29 jan: Lång fredagsblogg

Lovade en bild på en present jag fick av Johnny.



Nej, det är inte någon suspekt drog i en plastpåse =)
Johnny har tyckt synd om mig länge att jag har så högt hårfäste så när han rakade sitt skägg så sparade han håret till mig. Med lite teaterlim så skulle det kunna fylla upp pannan ordentligt =D
Vilken dåre!

Så här ser han ut nudå, karln i fråga.





UR NEXT

Ovanligaste kroppsmodifieringen jag sett iaf.

Avskaffa TV-licensen. Skriv på! (tack Ida för tipset)

Vilken skön turgubbe. =)

Jodu Loket.

Du lever längre när du är lite tjock.
Har jag sagt länge och nu får jag medhåll från denna forskning. Självklart är fett på kroppen bra! Det är ju det alla däggdjur strävar efter för överlevnad. Men för mycket av något är ju inte bra... det gäller ju oavsett vad det än är, även vatten.



Vad har hänt under veckan då?

Anders har kommit hem efter stamcellsbytet och känner sig okej trots den långa sjukhusvistelsen. Han är extra känslig mot baciller just nu så det är kramförbud för Jon ett tag nu.

Har varit på ultraljud i onsdags! Makalöst att se sitt barn i magen. Satt med ett flin hela tiden och tårarna i ögonen. Allt var bra med bebisen sa barnmorskan så man har dragit lättnadens suck.

Helt otroligt vilken skärpa det är på de nya ultraljudsmaskinerna. Det såg jag direkt på skärmen i jämförelse när vi tittade på Jons ultraljudsbilder. De kunde numera se att alla hjärtklaffar var okej, lillhjärnan och till och med urinblåsan. Helt otroligt.

Bebisen sparkade till något ordentligt direkt när vi tittade på skärmen, ett riktigt avstamp mot magen. Blev väl irriterad förståss, haha. Bebisen rörde på sig hela tiden och var väldigt energisk och det har Angelica märkt också denna graviditet. Kanske finns mer plats att röra på sig nu? =)



Jon var hos farmor under tiden och vi passade på att handla på City Gross i Gävle innan vi for hem. Mycket mycket bra butik på alla sätt. Rekommenderas.

Jon pratar ofta om bebisen och klappar mamma ömt på magen. Det blir en del teckningar också. Dock är detta ett monster med en bebis i magen... som också står på ett bord förklarade han =)



Jon får ofta titta på tecknad film på hans PSP (en liten manick man kan spela och titta på film med) när han ligger i sängen på kvällen och vi har sagt till honom att han bara får se en film. Vi har ju trott att han fortsätter titta efter att en film är slut då nästa film fortsätter automatiskt. Men han är så jäkla duktig så han faktiskt stänger av PSPn, lägger den på sitt nattduksbord och sätter igång en saga på CD spelaren istället. Vilken go kille vi har =)

Nu kom jag in på Jon här... men vad mer har hänt i veckan? Fått massvis mer med snö förståss. Snökaos ute på vägarna. Hörde på radion att igår var E4an från Ö-vik till Gävle så gott som stillastående. Massvis med lastbilar stod stilla efter vägarna och blockerade vägen. Inte undra på när väghelvetet är byggt som det är byggt med periodvis enfilig motorväg. Vansinnigt sjukt.

Köpt insomningstabletter på Apoteket för jag har så svårt att somna numera. Så mycket tankar som går runt. Pengar, jobb, bebis, spelningen, starta företag, allt som rämnar här hemma mm mm. Testade tabletterna i förrgår och ögonen ramlade ihop efter 20 minuter. Försökte hålla dem uppe men det gick inte! Men så fort jag började gå runt och röra på mig så blev jag lite piggare men jag somnade bums kan jag säga! Så jäkla skönt.

I kväll kanske det blir någon folköl framför datorn, likaså i morrn. Ante har ju rock i Falun i morrn men jag har inte möjlighet att ta mig dit. Så det svider ordentligt. Ska trösta mig med att äta underbart god mat istället... ja som Angelica ska tillaga förståss. Fläskfilé ska det bjudas på och som efterrätt - cheesecake med bär.



Haft en Iron Maiden vecka.
Top 3 just nu:

1: Running Free

2: No prayer for the dying

3: Murders in the Rue Morgue



Kommentarer
Postat av: Angelica

Lite lagomt överviktig ja .. och när man är gammal, ca 70-75 år ;)

2010-01-29 @ 16:28:51
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0