7 okt: Snart hårlös sambo?

3-4 månader efter förlossning så tappar alla mammor hår. Det är inte lite heller. Speciellt då Angelica har så tjockt hår. Det är hår överallt. Mest i badrummet så klart.

Jon har fått tjockt hår på senaste tid. Jäklar anåda. Trodde han skulle få mitt hår men fick Jonsson-släktets gudskelov.



Just nu sitter jag med en kopp kaffe och njuter till Klostertaler. Det är ju Oktoberfest i Tyskland och då passar det bra tänkte jag. Saknar en stor bärs bara.



Det finns två speciella resmål som jag ska ta mig till under mitt liv. Det är till Las Vegas och till Munchen på Oktoberfest.



Två CDn med Oktoberfest hits att ladda ner=)



Silas pojken växer och frodas och är lika lugn som vanligt. Han har nu kunnat vänt på sig från rygg till mage och skrattar och ler mest hela dagarna. Är väldigt social av sig, om man kan använda det uttrycket på en 3 månaders bebis? Han ska alltid sitta eller ligga bredvid och helst sitta i knä.



Jon har blivit stökig på sista tiden. Det är extremt med energi i denna pöjk. Ibland får vi be honom springa runt huset och det gör han upp till 20 ggr, haha. Äter som en häst gör han också. Man kan tro han är i tonåren redan.

Jon var till tandhygienisten häromdagen och vi befarade att det inte skulle funka alls då han varit obstinat på de tidigare besöken. Men denna gång gick det skitbra. Han hoppade i stolen och lät tandhygienisten skrapa och titta hur mycket som den ville. Men han har ju blivit stor pojk nu tycker han och vågar sig på mycket fler saker.

Jon helt plötsligt till mormor hanses: - Du börjar bli gammal, mormor.



Följ gärna min väns Linda's blogg!

2 Fast 2 Furios Volvo Edition

Hal snubbe i brittisk rättegång.

Heeeelt fantastiskt.

När grät jag senast? 1 okt då jag såg denna video.

15 minuter att slå ihjäl? Finska rallykrascher i överflöd.



Som jag skrev i den förra bloggen så händer det mycket i mitt liv just nu. Är knappt hemma fastän jag är arbetsbefriad (med lön) från mitt jobb under hela oktober då det inte finns uppgifter för oss som ska sluta.

Men men... det är full fart ändå. Har varit på fyra möten under de senaste dagarna om olika projekt. Det kliar i mig att få berätta om allt skoj som är på gång. Men vill inte förrens allt börjar bli klart.

Men en sak kan jag berätta att jag fick det tillfälliga jobbet jag skrev om. Det blir som däckomläggare på Däckteam i Gävle. Det kan jag ju utan problem. Har ju hållt på att lägga om däck i tio års tid. Ska bli kul att få komma tillbaka till däckbranschen för en sväng. Har faktiskt saknat det.

Lönen blir ju inte den man är van med. Men skitsamma. Jag slipper gå på A-kassa och jag får röra på mig om dagarna. Nog fan blir det att röra på sig alltid. Vilka dagar det är vid däcksäsongerna. Har många vansinniga minnen från tiden med däckverkstaden. Bland annat en gång då man kom hem efter att arbetat från 0700-2300 i en vecka. Tog av mig skorna i hallen, la mig i arbetskläderna på vardagsrumsgolvet somnade efter en minut och vaknade på morgonen runt 7 tiden. Satte på mig skorna och for till verkstaden direkt, haha.

Fick detta jobb på Däckteam genom en vän som har en bemanningsfirma och genom en slump så känner jag även chefen på Däckteam. Börjar från någon dag till om någon vecka och sen brukar det hålla i sig tills januari.



Helgen blir lugn... första helgen på länge. Ska bli skönt. Men innan det blir helg ska jag på fler möten kring ett av projekten och även hinna med Företagar Forum på Göransson Arena i Sandviken.



Visste du att: Samtidigt skulle 1.200.000 st myggor tömma dig på ditt blod.

Ha en fantastiskt skön helg alla!

Kommentarer
Postat av: hallgren

Octoberfest i Tyskland behöver du inte bara drömma om, jag har flugit till Tyskland 3 gånger dom senaste åren och varje gång har d kostat typ 300spänn tur & retur inkl alla avgifter, d e bara dra ihop en liga till nästa år å åka , jag e på!

2010-10-07 @ 14:35:48
Postat av: kyd

Hallgren: Det är hotellen och vistelsen som kostar just runt Oktoberfest. Int klokt. Men men... någon gång ska jag dit. Tar med dig också =)

2010-10-07 @ 15:12:31
Postat av: hallgren

jasså höjer dom jäkla surkålen hotellpriserna, d kunde man ju förstå, men då får vi väl tanka los raggos apachen och åka ner å sova i den, den skulle nog göra succé där nere

2010-10-07 @ 17:27:40
Postat av: Håkan

Angelica har väl haft en sambo länge som börjar bli hårlös :)



Ska ni till oktoberfesten så hakar jag på med :)

2010-10-07 @ 18:32:22
Postat av: kyd

Hallgren: Haha, ja vilken succé. Skulle nog bli en resa utan dess like.



Håkan: Självklart =)

2010-10-07 @ 20:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0