13 april: Nu orkar jag

Nu så orkar jag skriva en blogg om helgen =)

Fast egentligen inte. Har fått någe slemhosta och är allmänt seg i kroppen och huvudet känner jag. Jag som precis varit sjuk.

Tro't eller ej men i söndags var jag inte bakfull. Helt fantastiskt. Kom inte ihåg när det hände senast. Inte ont i huvudet och inget illamående. Jag var bara trött.

Hade jävligt skoj, fastän jag inte kände många. Roliga fester byter av varandra. Senast var vår klubbfest.









Denna vecka blir det flytt till lägenheten. Så jäkla skönt... synd att man är hängig bara. Kommer väl gå på halvfart.

Samtidigt ska det bytas däck på bilar och in till AF på besök. När det väl händer något så är det allt på en o samma gång.



Supersuckers - Pretty Fucked Up (tack Jenny för tipset)




Åter igen är det bilisterna som får ta smällen. Arlanda Flygplats vill ha biltullar för att minska koldioxidutsläppen (??). Jag tror jag blir tokig snart. Flygplan som släpper ut enorma mängder gifter. Flygplatsen ska väl städa framför sin egen dörr först!

Tre dagar utan flyg in och ut till Sverige innebär att vi bilister kan köra alla bilar i Sverige dygnet runt varje dag i ett helt år och ändå hålla oss inom miljögränserna. Det säger en del det. Än värre är att det är inga miljöavgifter och skatt på flygbränsle! Bara för att vi ska kunna åka på charter billigt??



När vi väl är inne på idioti...

"Ingen särskilt allvarlig incident. Ett pojkstreck."
Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi, kommenterar upproren i Ronna 2005 där polishuset blev beskjuten av automatvapen.



... och på tal om vapen.

"Ett fritt folk måste alltid utan hinder kunna skaffa så mycket vapen och ammunition att de kan besegra varje tänkbar fiende, också sin egen regering, om det skulle behövas."
George Washington, USAs förste president.



Dolda kameran med Småstadslivs-gänget.

Roligaste klippet på länge. Skratta så jag grät.

Hur tuff är inte den här SAABen då? Skulle övervägt att köpa en sådan faktiskt... om de skulle tillverka den vill säga.



Vet inte när jag skriver igen. Har nog hunnit packat upp datorn i helgen.

Ha det gött så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0