20 sep: Inte som jag hade tänkt mig...

Hade tänkt skrivit mycket om valet i dagens blogg men det får jag hoppa över till en annan gång...

Nu har något större hänt i mitt liv som jag måste skriva av mig om. Fick reda på idag att min provanställning på NTI Skolan sägs upp från och med i morgon då Förvaltningsrätten har beslutat att det blir en ny upphandling av avtalet till Arbetsförmedlingen.

Detta har ju skjutits upp sedan maj i och med överklagningar från andra företag som ville ha avtalet. Efter den nu tredje och sista överklagan så gjorde rätten ett nytt beslut att släppa upphandlingen fri och alla aktörer får ge nya anbud.

Detta medför då att NTI ej kan ha mig och mfl kollegor anställda tills de vet om de vunnit anbudet igen. Det är ju en process på över ett halvår med överklagningar inräknat.

Så nu står jag här, utan jobb helt plötsligt och troligtvis även utan A-kassa. Jag känner mig uppgiven, ledsen och arg. Men samtidigt har jag försökt lagt den energin på att direkt finna lösningar istället för att gräva ned mig.

Har hört mig för till några som jag vet kan tänkas anställa mig, och håller en tumme för att de kan finna mig passande.

Hör av er om ni vet något företag som söker folk.

Skriver mer i veckan.


::UPPDATERAT::

Efter någon timmes letande bland mina kontakter har jag eventuellt funnit ett tillfälligt jobb... eller ja egentligen två stycken. Vill inte gå ut med det här ännu, men troligtvis börjar jag från och med i morgon tisdag med det ena arbetet och om någon vecka med det andra jobbet.

*PUUH*

Men hör gärna av er om ni finner något ledigt jobb ändå. Man vet ju aldrig vad som kan hända.

Kommentarer
Postat av: Anna Lund

Nej men va tråkigt =/ Hoppas det löser sig för dig. Kram.

2010-09-20 @ 13:14:21
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: ANGELICA HJÄRTA ERIK

usch va tråkigt.. :( Och tråkigt är det utan jobb kan jag säga..!

2010-09-20 @ 13:16:09
URL: http://aangeeliica.blogg.se/
Postat av: kennet

Men va fan! Ska leta med ljus och lykta!

2010-09-20 @ 13:22:16
Postat av: Helena Jern

Helvete att det alltid ska komma motgångar, man får helt enkelt inte gräva ner sig som du skriver. Du är stark! Starkare än dom flesta. Du fixar det här. Du är betydelsefull!

2010-09-20 @ 13:48:21
Postat av: Ida

Fan va tråkigt att höra...

Men roligt att du redan verkar ha nya saker på gång!

Hoppas det löser sig!

2010-09-20 @ 14:26:32
Postat av: Angelica

Vi börjar bli vana nu älskling! Detta fixar vi/du! Älskar dig!

2010-09-20 @ 15:31:24
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du har ett himla oflyt också! :(

TUR att du har något på gång i alla fall. Hojtar om det blir någon öppning på något sätt någonstans

2010-09-20 @ 19:25:15
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: bloglovinbyten-ja

Ett ord: Katastrofval!

2010-09-20 @ 22:22:36
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0