9 mars: Allt rasar

Allt omkring oss rasar, som jag klagat om i många bloggar nu ett tag. Det är inte slut än verkar det som. Först bilen som inte gick genom bilbesiktningen och nu har altantaket brakat.

Runt kl 22 igår kväll rasade några ton is och snö ner på altantaket. Trodde inte detta skulle ske då det fanns ett snöskydd på taket som är ovanför altantaket. Men det 2m långa snöskyddet hade rasat med det också. Satt fast i 4st små nitar såg jag. Inte undra på att det inte kunna hålla för några ton snö och is.

Med ett jävla brak slogs altantaket sönder. Tre stora balkar slogs sönder (!!) och det blev ett stort hål i taket.

Så det var bara att klä på sig och ta bort all snö så att inte altantaket skulle braka ihop helt och hållet. Då skulle fönstren till vardagsrummet också slås sönder.

Nu har det varit motgångar sedan förra sommaren stup i ett. Helt fantastiskt. Men det verkar inte vara slut på eländet ännu. Min bror ringde idag och berättade att Balder var dålig i ryggen igen... rejält dessutom.

Nu ska jag ringa till veterinären och boka tid. Troligtvis blir det väl att han får somna in där.



Markus Krunegård - Stjärnfallet





Tema fruntimmer.

Brukar alltid säga att alla kvinnor har något fint i sitt utseende. Jag får ta tillbaka det påståendet.

Dålig förlorare. Jävlar anamma! Anar att det är fejk.

Va fan är det med fruntimmer egentligen?



Nu ska jag deppa vidare...

Kommentarer
Postat av: embra

mitt altan tak klarade tak raset , men det så oroväckande ut.Det small likt pistolskott men sen så lossnade skiten med ett brak.

2010-03-09 @ 18:30:29
Postat av: Fluktaren....

Men du....bilen blev iaf bra!! Tänk positivt!!!!

2010-03-09 @ 21:41:51
Postat av: Erik (den evige optimisten)

"Tänk positivt!!!!"

Va fan ä de för skitsnack! finns inget bra med detta livet!

och Balder-gubben är dålig också :(

Love u Balder

2010-03-10 @ 10:44:47
Postat av: Anna L

Jo man vet hur det är med motgångar, dom verkar aldrig vela ta slut =/ men till slut så! hoppas allt löser sig för er.

2010-03-10 @ 13:25:51
URL: http://lundanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0