5 feb: Sverige, kallt och snöigt.

Vi bor i sverige, med kyla och snö men ändå så är det stora problem varje vinter med tågförseningar, tak som rasar in, trafikolyckor, frusna vattenrör, sönderfrusna fordon mm mm som går illa åt i kyla eller i snö och is.

Lär vi oss aldrig? Vi har ju vinter halva året, varje år!?



Sitter här med ett glas öl och mår riktigt bra just nu.

Många förköp till spelningen har det blivit och fått gått på en till anställningsintervju som arbetsmarknadscoach i tisdags, som gick riktigt bra. Plus att en gammal chef hört av sig och räknat med mig om deras företag får deras anbud taget för olika uppdrag.



Det var ett tag sedan man skrev blogg nu. Tänkte att jag skulle skriva när jag hade god energi och det har jag verkligen idag. Hela veckan har varit upp och ner. Har varit grinig mestadels, troligtvis pga väldigt oregelbunden sömn. En del huvudvärk har man fått dragits med också. Men just idag känns det så jäkla bra =)

I tisdags när var jag på anställningsintervjun i Gävle, passade vi bla på att storhandla på City Gross. Vi besökte även BR Leksaker där Jon fick välja en leksak. Han höll stenhårt fast vid att handla Lego Star Wars så han fick det då. När vi kom hem så var både pappa och Jon entuastisk att få börja bygga... och det gjorde vi. Tog en bra stund. Dagen efter hade självklart Jon plockat isär allt! Nu är legobitarna över halva rummet =)

Jon ja... Han är ju i en underbar ålder nu då han konverserar om allt och man har fullt upp att hålla sig för skratt då han uttrycker sig så underbart jämt.

Jag gick och nynnade på en liten trudelutt - "Liten liten pojk, tralala, lilla Jon..." eller liknande.
Jon står i köket, vänder sig sakta till mig och utbrister allvarligt med höjd knuten näve...
- Ingen kallar mig för liten!! Jag är stor pojk!




Jon sitter nere i hallen halvt påklädd för att gå ut. Angelica har tröttnat på honom för att han är obstinat och inte vill klä på sig, och hon har redan gått ut.
Jon till mig: - Pappa, hjälp miiiiig.
Jag går ner och frågar vad det är?
Jon, halvt sittandes mot väggen och ser uppgiven ut: - Ja, här sitter jag och grinar.





Sköna klassiker
Red light spells danger - Billy Ocean
Beautiful sunday - Daniel Boone
Der computer Nr 3 - France Gall
When you walk in the room - Jackie DeShannon



Spelningen 13 feb kommer bli stort asså. Troligtvis det största vi arrangerat.

328 anmälda på Facebook och 467 är anmälda som - kommer kanske.

Nästan 200 personer har betalt in förköp.

Tre annonser kommer ut i tidningarna. Annonsbladet, Gefle Dagblad och Arbetarbladet.

Välkommen alla!





För er som inte har en invite till Spotify. Här är ett liknande program, utan nedladdning och utan invite. Hur mycket låtar som helst... gratis! Bästa sidan på länge!

Globala uppvärmningen är en myt.
Ett bra bevis är ju att Grönland kallades inte för Grönland för inget. På vikingatiden var hela Grönland... ja grön. Nu är ön täckt med 95% is. Temperaturen går upp och ner i världen och har alltid gjort.

Mycket intressant. Brott/olycks karta i realtid över hela Sverige.

Mest fantastiska korttrick jag någonsin sett!

Bartendern... Jag tar samma som han.

Bästa är när han börjar prata impulsiv franska. Jag smäller av!



Nu ska jag fortsätta dricka upp min öl och lyssna på härlig musik.

Ha det gott gött fölk.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad söt han är! Jon alltså! :D

Får ni en flicka nästa gång så får du nog mycket att stå i om några år!



morr I din översta länk fick jag när jag tryckte på den upp massa dialogrutor om att jag hade spyware, virus o worms...

2010-02-06 @ 14:42:59
Postat av: kyd

Ida: Ajdå. Min dator varnade inget alls. Men det är väl säkert nå jäkla reklamprogram som installeras på datorn eftersom det är gratis.

2010-02-06 @ 20:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0