14 juli: Rena öron är inte bra

Jahapp så sitter man här med öroninflammation då bara för att man vill ha rena öron. Har varit noga i många år med att rengöra mina öron av någon anledning. Nu kom straffet.

Visste inte att det var öroninflammation förrens för en halvtimme sedan då jag googlade 'böld i örat'... för det är precis det jag har och ont gör det, jäklar anamma. Mest öm, men när man tar på örat så gör det ont och ibland ilar det till som det skulle vara öronvärk.

Hörseln har också försvunnit markant i örat då 'bölden' täpper till hörselgången.

Så nu blir det att besöka Hälsocentralen snarast möjligt mitt bland anställningsintervjuer och allt. Men jag får försöka få in det på någe vis, för jag vill inte ha öronvärk när jag har semester from nästa vecka.

Ena semesterveckan ska tillbringas i stugan i Axmarby och andra veckan på festival i sydligare trakter.



Skulle ju åka till Jädraås i söndags med familjen för att åka ånglok men Jon fick nästan 40 graders feber på lördagen och febern fortsatte hela söndagen plus att han kräktes ordentligt. Vi tror det var värmeslag.

Så vi får göra ett nytt försök denna helg... hoppas örat är bättre redan då. För man har ingen speciell lust att göra något med den här värken. Man känner sig bortdomnad i ena delen av huvudet typ.

Men jag fick upp myggnät ikväll iaf. Var till fem butiker idag innan jag fann myggnät. PÅ K-Rauta hade de sålt slut på all myggnät i alla former, alla fläktar och alla luftkonditioneringsapparaturer!

Jäkla varm sommar men nu kan vi ha fönstret öppet iaf så slipper vi myggen. Har en fläkt men den får jag inte använda för Angelica kan inte sova pga surret. Men jag kan ligga bredvid henne och titta på actionfilm utan att hon bryr sig (?).



Ja värmen ja...

Veckans idiot (som kanske fått värmeslag?):
Trafikverkets jourtåg var diesel, SJ:s eldrivet.
– Med elloket sparade vi lite på miljön samtidigt, säger SJ:s Tobias Johansson.


Detta angående lok-bråket mellan Trafikverket och SJ. Vem fan bryr sig om lite avgasutsläpp när det handlar om att rädda människor? Troligtvis skulle samma mängd föroreningar som loket spottat ut sig likna en mikrosekunds (0,001 sekunds) utsläpp i en internationell storstad eller från ett kolkraftverk.

Vilket spån. Folk verkar inte ha en uppfattning om utsläpp av avgaser pga hjärntvätt kring miljötänk här i Sverige. Det lilla vi släpper ut här i hela Sverige på en hel dag är nog lika mycket som en timme bara i Delhi eller Los Angeles... knappt.



Kom hem från jobbet häromdagen. Satte första foten innanför tröskeln då ropar Jon från toaletten. Han behövde hjälp att torka sig. Så där står jag med finkavajen och blänkande skor och torkar en unge.

Går direkt till sängen för att vila och tar med mig Silas. Ganska direkt blir man nerpinkad (pinkade ut från blöjspringan). Sen gick det inte lång stund efter, så blir man nerspydd. Har det inspelat till och med för jag tyckte han lät roligt när han låg och slumrade och helt plötsligt kommer det en kaskadspya.

Barn...
Ändå så vill man ha fler =)



Hur är Silas då?

Silas låter mest bekymrad om han vill något. Skriker aldrig. Han har gått upp 400gr på en vecka. Inte illa.

Dessutom skiter han och kräks i ett, så barnsköterskan som var på besök häromdagen tyckte Angelica måste ha en väldigt näringsrik mjölk eftersom Silas gått upp så mycket och att han även gör av med överflödet ändå.

Han vill gärna ligga på bröstet och mysa. Somnar direkt om man vaggar han lite. De senaste dagarna har han viljat sitta och tittat på saker och ting som rör sig.

Händer väl inte så mycket i hans liv just nu precis. Äta, titta, skita, pissa, spy, suga på napp och sova =)



Vill du prata Jon-ska?

Byt ut alla Yn till Un. T.ex. Vampur, tust, dur, buta, musa... o.s.v. =)



Iron Maiden låtar som går mest nu:

¤¤ Prowler ¤¤
¤¤ The Wicker Man ¤¤
¤¤ Wasted Years ¤¤



Hur i helvete kan man lita på att sådant här hemmabygge skulle fungera???

Ahhh underbart. Ny Åsa-Nisse film. Klabbarparen, Sjökvisten, Knohultaren mfl figurer.

Haha, bästa skylten på Power Big Meet.

Röfhårs-salong

Riktig humor #2.




Kommentarer
Postat av: Ida

Vi kan ta varandra i hand vi!

Jag hade öroninflammation av precis samma anledning för någon månad sedan! O nu har jag fått det på andra örat. Oxå denna gången beror det på att jag vill hålla rent!



Hoppas det hjälper för dej med droppar, förra omgången fick jag gå till läkaren varje dag i en vecka för de lade förband i örongången!



Krya på dej!

2010-07-15 @ 13:12:32
Postat av: Angelica

Vad har jag sagt om att pilla i öronen?? Va? Va? ;)

2010-07-15 @ 15:02:55
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd

Angelica: Jo du hade rätt.



Ida: Åh fan. Hoppas det löser sig snabbare för mig.

2010-07-16 @ 14:01:13
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0