8 feb: Avatar, vilken jäkla film.

Avatar, den mest förutsägbara film jag sett. Ta vilken äventyrlig Disney film som helst och 'ta-da' du har sett filmen redan. Filmen imponerade inte ett dugg. Speciellt när man tänker på att det är världens dyraste film. Animationerna var ganska kassa för den summan av pengar som filmen kostade. Ibland hackade animationen till, och det såg inte verklighetstroget ut i allmänhet. Då tänker jag på detaljer som glömts bort... som smuts t.ex. Allt var rent och fint överallt, även na'ivarnerna (infödingarna) var kliniskt rena jämt. De såg liksom tillgjorda ut, som de inte borde gjort.

Att na'ivarnerna var influerade av människans indianer var det ingen tvekan om. Så det var ytterliggare ett minus för den dåliga påhittigheten. De var väldigt själsliga med naturen, hade fjädrar som utsmyckning, lät som indianer i både språk och uttryck. Att människan som skövlade deras planet, var den stora vita mannen var det ingen tvekan om.

Det var för mycket sience fiction. Det ena spektakulära efter det andra. Det blev för mycket. Ett till minus var att filmen var för lång, eftersom man visste vad som skulle hända. Det förutsägbara mötet mellan mannen och kvinnan.... som dessutom kysstes och blev ihop. De blev sura på varandra som vanligt, och till sist försonades över en stor viktig händelse som då mannen styrde upp. Vann dessutom sin rivals vänskap och de stred sida vid sida. Ja... och (no shit) så blev det det där lyckliga slutet mot fienden. Där självklart huvudrollsinnehavaren skulle fightas med den onda ledaren... och vann!



Ytterliggare saker som man mådde illa av under filmen var bl.a. språkfel. Som t.ex. "Ska du verkligen förråda din ras?". Människan är en ART!! Av en art finns det raser!! Blir så trött. Ska inte James Cameron vara en smart människa som gjort sådana stora filmer genom tiderna (som faktiskt varit bra)?

I övrigt var det de ordinarie uttryck och blickarna på rätt ställen i filmen som skulle göra att man skulle hajja till av ledsamhet eller glädje. Slow motionen bilderna av spektakulära händelser som skulle få en att känna vemod till exempel. Ja osv osv.

Fy fasen vilken film. Det enda bra som jag fann med filmen var att man i alla fall trodde till en början att det skulle vara en nyskapande film med all fräck teknologi och en ny värld som skulle öppnas framför en. Det gick inte lång tid förrens jag fann det riktigt tråkigt... och ja som sagt väldigt väldigt förutsägbart.

Johan Falk filmerna som kostat en promille av denna film att producera är tusen gånger bättre!

Långt inlägg om filmen, men jag blev så jäkla irriterad så jag måste skriva av mig =)



Haha! Shit asså!

Kermits hårda verklighet.

Mobiltelefon som laddas med läsk.

Bästa t-shirts trycket jag sett på länge =)

Power mouse



I helgen hade vi möte med klubben ang spelningen den 13 feb. Gick igenom det sista förberedelserna. Därefter for vi iväg och käkade pizza tillsammans med Johnny. Därefter hem för att somna tidigt. Var helt slut. Tänk hur jag ska känna efter nästa helg!!

Jon var jätteduktig under mötet. Han var tyst och satt stilla. Han förstod att han skulle prata tyst och vara lugn. När han skulle säga något så viskade han. =)



Kungsgården hägrar.

Ni som läst min sambos blogg vet vad vi pratat om - Att köpa ett hus runt omkring Kungsgården.



Dock behöver Angelica bli klar med sina studier och jag måste ha ett arbete. Det är inte så långt kvar med Angelicas studier och ett arbete ska jag nog kunna fixa någonstans i Gästrikland. Det är ju där jag alltid arbetat tidigare i alla fall.

Skulle kunna tänka mig att bo i Valbo också. Som Kungsgården är det nära till de flesta orterna runt omkring, vännerna bor nära och samtidigt bor man ute på landet.

Det har ju varit tänkt att vi skulle ta över den här gården men vi har funderat fram och tillbaka ett tag nu och insett att det blir enorma pengar i inköp och underhåll. Det är väldigt mycket som ska repereras och bytas ut. Att då istället köpa oss ett mindre hus med mindre underhållskostnader, så kan familjen unna sig mer roliga saker i livet än att behöva slänga ut massvis med pengar på gården varje år.

Dessutom får jag närmare till jobbet (sparar pengar där också) och till de flesta vännerna. Kungsgården och Valbo är trevliga orter för barnen att växa upp på också.



Angelica till Balder: - "Gå upp med dig. Du luktar så illa."
Jon står bredvid dem och förstår inte att Angelica pratar med Balder: - "Ja, jag går väl upp då", och börjar gå upp för trappen.





All heder till de svenska soldaterna som nyligen dog i strid i Afghanistan.

Johan Palmlöv 7/2
Gunnar Andersson 7/2
Claes Joachim Olsson 25/1

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men det är ju inte nåt som är helt spikat ännu, vi får helt enkelt se vad framtiden har för möjligheter, spännande! :)

2010-02-08 @ 13:17:10
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha! Vilken skön ostreklam!!

2010-02-08 @ 18:42:30
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Erik

"Angelica till Balder: - "Gå upp med dig. Du luktar så illa."

Jon står bredvid dem och förstår inte att Angelica pratar med Balder: - "Ja, jag går väl upp då", och börjar gå upp för trappen."

MuuuuaaaHAHAHAHA!!!!!!!!!

Säg inte att Jon är lika mycket toffel som du?

Du måste ge honom smyglektioner så att han kan stå emot :P

2010-02-09 @ 01:23:15
Postat av: kyd

Erik: Haha, ja men jag har försökt i tio år. Angelica är en hård nöt... typ kokosnöt.

2010-02-09 @ 10:16:33
Postat av: Håkan

Tankade du ner avatar eller var du på bio?

å du är nog den första jag vet som dissa den.



Å förutsägbara filmer.. Det är inte Falk filmerna menar du :P

2010-02-11 @ 19:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0