23 juni: Lycklig

Nu så är man stolt två barns far!

Igår tisdags 22 juni kl 12:49 föddes min andra son vid namn Silas. Han väger 3674 gram och är 52 cm lång. Frisk och välutvecklad förutom ett litet blåsljud på härtat som visst är vanligt förekommande för bebisar som fötts lite tidigare än beräknat förlossningsdatum. Så Silas och Angelica får vara kvar tills i morgon torsdag.

De har lite koll på Angelicas urinblåsa också som måste återanpassa sig riktigt innan hon får åka hem. Det var visst jätteviktigt det.

Så nu har Angelica lite tråkigt. Jag och Jon ska åka till henne och Silas idag med lite tidningar och godis åt henne. Jon kommer bli så stolt. Han är ju så känslosam också den pojken. Han fick se nedanstående bild igår och han fick tårar i ögonen när han fick se sin lillebror för första gången.



Förlossningen gick suveränt bra på alla sätt och vis. Angelica var så enormt duktig och stark. Jag blev väldigt imponerad och hon fick väldigt mycket beröm av barnmorskorna.

Själv stod jag bakom henne och stöttade så mycket jag kunde. Ibland vek sig benen lite men det var mest av känslomässiga skäl. Jag såg inte själva förlösningen... det skulle jag inte klara av.

Blev lite full i skratt när jag kom på mig själv att jag grimaserade och drog mig bakåt varje gång Angelica krystade. Inte precis en vardaglig upplevelse må jag säga. Shit!

Fick även se moderkakan och fosterhinnan Silas legat i. Barnmorskan berättade med förtjusning och höll upp det för oss. Först hoppade man till men det var faktiskt väldigt fint och intressant att se när man vant sig =)

Men allt gick så jättebra. Angelica var väldigt trött, likaså Silas. Men de fick inte vara ifred. Det skulle pratas, testas, kontrolleras mm mm hela tiden med dem stackrarna. Så jag hoppas de fått sovit något i natt.



Förvärkarna kom på natten till tisdag runt kl 03:00 och runt 06:00 väckte Angelica mig och vi fick börja göra oss i ordning. Jag hoppade upp i sängen.

Efter att bryskt lämnat Jon på dagis (han var inte glad) så kom vi iväg kl 06:47. Kl 07:15 var vi på förlossningen. Under färden trodde Angelica att det varit falskt alarm då värkarna hade längre mellanrum helt plötsligt. Men väl på plats så blev det mycket tätare mellan värkarna.

Första timmarna använde hon lustgas men det hjälpte inte så bra då hon blev så konstig av gasen och det lindrade inte så mycket. Så narkosläkarna kom och gav henne ryggmärgsbedövning. Det blev en stor förändring till det bättre för henne. Hon blev som vanligt och kunde ta sig genom värkarna utan större problem.

Mer om förlossningen får Angelica skriva i sin blogg när hon kommer hem =)



Fruntimmer ska ha presenter för allt dom. Angelica ville ha en förlossningspresent och det var visst ett Nintendo Wii med Wii Fit bräda så hon skulle kunna gå ner sina graviditetskilon hon lagt på sig tyckte hon.

Så hon fick väl det då... så klart.



Det här paketet väntar på henne när hon kommer hem i morgon självklart med lite blommor och fika bröd därtill. Biskvier har jag inhandlat som hon tycker om. Till tv-spelet blev det även Super Mario Bros... hennes barndomsfavoritspel.

Tror hon blir glad =)



Snart ska jag och Jon åka iväg för att hälsa på dem och lämna av lite tidningar till Angelica. Undra hur Jons reaktion blir? Det första han frågade när jag kom hem i går kväll var bebisen var någonstans.

Det är stort att bli storebror.



En av de sista bilderna på Angelica med magen i vädret. Bilden är tagen av Jon.


Kommentarer
Postat av: Anna L

Va skönt att allt gick bra =) stort grattis till det lilla underverket! hoppas ni får det bra tillsammans.

2010-06-23 @ 10:54:19
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad roligt för er! Grattis!

2010-06-23 @ 13:24:53
Postat av: farbror

Grattis till lillpöjken:)

2010-06-23 @ 13:37:08
Postat av: linda

Börjar med ett stor GRATTIS till hela familjen!! Fortsätter att skriva att jag tycker du skriver så bra..Vilken kille som gör allt detta för sin partner!! Hon är lyckligt lottad A.. Jag tror hon blir väldans glad!!!

2010-06-23 @ 17:11:35
URL: http://bluebitch-bluebitch.blogspot.com
Postat av: Anna

Gratulerar även här då =) Vilken liten sötnos. Angelicas haka såg jag :D

2010-06-23 @ 17:24:10
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Erik

Gratulationer i stora lass!!!! även från Bella som sket totalt i nykommlingen,och Beppe som slickade sig om munnen och började dregla :P

2010-06-23 @ 21:33:43
Postat av: kyd

Tack alla! =)



Erik: Haha... man tackar och tack även för tidning och affischer =D

2010-06-24 @ 10:56:44
Postat av: Anna

Jag törs ärligt talat inte utan lov men ev kan jag scanna in en bild och mejla dig :)

2010-06-24 @ 11:04:21
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Erik

Är man Royalist så måste man ha ett löp med gästriklands prins på hehe

2010-06-24 @ 20:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0