15 feb: Black Knights

En helt otrolig helg!

Extremt med besökare. Vi fick till sist stänga grindarna och be folk att åka hem. Det var så trångt att folk dansade i entrén och bilar stod parkerade flera hundra meter efter vägen. Det var proppfullt. Vi har aldrig haft så många besökare och vi fick in en bra slant till klubben.

Jag stod mestadels utomhus vid kassan så jag hörde inte så mycket av banden. Stod ute i -13 grader i 7 timmar i sträck. Vad gör man inte för klubben =)

Otroligt tryck och kan inte förklara med ord riktigt. Bilkö ut till stora vägen. Rowdys hoppade in och tog betalt i bilkön och hjälpte till i kassan. Teddyboys hoppade in som vakter när de såg att det behövdes.

Black Knights var lika bra som för 7-8 år sedan de spelade sist. De var lite rörda av denna enorma uppslutning, tror jag. Anar att de kommer fortsätta spela ett tag framöver.

All dryck tog slut i serveringen och nästan all korv. Pizzor blev det kvar av, men de kan vi sälja på nästa spelningen istället.

Tack alla medlemmar som gjorde ett otroligt bra jobb på spelningen. Alla gjorde det de skulle och jag tyckte allt flöt på. De som arbetade i serveringen ska ha extra cred. Fantastiska med att servera snabbt, vara vänliga och klara av det enorma tryck av människor som ville beställa.

Mobilfilm från spelningen.
Helt otroligt va bra de är.

Håkkes stagedive var med på denna video också för att stoppa ett av bråken som inträffade. Det var världens holabaloo framme vid scenen ett tag där. Ett tag så kom det folk på rad som skulle kastas ut som jag fick hålla styr på ute vid grinden.

Att komma till vår klubbs spelning och bråka är stort bevis på brist på respekt och dessa människor kommer inte in på våra fester mer. De fick sig ordentliga minnesbetor. Men 99,99% av besökarna skötte sig och hade jätteskoj.

Hann inte ta så många bilder. Men här är några iaf.


1: Before 2 & 3: Publik 4: Backstage

Stort tack till:
Alla besökare som gjorde denna spelning möjlig.
Black Knights.
King Drapes.
Rochesters.
Alla medlemmar som arbetade och för allt förberedande arbete och engagemang.
Mia från Hillbillys.
Ordningsvakter.
Vintjärn Records.
Rowdy Car Club.
Teddyboys, Västerås.
Wolf FM, Falun.
Marleen för släpvagnslasten med ved till tunnan.
Vandrarhemmet i Kungsgården.
Alla förstående grannar att vi raggarjävlar vill festa till ibland =)



Jag är sliten idag. Ont i benen allra främst efter allt springande. Somnade tidigt igår när man kom hem och är fortfarande trött. Blev inte många timmars sömn efter spelningen då vi skulle städa lokalen och utomhus så fort som möjligt. Fastän vi var så många som hjälpte till så tog det halva dagen.





Idag ska jag ta igen mig och i morrn ska till AF i morrn på ett informationsmöte. I slutet av veckan blir det möte med klubben för att planera nya fester.

Åter igen... tack alla för i helgen!



Kommentarer
Postat av: tezzy

Håkke är min nya idol! :D

2010-02-15 @ 10:34:34
URL: http://tezzysblog.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Tusen tack för den GRYMA KVÄLLEN!!! :)



Sen är det alltid tråkigt att folk ska bråka, men såg att dessa fick försvinna lika fort också! Bra!

2010-02-15 @ 19:23:16
URL: http://mobergo.blogg.se/
Postat av: Anna

Oh Shit - var inte direkt de ord jag fällde när jag insåg hur allvarligt det var men så kan man ju också uttrycka det ler snett Tror jag använde en grövre ordsvada än så

2010-02-16 @ 23:44:40
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0