3 juni: Förskolan bombhotad

Förskolan som Jon går på blev bombhotad idag. Ja, alla skolor i Söderhamns kommun är bombhotade. Ett pojkstreck eller en gravt psykiskt störd människas påhitt? Länk.

För någon bomb tror jag inte det handlar om. Om man nu vill spränga en förskola, varför varnar man då allmänheten och polisen om ett bombhot?

Angelica är på väg att hämta Jon nu medans jag skriver. Även fast det är till 99% ett påhitt med bombhot så är det lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Suck...



Idag har vi besökt Bollnäs. Jag har inhandlat linser och gjort en synundersökning. Hade likadan syn nu som för tre år sedan. Har även beställt (eller ja, jag ska höra hur mkt de kostar först) ett par nya bågar från Converse.

Converse Back Spin Brown.



Handlade en massa mat. Bland annat världens jäkla flintastek asså. Nog den största jag sett. Den ska ätas upp i morrn med ugnsbakad potatis och hickory-sås.



En lärare försökte prata med Jon häromdagen.

Läraren: - Jon? Jon? Hallå... Jon?
Jon: - Jag heter inte Jon. Jag heter Batman.

Så de fick kalla honom för Batman för att han överhuvudtaget skulle lyssna under dagen.



På måndag bär det iväg till Stockholm. Ska dit på grundläggande information om arbetsmarknadsprojektet jag ska leda i Gävle. Så det är väldigt viktigt då vi kommer gå igenom rapporteringsverktyg, regler och vad som förväntas av oss från Arbetsmarknadsverket.

Det här blir nog det största projekt jag arbetat med. Ca 6 st jobbcoacher och 280 st arbetssökande. Kommer nog behöva en stor lokal.

Nästa vecka efter måndagens information i Sthlm så börjar letandet efter en passande lokal. Veckan därefter ska jag ha anställningsintervjuer för att finna bra coacher... eller mentorer som de ska kallas i NTI's regi.



Hujjedamejj va Angelica växer runt magen. Hon är klotrund och idag har hon haft svårigheter att gå plus att bebisen sparkat någe enormt så det känts som hon fått kramper.

Det blir en liten liten fredagsgrogg i morrn bara. Törs inte chansa om man får åka till BB helt plötsligt.

Angelica har börjat packa BB-väskan dessutom. Så det känns närma nu. Ska bli så jäkla spännande. Tror det blir en pojk faktiskt. Graviditeten och magen har varit densamma som när hon var gravid med Jon.



Hur i helvete orkar man?

Vad är det med folk nuförtiden?? (my life is ruined!)

Exakt så här funkar jag!

Stylt-rodeo.





Hur skönt är det inte att meddela A-kassan att man har jobb =)

Kommentarer
Postat av: Erik

Grattis till jobbet då då :P

2010-06-03 @ 21:23:06
Postat av: Anna

Ha ha, det där sömn/vakenschemat är ju jag med! :D

2010-06-04 @ 08:25:30
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Anna: Ja, det var klockrent haha.



Erik: Man tackar. När ska vi ses då förresten?

2010-06-04 @ 10:37:19
Postat av: Erik

Uuummm..........

No comments

och mitt bidrag har kommit med på http://www.argalappen.se/ 3 juni 2010

woooooohooo im famous :P

2010-06-04 @ 20:19:25
Postat av: The real Batman

Pojken ljuger...JAG är Batman!!!



kastar en skinande slant på backen

2010-06-07 @ 22:24:31
Postat av: kyd

Böjer sig för Batman och plockar upp slanten lite kvickt med girigt begär.

2010-06-08 @ 12:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0