20 maj: Förbud förbud förbud

Staten, myndigheter, hyresvärdar, fack, landsting, kommuner m.fl. instanser ser till att hela tiden utöka alla förbud och regler. Blir det inte mättat snart? Snart kan vi inte göra någonting om det ska fortsätta i den här takten.

Varför jag tar upp detta är att jag blivit upprörd över vår hyresvärd underliga regler.
Det är förbjudet att bada i pool, hoppa studsmatta och att grilla på Faxeholmens (vår hyresvärd) mark.

Vad jag förstått är anledningen till att man ej får hoppa studsmatta och låta barnen bada i pool att hyresvärden blir ansvarig om det händer en olycka. Detta kan jag inte tro på riktigt. Om jag mekar med bilen och gör illa mig, tror ni då att Faxeholmen är ansvarig för att jag gjorde illa mig? Får jag då en summa pengar för sveda och värk?

Att jag snubblar på en sten eller halkar på isen förstår jag att det kan vara Faxeholmens ansvar. Men det är ju en helt annan sak. Nä, det här är skitsnack det.

Att man ej får grilla anar jag att de är rädd att fastigheterna brinner ner men jag har då aldrig hört talas om att det ens inträffat eller att det varit i närheten ens.



Besiktat Pontiacen i veckan. Den gick igenom och är besiktad två år till framöver. Har även hämtat klubbens tröjor som blev riktigt riktigt bra. Enormt sköna dessutom.

I övrigt har veckan varit som vanligt. Nästan så man pustar ut lite att ingen ny arbetsgivare hört av sig då jag har så mycket på gång ändå. Men jag har ju varit på en intervju nu i tisdags som gick jättebra med en mycket trevlig person som rekryterare.



Hittade på en tråd på Flashback om underliga saker man fått hört under en sexakt. Detta tog priset =)

"Sprut i mig nu din fastlandstjur"
Sagt till en kompis i ett taelt paa Gotland.
Maaste saegas med stark gotlaendsk brytning.



Vad är det jag ska göra med min första lön?
Köpa alla Småstadslivsfilmer på direktn-rektn-rektn.

Såg Småstadsliv 3 för andra gången igår. Hade ont i magen efteråt. Men tvåan är ändå snäppet bättre =)



Jon sitter och beklagar sig vid matbordet.

- Jag kan inte cykla. Jag kan inte leka med Erik. Kan inte lyfta den där heller, ja´e. (pekar på en kastrull på bordet).

Stackarn var helt bedrövad men jag kunde omöjligen låta bli att skratta då han helt plötsligt lutar sig tillbaka med en suck och säger detta på brett hälsingemål. =)

Varför han fick med det där med kastrullen vet jag inte. Han ville väl bre på sitt elände. =)

 


 

Länkdax

 

Slayer goes to church


Angelica jag skulle vilja inhandla en trädgårdstraktor


Men vad i hela fridens namn


Folk med flax


Ytterliggare inlägg från tråden Dina Dummaste Kunder (berättelsen längst ner tar priset)


Så här kommer det se ut i kioskerna framöver när man ska handla tobak


Värsta hagelregnet jag någonsin sett. Djur och människor måste ha dött om de vore utomhus

 



Fredagen kommer att innehålla städning och folkölsdrickning tillsammans med 70 tals dansbandsmusik på hög volym. Har blivit så nu i några veckor. Trevlig fredagsföreteelse.

Ska även tvätta Pontiacen då den ska luftas på Söderhamns cruising på lördagen. Innan vi far dit ska Jon på ett födelsedagskalas på Buspalatset i Bollnäs.



Tja så länge och tack för titten.

Kommentarer
Postat av: Pastor Plikta



Är det tillåtet att elgrilla då ?

2010-05-23 @ 06:05:46
URL: http://www.veronicamoser.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0