7 jan: Ännu en nedgång och någon förhoppning

När man redan ligger ner i krämpor så kommer det någon jävel med stålhättekängor och sparkar på en!! Så känns det nu. Speciellt då man fått ordentliga sömnproblem för att man ligger och oroar sig hela nätterna.

När jag var till grannen och tiggde vatten idag, så startade inte bilen när jag skulle hem! Först hände ingenting när jag vred på nyckeln. Vred ca tio ggr, då började startmotorn gå igång iaf. Efter ca ytterliggare 20 vred med nyckeln så hoppade den igång men det lyste två lampor om att något var fel.

Enligt manualen så hade, efter mina antal vrid på nyckeln, bilen startats i en sk nödgångsläge. Bilens dator hade kopplat ifrån startfunktionen så fort den kände att något var fel. Men efter ett visst antal försök av startningar så kopplade bilens dator bort den del på bilen som inte fungerade... och troligtvis är det katalysatorn som pajjat enligt manualens förklaringar på de lampor som blinkar. Men det kan även vara (om man har tur) vatten/is bildning i bränslefiltret stod det.

Om det är katalysatorn, så anar jag att det blir en kostnad på runt 6000-8000kr inkl arbete. Det innebär i vår krassa situation med allt jävelskap som hänt, att jag får vänta med att laga bilen när jag får ett jobb.

Helt fantastiskt... en sådan ny bil ska jävlas så in i helvete? Anna hade rätt: - Köp ingen Opel.

Får låna svärmors bil tills Opeln är lagad och den jävlades den också alldeles nyss. Fick göra en paus i bloggen och gå ut och slå till den med en slägga! Ja med en slägga... och det var riktigt skönt, haha. Handbromsen hade fastnat så jag fick dänga till fälgarna lite så släppte det.

Luften går ur mig helt och det är väldigt sällan jag blir deppig. Det blir liksom för mycket när allt händer samtidigt och att vi dessutom ligger minus varje månad med pengar.

Men ni som kommer ihåg rubriken så hade jag även med förhoppning.
Idag ringde en gammal chef till mig som numera är områdeschef i Sveriges största utbildningsföretag - AcadeMedia.

Han har fått i uppgift att starta en lärlingsutbildning i Gävle om Arbetsförmedlingen tar deras bud. Eftersom uppgifterna är så gott som exakt likadant som jag arbetat med tidigare då jag hade honom som chef så kom han att tänka på mig.

Har precis skickat in mitt CV till honom. Har stora förhoppningar kring detta arbete. Mest kring att få honom som chef igen. Makalöst bra ledare och han har en skön personlighet.

Litet ljus i allt mörker! Man tackar o det djupaste.



Jösses! Undra vad som skulle behövas? Urinprov eller IQ-test?

En cola, en öl och en flaska vodka... samtidigt!!

Avslutar med det bästa på länge: Kobjällra
Åh herreguuuud. Den tål att ses på många gånger den!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja lyssna på Anna nästa gång nu! ;-)



Nä men allvarligt, FY vilket oflyt ni är inne i :(

Verkar som vi har samma energier just nu för så fort det blev nytt år hos oss har det bara gått käpprätt åt h-e här också!



Skickar en STOR VARM KRAM och hoppas att åtminstone jobbet löser sig nu när du fick ditt erbjudande =)

2010-01-07 @ 17:07:53
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: jenny

Nu har jag snackat med bilmekanikern här hemma ;-) han tror inte på katalysatorn, den startar utan den. Han tycker det låter mer batteri, om det har låg spänning sätter den på varning för att databoxen får för lite ström och det kan bli "spökkoder".

2010-01-07 @ 20:13:40
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Elin

De har universal-katalysatorer på Biltema för 1000:-.

Sen om det passar på eran bil är väl en annan femma, men det kan ju vara värt att kolla upp.

Mvh Elin

2010-01-07 @ 20:53:25
URL: http://elinsblogg85.blogspot.com
Postat av: Ida

Efter regn så kommer solsken! Så är det o det finns inga undantag! Med tanke på den störtskur du/ni verkar hamnat i så kommer ni att få ordentligt med solsken!

Lägg hemligheten på toaletten o läs var gång du är där!

2010-01-08 @ 01:35:18
Postat av: kyd

Ida: Hehe, jo den hade vi på toaletten ett tag. Sen tog Angelica upp den till sovrummet. Så den läses ofta här hemma. Men vi har nog inte gjort riktigt rätt ännu =)

2010-01-08 @ 12:27:20
Postat av: Ida

Gjort rätt....

Jag trodde jag var på väldigt god väg. Trodde det här jobbet jag var på intervju för i mellandagarna var mitt. Jag hade redan gått över bäcken o ropat hej.

Så det var ett hårt fall idag när jag fick besked på att företaget som jag skulle blivit uthyrd till hade hittat en kandidat själva.

Vet liksom inte hur man ska orka längre. Nu ska jag dessutom snart gå in i "Jobb- och utvecklingsgarantin". Hoppas det kan ge någonting.



Trevlig helg, sup o svälj!

2010-01-08 @ 22:48:20
Postat av: Anna

Tvätta tvätten är min favorit också! Sen gillar jag mjölka tjuren också "raka ögonbryn...kom ihåg, RAKA ögonbryn och stirra danspartnern i ögonen" :D :D

2010-01-09 @ 22:19:51
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Ida: Det är jättelätt att "ropa hej..." när man sökt ett jobb och fått gått på intervju o allt. Men man ska aldrig vara säker har jag fått lärt mig.

2010-01-10 @ 12:07:31
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0