9 juli: Mastodont-blogg idag

Tycker det hänt så mycket på senaste tiden så det blir en mastig blogg idag med bilder, länkar, politik och händelser ur livet.

Var ska jag börja? Politik kanske?



Åter igen mycket kring vansinniga Vänsterpartiet. Det tar aldrig slut (!!). Hade tänkt att bara ta med någon länk kring detta men jag tar med allt jag har sparat för det verkar kunna fyllas på i snabb takt med dumheter från vänstern överhuvudtaget.

Nu jävlar bryter jag ihop allvarligt på Vänsterpartiet. Det ena efter det andra elände har jag skrivit om det partiet i min blogg men detta tog priset!
Vänsterpartiet slussar svenska skattepengar till kommunistiska diktaturer!
Snälla ni som röstar på (V), nu måste ni väl ändå vakna upp?

Detta citat går hand i hand med att stödja diktaturer.
"Inskränkningar i demokratiska fri- och rättigheter kan användas i arbetarklassens intresse."
Lars Ohly, partiledare Vänsterpartiet

Vill visa med detta hur intelligensnivån ligger bland vänsterpartistiska politiker. Läs gärna kommentarerna för att få en större uppfattning om denna idiot. Mycket mycket skrämmande.

Här har vi största idioten av dem alla - Lars Ohly. Som visar vilken seriös politiker han är.

Lars Ohly censurerar brevet till Kiruna-svenskarna.

Lars Ohly vill ha mycket högre skatter... men inte till elitspelare i fotboll (???).

VAKNA!!!



Puh! Blir så upprörd...

Nä, försöka tänka på annat. Det är ju en underbart skön fredag som ska tillbringas i hemmets lugna vrå med min härliga familj.

På tal om familj... så har familjebilden kommit med i tidningen.





Berättade lite till Jon om vårt grannland Finland och att de kallas finnar där...

Jon: - Ja, dom har tre ben dom, och fyra händer åsså kryper dom.

Fantasin är det inget fel på inte.



Här kommer fler bilder som är nyligen tagna med familjen.





Fler bilder på lite annat...

Första bilden är på vår nyinstallerade toalettstol. Faxeholmen (hyresvärden) har visst inhandlat ett parti andra-sortering-toalettstolar, haha! Herregud... ja det kanske inte syns så bra på bilden. Men jag såg det direkt när jag tittade på toan att det inte stod rätt till =)



Spolknappens hål måste ha tillverkats fel då spolknappen är lite vriden och inte i mitten på överdelen. Angelica hade inte sett det, men jag har ett öga för detaljstrukturer... av någon anledning.

Denna bild tog jag när jag var på väg att intervjua folk i Gävle häromdagen. Efter en gångbana i Gävle fann jag detta...



Javisst... för all del.



Länkarna förståss...

En katt blir rädd för en annan rasistkatt (se förra bloggens länk).

Bästa bröllopsfotografen.

Länge letat efter det här otroliga klippet. Såg det på TV för många år sedan.

Riktig humor.

Åh tack åh tack åh tack!



Nu ni jävlarrrrrrr...
Nu är Los Raggos september-rock till 95% klar. Väntar bara svar från något band till. Hittills är dessa band klara:

- Hellbilly Jokers (Sverige)
- Miss T-Bones (Sverige)
- Frantic Flintstones (England)

Rocken kommer att hållas på Folkets Hus i Järbo, lördagen 4 september!
Los Raggos är alltid billiga vet ni ;P
Endast 150kr i inträde för fem st band! Tre är klara, två till är på gång.
Sprid ut!



Skulle inte ha tittat på någon klocka där inte =P





Helgen kommer att tillbringas framför TVn för att se finalerna på fotbolls-VM. Har inhandlat barndomsfavorit-snackset - Pepparchips, Vira Blåtira och Loranga dricka =)

På söndag ska vi besöka mor för att käka lunch och fara vidare till Jädraås för att åka tuff-tuff tåg med familjen och ha lite picknick.

Hela veckan därefter kommer att tillbringas i en sal på AF för att intervjua massvis med människor för tjänsten som mentor. Har intervjuat en bunt folk redan, varav en del intressanta filurer dykt upp. Hoppas det kommer fler intressanta då vi behöver en del mentorer framöver.



Nu ska jag avsluta denna fredagsblogg.

Tack för besöket och ha en trevlig helg... och ta det coolt i Westerås folks.



Kommentarer
Postat av: Ida

När jag inser att endel röstar på Ohly o även Mona så undrar jag alltid var de är födda.. Lever de i Sverige? Var har de varit de senaste 20 åren? Vilken intelligensnivå ligger de på? Har de gått i skolan o varit på lektionerna? Kollat på teve o nyheterna?



Det är fan så jävlar bedrövligt att jag får migrän av bara tanken på vilka satans idioter det finns. Säg att det är en dålig dröm o att vi vaknar snart!

suck

2010-07-09 @ 17:45:58
Postat av: kyd

Ida: Haha, ja... det är fan otroligt. Jag kan inte få in i huvudet om de så hjärntvättade mig att (V) skulle vara ett seriöst parti. Nä, jag har inte ord... fantastiskt är det. Bor vi inte i ett utvecklat smart land? Nä, som sagt... vet inte vad jag ska säga.

2010-07-09 @ 18:50:41
Postat av: Ida

Förresten så ska badrumsporslinet komma från IFÖ Sanitär! Det är det det bästa görs! Behöver väl inte påtala att IFÖ ligger i Bromölla, Skåne, Sweden! :D

2010-07-09 @ 21:01:24
Postat av: kyd

Ida: Ja, alla kan göra fel. Även IFÖ då det är en sådan toastol vi har.

2010-07-10 @ 10:59:09
Postat av: Ida

Vahh!

JAG TROR DEJ INTE!!!

Du bara retas! ;P

2010-07-10 @ 22:49:29
Postat av: kyd

Ida: Haha, nä det är sant. IFÖ Sign heter modellen tror jag. Men som sagt... även Bentley har säkert gjort något fel på sina lyxbilar någon gång.

2010-07-11 @ 11:42:39
Postat av: Erik

Fan också jag hadde tänkt rösta på Piratpartiet,men nu är jag grymt sugen på att rösta på Vänsterpartiet!!

Det är så härligt med en upprörd Kny.



LARS OHLY FOR PRIMEMINISTER 2010!!!! w00t w00t

2010-07-11 @ 22:52:00
Postat av: ida





Näväl... Finns inte så mycket att säga om toastolen dårå..

Det är säkert så att din stol kommer från IFÖs fabrik i Kina då..

I Bromölla vet man inte vad fel, misstag eller brister är nämnligen! ;D

2010-07-12 @ 18:54:35
Postat av: E M E L I E [FOTO&ROCK N' ROLL]

sv; TUSEN tack ska du ha!

2010-07-14 @ 18:42:15
URL: http://emelieyoung.blogg.se/
Postat av: kyd

Erik: GOD DAMN IT. Nä, rösta på (PP) du. Ett tusen gånger vettigare än (V).



Ida: Haha, ja allt görs väl snart i Kina.

2010-07-14 @ 23:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0