25 feb: Respekt?

Nu i helgen ska jag till två personer som är några av de personer jag har runt omkring som verkligen visar mig respekt och ej utnyttjar mig som person.

Det är Håkan och min bror Kennet.

En del andra runt omkring mig - KAN FARA ÅT HELVETE!

Kenny har tröttnat och det är med grova mått mätt. Kommer tillbringa helgen med Håkan för att planera företaget vi ska starta. Kennet fyller år i helgen så jag ska passa på att åka dit för att fika och snacka lite också.

Nu är det jättemånga av er läsare som tar åt sig och undrar om de gjort mig något som gör att jag mår dåligt och är förbannad. Ni kan bejaka er själva... Ni som inte använder förnuft, bråkar om skitsaker, inte visar respekt, är egoistiska, utnyttjar min snällhet, inte lyssnar och tjatar oavbrutet. Ni är dem jag inte vill umgås med. Det är ni som gör mig vansinnig och att jag mår jättedåligt.

Jag ska ta mig ur denna bubbla av dåligt mående så fort som möjligt! Det första jag ska göra är att få lite värdighet som människa igen. Dvs inte bo i ett hus där allt rasar omkring mig. Där jag kan få ha tvättmaskin, diskmaskin, vatten, dusch, värme och kunna spola i toaletten som vanliga människor har möjlighet till. Dessutom kommer jag med en flytt att få större värdighet som människa att slippa bli trampad på och att slippa tjat som gör att jag briserar. Ja det är sant... idag hade jag ett sådant utbrott så jag satt och skakade och blev helt tokig. Vill folk ha in mig på ett psyke? Är det målet?

Nog för att jag har ett jävla humör, men jag har varit enormt tolerant under många många år. Detta för kärleken till Angelica, som jag anar vill flytta med mig. Gör hon inte det så får hon bo kvar här och vi får vara särbos om hon som så önskar. Jag måste flytta för min egen hälsas skull.

Om Angelica flyttar med mig, blir det till en lägenhet/hus här runt omkring bygden. Ska hon inte det, så flyttar jag troligtvis till Sandviken eller Gävle. Mitt mål är är ett eget hus i Kungsgården. Jag ska dit någon gång. Det är bara så. Det målet är det första jag ska ta mig an när jag får ett arbete.

Dags att rensa umgänget igen med släkt, bekanta och vänner. En del kommer jag aldrig vilja träffa och en del kommer jag träffa oftare. Detta också för min psykiska hälsas skull.

Kommer nog inte svara i telefon på ett tag. Orkar inte prata med folk nu. Skicka gärna ett sms istället så jag kan svara när jag kan och vill.

Kommer en trevligare blogg framöver. Kan tänkas ta lite tid. Beror på när min flytt blir av.

Kommentarer
Postat av: Jennie, Gävle

Hoppas allt ordnar sig! kram

2010-02-25 @ 12:33:36
Postat av: Anna L

Krama om hoppas allt löser sig..

2010-02-25 @ 13:09:28
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag erkände mina fel och brister för dig, trodde att du accepterade mig - men okey....



Nu slipper du mig i ditt liv och hoppas att det känns bättre.........

2010-02-25 @ 15:46:45
Postat av: Anna

BRA! du gör rätt i att säga ifrån till energitjuvar. Du tjänar ingenting, absolut ingenting på att vara självutplånande utan måste sätta dina egna gränser för vad som är acceptabelt.



Sen är det Självklart att stubinen blir ännu kortare när det vardagliga, det som bara är naturligt och ska finnas där, inte gör det. När allt blir en kamp - Hur ska jag göra för att få en varm dusch, vi behöver få rentvättade kläder m m. Så klart det gör att du mår extra dåligt.



Gå in i dig själv ett tag, få ur dig frustrationen och kom ut som en ny människa.

KRAM!

2010-02-25 @ 18:33:42
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Jennie: Tack o kram =)



Anna L: Kram tebax.



Anonym: Okej? Oavsett vem du är så tror jag nog inte du bör ta åt dig.



Anna: Tack så mycket. Ja nu har jag slagit näven i bordet igen! Men denna gång med ordentlig kraft! Då verkar det bli lite ändring iaf. Orkar inte hur mkt som helst.

2010-02-25 @ 19:44:05
Postat av: Smygkikaren

Du kan få sova i MIN säng Kenny lille!!! ler lite otäckt ;)

2010-02-25 @ 21:30:15
Postat av: Ida

Jag hejar på dej!

att kicka folk ur sitt liv är inget enkelt. I alla fall inte om man gärna vill tycka om människorna i fråga!



Hoppas du vet att jag gärna ställer upp som bollkastare i mejl o chatt så som du ställt upp för mej!



ger en bamsekram

2010-02-25 @ 23:37:04
Postat av: kyd

Ida: Ja det var nödvändigt. Tack så mycket =)



Smygkikaren: FFS! Räcker väl att man blir ofredad fast man ligger i en annan säng =)

2010-02-26 @ 09:42:29
Postat av: jenny

Usch, tråkigt att höra att det är så kämpigt just nu, men detta grejar ni! Hoppas ni får den bästa möjliga lösningen! Kämpa på! KRAM!

2010-02-26 @ 12:44:44
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: marie

tråkigt att höra, hoppas det löser sig. det är samma sak för mig, folk bara utnyttjar en och man duger om dom behöver ha chaufför eller andra saker. tyvärr är man ju för snäll. hoppas verkligen det löser sig för er. kram

2010-03-05 @ 11:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0