22 okt: Dansa med... fästingar?

Det är frost ute och även lite snö då och då... ändå har Grimm (katt'n) fästingar på sig!! Fan helt otroligt.

Ett helt onödigt djur som borde utplånas. För några veckor sedan kröp det en fästing på Silas och både jag och Angelica har funnit fästingar på oss krypandes. Katterna tar in dem och de som inte håller sig kvar i pälsen ramlar ner i sängen eller i soffan =/



Idag är det fullt upp! Men tar mig ändå tid att skriva denna blogg eftersom det var ett tag sedan nu jag skrev ett inlägg.

Idag ska jag städa, ta en tripp till återvinningen, laga till kyckling, göra reklam för turnén med James Intveld (25-27 nov) med mera. Emellanåt slinker en folköl ner.

Fick nyss en till spelning att arrangera. Ett ösigt rock'n roll gäng från England kommer till Sverige på en två dagars turné. Bokat lokal redan. Spelningen blir av ena dagen här i Gävleborg och den andra i Stockholm. Men mer om detta framöver då allt börjar bli klart.

Men nu är det James Intveld som gäller den 25-27 november! Stockholm och Gävle är klart!
All info om den turnén finns här.
Dela gärna evenemanget och bjud in era vänner.



För er som inte har Facebook:

THURSDAY 25th NOVEMBER
River Club @ The Liffey
Stora Nygatan 42, Gamla Stan i STOCKHOLM
http://www.theliffey.se/

Food, beer and drinks can be purchased on site.
kl 19:00-23:30. 150kr. 21 yrs old limit.
- - -

FRIDAY 26th NOVEMBER
Estraden i GÄVLE
Folkparksvägen 1
http://www.parkengavle.se/

Food, beer and drinks can be purchased on site.
kl 20-01. 180kr. 18 yrs old limit.
- - -

SATURDAY 27th NOVEMBER
More info coming soon!
- - -

Welcome to a wonderful evening of dancing, good food & drink.

Info:
Kenny Dannberg
070-2052032
[email protected]




Ikväll efter städning och matlagning bland annat blir det  mys framför en film.

I morrn ska vi käka middag hos svärmor. Angelicas bror Micke kommer på besök under helgen. Jon är eld och lågor då morbror Micke är bland de bästa i hela världen =)

Troligtvis kommer resten av familjen sova över hos svärmor medans jag tar mig till Kungsgården på kvällen och vidare därifrån i en stor jänkare till Falun på Höstrusk.



Sover över... någonstans och tar mig hem på söndagen.



Silas pojken åt för första gången i förrgår! Det blev banangröt men det var inte populärt. Spottade ut det mesta, haha. Det är iof lite tidigt för honom att käka också. Men han hade inte vuxit så mycket på senaste kontrollen så BVC sköterskan tyckte vi kunde börja ge honom fast föda för att han skulle gå upp i vikt lite.





Parkour Amstaff. (Tack Erik för tipset!)

Fy fan va elakt =)

Skön blåsning.

Snäll tjuv.

Haha fy fan. Satan's baby =D

HAHAHA! Men herregud!!

Herrejävlar.

Ett måste när jag besöker Las Vegas.



Älskar fredagar!

So many beers, so little time.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det fanns för längesedan när jag hade hund några vitlöksdroppar att köpa på typ ICA. Dem hällde jag i hundens mat och slapp fästingar. Testa!

Kan man inte sätta sånna där fästinghalsband även på katter?!

Otroligt otrevliga djur, fästingar alltså!

2010-10-22 @ 18:38:58
Postat av: kyd

Ida: Jo, vi har ett suveränt medel. Kom inte ihåg vad det heter. Men nu har det slutat verka och vi har inte brytt oss om att fortsätta med det eftersom det blev frost. Men men... det verkar inte bekymra fästingjävlarna ett dugg det. =O

2010-10-22 @ 19:25:05
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha! Nä de är räääliga som man säger på ren skånska!

2010-10-24 @ 11:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0