4 juli: Tacka vet jag hösten

Sommar och värme är något jag inte klarar av riktigt. Man blir slö, ont i huvudet och man kan bland annat inte sova... som i natt. Man är helt klibbig och luften står helt still.

Man öppnar altandörren... och in kommer myggorna. Ska ner till gården idag när jag piggnat på mig och kolla om jag har någe myggnät liggandes så får jag bygga en dörr som man kan ha vid altanen.

Inatt har vare sig Angelica eller jag sovit bra. Man höll på att bli galen. Precis när man somnat in så blir man stucken av myggor eller så får surrar de omkring huvudet på en.

Nä, höst ska det vara året runt så man kan vara människa.

Undra hur det var att åka Big Lake Run i denna värme? Tur att man höll sig hemma. =)



Veckans mest idiotiska rubrik:
Polisjakt efter dubbelmördarna
Jag som trodde det var scoutjakt efter dubbelmördarna.



Vägde våran katt Grimm häromdagen... håll i er...

8,2 kg!

Trodde han vägde runt 6 kg. Men han är inte fet heller... bara stor. Gudskelov världens snällaste och jolligaste.



Brorsan har stor katt han... en Maine Coon. Den förra han hade var nog större än den han har nu jag för mig. De ser nästan inte verkliga ut. Allt är förstorat på dem i jämförelse med en vanlig tamkatt. Men jättefina är de.

Freja, honkatten jagar efter kavaljerer om dagarna och Mimer har vi inte sett på månader. Han vägrar flytta från huset och dess revir. Får se om han vill bo med oss när hösten börjar komma.



Silas är född i Kräftans tecken. Hittade denna information om kräftor (födda 22 juni som Silas) och om deras fäder.

Förhållandet till fadern är i högsta grad innerligt, så mycket att de kan ha svårt att vara ifrån varandra och förstorar släktbandens betydelse mycket. Fadern spelar en mycket stor roll i dessa personers liv, och han känner också ett väldigt ansvar för deras väl och ve. Ett ansvar som med tiden blir i allra högsta grad ömsesidigt.



I fredags var jag på fest i Sandviken med bröderna E mfl trevligt folk. Jäkla skoj hade vi. Men det blev tidig kväller för mig ändå. Var så förbaskat trött.



Lördagen tillbringades hemmavid med grillning och folköl.



Petra hjälper rockstjärna =)

Rasistkatten

Snälla låt inte detta vara på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kräftor är också otroligt mån om familjen, ska se till att alla har det bra och att inget får hända med familjeidyllen. De sätter sin älskade på pidestal och beundrar dem hejdlöst, är sociala och behagligt trevliga. Har själv en kräftson =)

2010-07-05 @ 08:13:20
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0