10 dec: 4 åringar!

Man kan bli galen på 4 åringar! Hellre dela lägenhet med en tonårspojk än med en 4 åring. De kan driva en till vansinne =)

¤ tjatar
¤ bråkar
¤ upprepar sig
¤ pratar om meningslösa saker
¤ envisa
¤ frågvisa
¤ enormt uppmärksamhetskrävande
¤ visar ingen respekt genom att ständigt avbryta
¤ högljudda
¤ ska bestämma





Nästa år är det 25 års jubileum av min migrän... inte precis något att fira. Visste dock inte förrens vid 23 års ålder att jag led av migrän och gjort det sedan tidig tonår.



Fick migrän igår men det gick förvånansvärt snabbt över. Tog nog medicinen i rätt tid och ett långt bad på det. Den sköna känslan efteråt höll i sig extra länge dessutom. Brukar hålla i sig en timme, men igår varade "ruset" i många timmar efteråt.

Svårt att förklara känslan men jag tror det är massvis med endorfiner som släpps lös. Har inte testat någon drog men kan ana att det är ungefär samma känsla. Pigg och jätteglad på ett speciellt sätt... ja som sagt, svårt att förklara.



Badförbud i Egypten då det är hajar som attackerat folk.



Frågan jag ställer mig... Behövs det ens utfärdas ett badförbud? Vem fan vill hoppa i havet frivilligt efter dessa attacker??



Opeln strular igen! Efter att den kokade så började den dra bensin ordentligt. Räknade ut att den drar 1,6l/mil nu. Blir så trött. Blev väl någe tjall i bildatorn. Har inte ett endast öre till att fara till en verkstad... iof, har inte ett öre att tanka upp den heller så det gör väl detsamma.

Allt i livet går upp och ner. Nu har det verkligen varit ner ett tag. Ser fram emot när det går upp igen =)



Två saker jag skrattat åt på sistone som jag gråtit och tjutit till.
En seriestripp ur Uti Vår Hage's julalbum där han får för sig att dricka vinäger för att gå ner i vikt och ett klipp i TV-serien Weeds inkluderande en snopp, skrivbordslåda och en jävla smäll.

Serie-strippen har jag scannat in och lagt upp här men klippet från Weeds finner jag tyvärr inte.

Har ni sett min lilla kott... Hahahaha!!



Wii endast för kvinnor.

En vaktmästare med humor!

Massa hopslagna klipp med folk som har rejäl rejäl tur. Speciellt killen som ramlar ut genom fönstret!

Man åker hemifrån en helg och när man kommer tillbaka har man fått ett färdigbyggt höghus som granne!

Skön tågförare.

Va i helvete?



Nu så har rivningen börjats av grannhuset som brann för ett tag sedan. Kommer se underligt ut när det är borta.





Idag blir det att städa. I morrn blir det att handla mat och gå på fikabuffé på Rådhuskonditoriet som även har en fotoutställning som vi ska kika på. På vägen hem stannar vi i Bergvik där Jon får träffa tomten. NTO har ordnat ett litet juläventyr för barnen.



På söndag får vi besök av bror, mor och brorsbarnen. Bror och jag far iväg till Timrå. Broder har funnit en bil där som han eventuellt ska köpa.



Nu ska jag sätta igång med städningen.

Ha det gött i helgen!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mää! Du glömde skriva hur underbart charmiga de kan vara också! Lät som att du tycker att din son bara är dryg ..

2010-12-10 @ 13:24:25
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha ha!! Ja i och för sig kan det där andra stämma in också ... lite crazy liksom :D



By the way så ÄR barn skitjobbiga ibland och det ÄR okej att tycka att de är dryga. Sen plötsligt vänder det och så är de det underbaraste som finns ;-)

2010-12-10 @ 14:34:38
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: gubbtjyv

lät som du beskriver mig i den där listan !! upprörd.

2010-12-10 @ 15:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0