6 jan: Dagens ris och ros

Ros till spikmattan!! Vaknade idag med kraftig migrän. Sån där migrän som gjorde att man inte visste var man skulle ta vägen. Fruktansvärd smärta oavsett hur man vred och vände sig. Fick ett infall att ta fram spikmattan, rullade ihop den och la de mot pannan. Redan efter några minuter kände jag att migränen försvann!! Men jag satt där i en halvtimme för säkerhetsskull tills det släppte helt och hållet. Under de där första minuterna så började jag toksvettas... speciellt från pannan. Underligt, men det funkade suveränt. Tips till er alla som har migrän - testa spikmattan!

Ris till våran gård!! Först hade vi inget kallvatten och får inte kallvatten förrens till våren då de ska gräva upp ledningarna och byta dessa. Så vi har bara haft varmvatten... tills nu! Nu har den ledningen troligtvis frusit någonstans inne hos svärmor. Jag har legat i migrän hela förmiddagen så jag har inte haft så stor koll om vad som hänt. Hoppas rörmokaren finner felet så vi får någon form av vatten iaf. =/

Känns som man vill flytta snart. Allt är så gammalt och illa underhållet. Det är något som ska repareras varje år.



Äntligen hittat den mobiltelefon jag länge sökt efter. En tålig telefon som är billig. Har funderat på att köpa någon av Nokias eller Ericssons modeller men jag har inte precis råd med 4000-6000kr för en telefon precis.

Nu ramlade jag över en mobil som är ordentligt vattentålig och stötsäker och som har laserpekare, kompass, termometer, höjdmätare, barometer, lampa, radio och mp3 spelare inbyggd för löjliga 1895 kr!

Mobilen heter Nomu LM801 och är tillverkad i Kina (så klart).

Den ska inhandlas så fort jag får pengar över. Vet inte hur många mobiler jag haft sönder när man hållt på ute på gården och donat.



Vet inte vad det är med våran honkatt? Jag håller på att bli tokig på henne!! Helt plötsligt får hon för sig att gå runt och "kåt-skrika" mitt i vintern. Vi brukar ge henne p-piller när hon börjar små-låta lite men denna gång har det inte hjälpt alls. Det låter så fruktansvärt irriterande så jag vet inte vad jag gör snart.



Filmen Avatar kostade häpnadsväckande 1 700 000 000 dollar att göra!!(??). Dvs 1700 miljoner dollar dvs 1 miljard 700 miljoner dollar. Ca 12 miljarder svenska kronor.
Inte nog med att detta är häpnansväckande. Filmen drog in dessa pengar nyligen på biobesök sedan premiären 18 dec!

Det är verkligen imponerande i dessa filnedladdningtider. Är det bara B-filmer som förlorar på att folk laddar ner filmerna då ingen vill hyra/köpa dem eftersom de filmer som är riktigt riktigt bra går med supervinster jättesnabbt oavsett hur mycket de än kostar att göra?

Detta kan ju vara en "hint" till alla filmskapare att inte göra skitfilmer =)



Elakt bus =)

Elakt bus 2 =)






Kommentarer
Postat av: Dr,Smygkik

Helt fantastiskt vad folk kan vara påhittiga när det kommer till bus!! LOOOVE IT!!

2010-01-06 @ 14:18:06
Postat av: jenny

rekomenderar en kastrering! det är det bästa..

2010-01-06 @ 14:29:11
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: linnéa

min katt går oxå runt och skriker, det är oerhört irriterande! och mysko..

2010-01-07 @ 00:24:24
Postat av: kyd

Dr,Smygkik: Ja det änt klokt. Helt underbart =)



jenny: Ja det är nog det allra bästa det. Fast det heter väl sterilisering när det handlar om honkatter om man ska vara noga?



linnéa: Jasså det är fler kattrackare out there som inte kan hålla tyst? Skönt att man inte är själv då, haha.

2010-01-07 @ 14:41:37
Postat av: Pappa Pervers & Ulphe



Klär upp Kenny i bizarra arbetskläder sedan ska Ulphe rida in gubbhästen Kenny till ljudet från en fjortis som youtube bloggar !

2010-01-07 @ 17:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0