25 juni: Luuuugn midsommarafton

Lugnaste midsommarafton sedan barnsben må jag säga. Självklart pga Silas. =)

Herregud vilken underbar liten varelse. Man kan inte gå förbi honom utan att ge han en puss och lukta på honom.

Idag hade jag honom på bröstet i sängen och jag somnade bums av välbehag.



Innan jag somnade hade jag Jon på armen som också ville mysa och smekte Silas ömt på huvudet och i ansiktet.

Bästa känslan detta år.

Det var inget blåsljud på hjärtat efter dubbelkoll på BB. Endera hörde den läkaren fel eller så hade det rättat till sig snabbt.

Nu är alla hemma och vi mår alla bra. Nu är det praktiska tråkiga man får ta itu med. Föräldradagar, bankkonto, försäkringar m.m. Men det fixar jag nästa vecka.
Nu ska jag njuta! =)



Idag har vi varit upp till ICA för att handlat midsommarmat som vi nyss ätit. Pepparlax, romsås, färskpotatis och glass med jordgubbar till dessert.

På ICA var det kaos med folk. Det var uppträdanden, lotterier och några marknadsstånd. Tog oss en evighet att komma hem. =)

I morrn ska vi till svärmor på midsommarmiddag. Även Micke kommer hem över helgen så Jon kommer bli väldigt glad anar jag.

Färsk potatis



Några bilder på Silas och oss...
Första bilden är första bilden på mig och Silas tillsammans och på den andra bilden ser vi teddybjörnen som Jon gav till Silas på BB.


Fler bilder kommer. Har foton i tre mobiltelefoner och i en kamera. Tömmer dem eftersom.



Livet går upp och ner. Har varit ner ett bra tag nu så nu är en ny mycket lycklig och positiv era på gång.

Nybliven tvåbarnspappa till två friska barn, sambo med en omsorgsfull mamma och nyligen fått ett roligt arbete med bra lön.

Livet ler mot en, och jag tar emot allt vad jag kan och kämpar att det ska vara lika gott länge till.



Wii spelet var riktigt roligt. Dock har jag inte hunnit att installerat Wii Fit brädan. Ska se om jag hinner det ikväll. Men så mycket onyttigheter jag slängt i mig de senaste dagarna så får man väl en chock när man ställer sig på brädan och ser vikt och BMI.

Vägde 97 kg senast... måste väga närmare 100 kg nu anar jag.



Nu så har jag tagit bilder på klubbens bil. Så här ser den ut nu...


Fick lite bannor att jag skrivit om klubben här i bloggen och det visste jag ju egentligen att jag skulle få i någon form.

Fick tyvärr vara lite anarkistisk. Jag är en sådan som följer regler noga egentligen. Dock visste jag inte denna gång hur jag skulle göra för att få resultat, då ingen reagerade. Detta var en utväg som inte var bra... men effektiv.

Har varit ledare hela mitt liv i många olika roller och jag vet av erfarenhet att ibland räcker det inte med en lätt knuff i ryggen.

Ens popularitet har väl sjunkit men det får jag bortse från denna gång. Huvudsaken att saker och ting rör på sig för klubbens bästa.



Startdatum för NTI's verksamhet i Gävle är försenat... gudskelov kan man säga då inget praktiskt är klart ännu. Vet inte när vi kan sätta igång men tills dess hinner jag fixa lokal (har en mkt bra på gång), köpa inventarier, rekrytera personal med mera förberedelser.

Tills vår fastighetsansvarige fixat ett bra hyresavtal så ska jag ha anställningsintervjuer. Ska börja så fort som möjligt nästa vecka.

Ska till Sthlm nästa vecka igen för att träffa min nya chef. Så det kommer bli full jäkla fart ett tag framöver. =)



Länkarna ska med dom oxå...

Kära nån.

Busringning.

Hehe. Vilken cool uggla.

Dagens WTF.

Bill Hicks värsta uppträdande. Herregud asså.



TACK ALLA FÖR GRATULATIONER!
Silas finns nu på Landstingets sida... om ni letar lite.

Trevlig midsommarhelg på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0