars blir håret sjukt o trillar av!!! :O

Eller att det gör ont.

Eller ta inte balsam i håret på honom, det kommer luggas o göra ont när ni borstar det - då måste man klippa sig så det slutar göra ont! - Eller så vägrar han duscha istället.

En annan sak är ju att gräva fram bilder på personer han gillar som alla har den längden på hår som ni tycker han ska ha.

I värsta fall! Gör det till en kul grej o klipp honom själv - alternativt du håller o A klipper!! ;D

2009-09-10 @ 13:15:59
Postat av: kyd

Ida: Tjej-grejjen har vi testat med utan resultat... likaså utan-balsam-grejjen... kompromissa går ej... bild på personer och även visat på hur pappa ser ut har vi också testat. Den sista grejjen har vi inte vågat oss in på ännu, haha.

2009-09-10 @ 18:12:56
Postat av: Ida

Oj då... Det var ju rackarns vad envis han var då?

Börja kalla honom Josefin o mobba "på riktigt"? ;)

Muta honom med leksak/pengar/godis eller annat hittepå. Men det är klart, de lär sig det där fort. Att om man vägrar blir man mutad.



Funkar det inte att locka honom med att frisören sprayar på färgspray?

Eller rakar in ett häftigt mönster? Får ju klippa väldigt kort i så fall.. Men han kan ju raka in AC/DC eller ja... Doris då! ;)

2009-09-10 @ 20:34:42
Postat av: kyd

En av de mest envisaste o vrångaste jag känner - det är Jon det. Men han har att brås på, herregud.



Försökte muta honom häromdagen men det var nej till allt.



Ska testa att få honom att titta på film i sin PSP samtidigt. ett tips jag fick av frisören idag.

2009-09-10 @ 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0