5 mars: Varför jag inte röstar på vänstern

Blir en del politik i mina bloggar under året tack vare valåret. Tillägnar en hel blogg till detta nu så kanske jag är tyst om politik ett tag framöver =)



Varför röstar jag inte på något parti i vänsterblocket? Då menar jag främst Vänsterpartiet som enligt mig är ett av de mest avskyvärda partier vi har i Sverige.

¤ Vänstern vill ha mycket högre skatter.
Går det att ha högre? Privatpersoner betalar ca 30% till Staten. Företag betalar ca 65% av all vinst som företaget går till Staten. Dvs varje hundralapp företaget tjänar betalas ca 65kr till Staten i skatter, momser och avgifter. Helt vansinnigt. Inte undra på att så få vågar starta företag i Sverige.

Medborgarna klarar sig pga att göra sig beroende av Staten genom bidrag och att göra olagliga svarta affärer. Vet inte vilket som är värst av de två.

¤ Vänstern gör det svårare att starta företag i Sverige.
Just att skatter och avgifter är så höga för företag är något vänstern med sossarna bildat under många många år som gjort att Staten är beroende av just dessa höga skatter från företag. Nu när högerblocket regerar har de svårt att sänka dessa skatter och avgifter fastän de vill.

Hårda regler, kontroller och extrem byråkrati utan förnuftstänkande är också något som vänstern stolt infört för egna företagare. För mig är det företagen som är grunden till god välfärd. Utan företagen finns inget som kan kallas arbetare.

¤ Vänstern hotar medborgarnas frihet.
Frihet är bland annat för mig att lätt kunna starta företag, inte göra sig beroende av staten genom till exempel bidrag och att inte vara registrerad i över 20st statliga register. Gamla östtyska metoder skiner igenom Sveriges fina fasad.

¤ Finner vänsteranhängare som avundsjuka.
Det gamla kommunistiska tänket att ingen ska sticka ut, tjäna mer pengar än någon annan, ha olika åsikter och kunna lyckas med att gå sin egna väg ligger stabilt kvar i vårt land och vi kallar det bland annat för Jantelagen.

Jag vill kalla det för att vi haft (för) långt vänsterstyre som lyckats med att nedvärdera medborgarna, rätta sig i ledet och lyda allsmäktige Staten.

Den första reaktionen från en del av er läsare är nog att - "Så där är det inte i Sverige inte". Luta er tillbaka och tänk efter hur livet har varit. Från dagis till högstadiet till dags läge. Behöver inte säga mer om det tror jag.

¤ Vänsterblocket har misslyckats radikalt med integration/assimilering av invandrare.
Vänsterns politik kring invandringfrågan har INGEN vunnit på. Vet inte vilken som förlorat mest, invandrarna eller Sverige?

Att komma till ett land från en helt annan kultur utan att få en god integration och komma in i samhället så fort som möjligt måste man känna en väldigt stark utanförskap. Otacksamhet, brott, våld och misstänksamhet mot myndigheter och svenskar blir bara sämre än till det bättre.

Sverige vinner ingenting heller... Enorma bidragssummor, kostnader för brott med mera går åt till en dålig invandringspolitik när vår välfärd samtidigt går åt skogen då skolor läggs ner, åldringarna får det mycket sämre och sjukhusen har inte råd att anställa vårdpersonal med mer med mera. Vi får en allt högre arbetslöshetsstatistik då väldigt få invandrare får jobb i detta redan ansträngda läge vi har på arbetsmarknaden.

Men att kritisera denna enorma tabbe som vänstern spelat stor roll i, har resulterat i att regerande vänsterblock lyckats med att smutskasta dem som vågat vara ifrågasättande. Ja, ni vet vilka jävla ord som lättsamt kastas hur som helst och det tack vare vänstervridna medier.

En enkel uträkning gör att vilken idiot som helst fattar: Hur fan ska ett litet land på 9 miljoner medborgare kunna ta emot 100.000 st invandrare varje år? Kunna ge en god introduktion i vår kultur och kunna komma in i samhället på ett effektivt sätt? Men det blir ingen ändring. Desto fler som ifrågasätter - desto hårdare står vänstern på sig att fortsätta med sin invandringspolitik.

¤ Vänsterpartiets ledare är uttalad kommunist.
För er som inte vet vad kommunism ställt till med i världen, tycker jag ska läsa på snarast. Kommunismens brott mot mänskligheten lärs inte ut i skolorna i den utsträckning den bör göra... och ja, detta tack vare vänsterstyre i Sverige under så lång tid förståss.

Men i enkelhet så röstar jag inte på Vänsterpartiet med Lars Ohly i spetsen i och med alla dessa punkter jag skrivit här och att jag har inte lust att stöpas i samma form som alla andra, jag vill ha åsiktsfrihet (den är redan hotad) och jag vill inte att Staten ska äga ALLA företag i Sverige.


Alla dessa punkter plus mycket mer som till exempel att så gott som alla vänsterledare i Sverige bevisats som hycklare gör att jag aldrig aldrig kommer rösta åt vänster.

Skäms på er ni som röstar på vänsterblocket.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj oj! Där fick du till det darling ;) Men det finns ju massor av männsikor som tycker att du ska skämmas på dig för att du röstar på högerblocket ;) Men jag är ju mer höger än vänster själv så visst, I understand you darling :)

2010-03-05 @ 13:34:21
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd

Diplomatiska Angelica =)

2010-03-05 @ 19:15:10
Postat av: Angelica

Ja, sån är jag .. jag tror det är en arbetsskada :)

2010-03-05 @ 19:46:49
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: werner

amen

2010-03-05 @ 19:51:42
Postat av: smygar´n

Det tar emot,men jag håller på dig jag Kenny!!!! Skulle rösta på dig utan att blinka om du ställde upp i valet....Kennypartiet...vilken jävla hit DET skulle bli!!!

2010-03-06 @ 13:17:53
Postat av: kyd

smygar'n: Haha, jäklar vad jag skulle äga riksdag och regering, mouhaha!

2010-03-06 @ 19:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0