21 mars: Inflyttningsdatum klart

Den 15 april kan vi flytta in i lägenheten. Guuu' va skönt. Ni ska bara veta!

Fuktskadan ska då vara fixad och det blir nytapetserat i hall, vardagsrum och i Jons kommande rum. Ska fråga om jag får måla lite också.

Temat blir minimalistiskt... försöka iaf. Så lite grejjer som möjligt. Tror jag blir stressad av för mycket saker omkring mig.



Bilen har varit på service. Felkoderna från Bilprovningens test, fanns inte ens med i Opels listor av felkoder. Bilprovningens datorer lider visst av barnsjukdomar enligt verkstaden. Men det var en del andra grejjer som måste bytas. P-ände, bromsar och styrleden som var glapp. Plus att de kontrollerade runt 30 punkter och bytte ut det som behövdes. Helt ny bil =)

Nu ska den bara tvättas och vårstädas.



I fredags var jag hos Håkan och Linda hela dagen medans bilen var på service. Angelica var först hos Danne och Erika så Jon fick leka med Disa. På kvällen blev det middag med Håkan och Linda och fick Jon busa med Johannes.

Drack några bärs och innan vi for hem så hälsade jag på hos Rowdys.



Veckans politikerblunder:
Reinfeldt beklagar sig till Turkiet för Regeringens folkmordsbeslut.
Vilken jävla idiot.

Veckans media-rubrik:
Är du beroende av sött socker?



Fortsätter med upplevelserna på min firma jag hade. Ni som inte vet vad jag pratar om - Se förra bloggen.

Har nämnt att ytterdörren öppnades ofta och att man hörde steg i verkstaden och ibland ända fram till kontorsdörren fast ingen var där. Dörren öppnades jämt när vi inte var i närheten men en gång öppnades ytterdörren mitt framför farsan när han var i verkstaden. Men så fort farsan reagerade på att ingen stod i dörröppningen så slogs dörren igen lika snabbt som den öppnades. Farsan öppnade dörren några sekunder senare men såg ingen utanför.

Saker försvann väldigt ofta. Kommer inte ihåg alla gånger. Det hände flera gånger/månad att saker bara helt plötsligt försvann men oftast dök sakerna upp igen, fast kanske inte på samma ställe. Tre händelser kom jag speciellt ihåg.

En liten navkapsel av plast rullade under en hylla med däck. Jag och kunden både såg och hörde hur navkapsel stannade under hyllan. Men den fanns inte där. Vi letade i över en halvtimme runt omkring där den landade (letade även inuti alla däck) men utan resultat. Den dök aldrig upp igen. Letade noggrant efter den när vi gjorde om i verkstaden då jag hade händelsen i minnet eftersom det var så irriterande, men jag fann den inte.

Skulle precis åka hem en kväll men så dök det upp en kund i sista stund och ville byta däck. Jag tog av mig min tröja som jag precis satt på mig för att inte skita ner den. La den över en däcktrave ca 3 meter ifrån mig. När jag servat kunden och var åter igen på väg hem, så låg inte tröjan där! Letade i däcktraven, bakom den... ja överallt. Gick runt i 5-10 minuter och letade i verkstaden, på kontoret och i fikarummet men hittade den inte. När jag letat på kontoret för andra gången och kom tillbaka till verkstaden så låg tröjan där på däcktraven som jag lagt den från början! Inte klokt! Har många gånger funderat på om jag kunnat vara så jäkla yr så jag inte kunnat sett den, men det vore faktiskt omöjligt. Jag vet att jag stod och stirrade på däcktraven länge... och det låg ingen tröja där. Ibland kunde man tro att man på väg att bli tokig =)

Man passade på att meka med sina egna bilar när man hade billyft och massa verktyg då man inte hade några kunder. En gång så stod jag under huven med en skruvmejsel och behövde en skiftnyckel. Vände på överkroppen och bytte verktyg. Verktygsbänken var alldeles bakom ryggen på mig. Sekunderna senare behövde jag skruvmejseln igen. Vänder mig om på samma sätt för att byta verktyg men skruvmejseln låg inte där jag la den för någon sekund sedan. Letade på bänken, på golvet, i motorutrymmet... ja överallt runt omkring mig. Men den var borta. Kanske den kom tillbaka någon gång men inte just då iaf.

Ja liknande händelser hände ofta som sagt. Som tur var försvann inget jätteviktigt någon gång.



Vill ha 1½ års garanti på en gratisväska som är av plast och inte skinn... som hon fått av en gniden son.

Forskarrapport: Finnar är inte som alla andra. Men det har vi vetat länge ändå.

Robin ber om ordentligt med stryk.

Ny 50-tals film är kommande. Deuce of Spades.

Helt vansinnig =)

Man kan göra mycket roligt i chat roulette.



Los Raggos sidan är uppdaterad med nytt utseende och nya avdelningar:

¤ Bli medlem
¤ Klubbens historia
¤ Tidigare spelningar
¤ Kontakt
¤ Kalender

Superbra jobb av webmastern Jesa!



Reklam för Baldernaes MC fest.





Fester är på gång hur många som helst. Först ut är Los Raggos lördagen den 27e mars.

Raw Rhythm Boys spelar på Norrbergs Bygård i Kungsgården. Alla är välkomna efter kl 2100. Innan är det möte och middag med dem som arbetade på vår senaste spelning.

Det bästa av allt - Gratis entré.

Ta med egen dryck.



Avslutar med... Skäggiga människor jag känner.



Kommentarer
Postat av: Angelica

Tror? Du jag VET att jag blir stressad när det är för mycket grejer och för rörigt omkring mig! Ska bli såå skönt att rensa och lämna allt skit! :)

2010-03-21 @ 15:19:19
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0