22 sep: Reda upp allt

Ska försöka reda upp röran omkring mig med allt som hänt under bara några dagar =)

Som jag skrev i den förra bloggen så har jag blivit varslad från mitt jobb på NTI skolan för att upphandlingen av avtalet med AF blev överklagat för tredje gången och rätten har nu beslutat att anbudet är öppet igen.

Självklart blev jag ledsen då jag förberett enormt mycket kring denna tjänst och såg fram emot att börja jobba i Gävle. Har gjort iordning pärmar efter pärmar och noteringar om så gott som allt i detalj som skulle göras. Haft ett 20 tal anställningsintervjuer osv osv.

Men men... jag slängde iväg en bunt mail och ringde massa folk efter att jag fick reda på varslet för att finna något nytt jobb. Vägrade låta negativ energi bita på mig.

Detta gav frukt... ordentligt! Fick erbjudande om fyra jobb, varav ett av dem är tillfälligt under några månader och det jobbet har jag om några veckor om jag vill. Det jobbet är i Gävle.

Ett av dem är som säljare inom bemanning och ett annat jobb som coach på olika orter i mellansverige. Men det som är mest intressant var det fjärde jobbet som butikschef med personalansvar på 10 st anställda. Var på anställningsintervju idag om det jobbet. Snabba bud!

Jag fick också sälj-jobbet och är något jag kan jobba med när jag vill. Jag har tänkt att jag ska arbeta med det en tid framåt för att hålla igång mig själv. Skulle fått information om upplägget idag men så kom anställningsintervjun för butikschefsjobbet emellan.

Märker att det blev rörigt det här, fastän jag försöker reda upp det haha. Mest för min egen skull också, då det är full fart på karusellen i huvudet just nu.

Utöver allt detta så har jag flera projekt på gång med olika personer, varav två stora och ett av dessa gigantiskt! Det är i mångmiljonklassen. Det största jag gett mig in i, och jag SKA lyckas och det ska bli förbaskat roligt! Har fått med mig experter inom området som får agera som rådgivare dessutom. Mer om detta projekt kommer.

Sovit väldigt få timmar de senaste tre dygnen efter allt som hänt. Det rusar tankar och ideér i huvudet och jag kan inte somna fastän jag är riktigt trött. Känner mig som en zombie just nu. Hoppas ögonen ramlar ner lättare ikväll. I morrn ska jag vara pigg. Ska söka 8 st jobb jag funnit på Platsbanken. Därefter ska vi fira mitt brorsbarn Cornelia. =)

 

Tack alla underbara vänner som hjälpt mig kring jobbsökandet. Ni är guld värda!

 

 


 

 

Nytt besökar-rekord till min blogg. 90 st unika besökare i måndags.

Tisdagen runt 45 st unika besökare. Undra hur många som ramlar in idag?

Sköj! =)

 

 


 

 

Ska försöka ta lite kort om valet, som jag hade tänkt skrivit rejält mycket om i måndagens blogg egentligen.

 

Det blev som jag trodde. Alliansen vann och SD kom in i riksdagen.

För mig så var huvudsaken att Vänsterpartiet fick låga procent och det allra viktigaste -

Att Mona Sahlin ej blev statsminister!!


Hade hon blivit statsminister, vet jag ärligt talat inte vad jag skulle ta mig till. Glädjetåren jag fällde i söndags skulle blivit till psykiskt sammanbrott. Skulle Mona Sahlin blivit statsminister och jag fick det tråkiga beskedet om mitt jobb i måndags så hade jag nog inte klivit upp ur sängen på hela veckan. Ja, det är sant. Då hade det blivit för mycket.

 

Glädjetår ja... Under söndagskvällen/natten var mina ögon då o då blöta av glädje faktiskt. En sådan lättnad har jag inte känt sedan Silas hade fötts, haha.

 

STOR HEDER TILL ER FÖRNUFTIGA VÄLJARE!

 

Lars Ohly visade sitt rätta jag vid talet efter sluträkningen. Radikalismen var så framträdande så jag satt bara och gapade! Han visade dessutom en enorm oprofessionalitet och barnslighet att ej sitta bredvid Jimmie Åkesson. Är Ohly en folkvald politiker som ska arbeta för och företräda Sverige eller ett förskolebarn??

 

En bra sammanfattning om valkvällen fann jag i Anna N's blogg.

 


 

 

I lördags var familjen uti skogen och grillade korv. Lekte pirat med Jon också och letade skatter. Fann bland annat en riktig skatt - en växellåda som någon dumpat, haha.

 

Angelica var rädd för att stöta på björn men det klarade vi oss från denna gång.

 

 

 


 

Mimer, katten våran som vägrade vara hemma i lägenheten utan har bott vid huset hela sommaren (ca 3 mån) gjorde Angelica uppmärksam när hon var vid huset. Mimer har aldrig viljat kommit fram till oss när vi varit vid huset för då vet han att vi tar honom till lägenheten.

 

Men denna gång lämnade han inte Angelica, utan följde henne oavbrutet. Angelica stoppade in honom i kattburen och jag åkte och hämtade honom. Han var riktigt fin i pälsen och var tjock om magen. Hade trott han skulle vara smal o eländig. Men han var så fin så. Finns mycket sork på åkrarna som han gött sig på anar jag.

 

Sedan jag hämtade honom förra veckan så har han hållt sig hemma och är väldigt lugn i jämförelse med tidigare då han var nervös och försvann till huset efter bara ngn dag i lägenheten. Nu har han varit hemma hela tiden och knappt gått ut. Jag anar att han börjat känna att kylan börjar komma.

 

Nu är hela familjen samlad igen då.

 

 

 

 


 

 

Saxat från Dumma Kunder-tråden på Flashbacks Forum.


Någon bekant jobbade på en mack, en blondin gick in en gång och frågade om de sålde oljestickor. Detta tyckte han lät lite suspekt, och svarade "nej, hurså?" Då sa hon att "Nää men det är nämligen såhär att min oljesticka når inte ner till oljan.."



 

 

Jag och Angelica tittar på partiledardebatten på TV och publiken applåderar då och då. Jon ser en film på datorn, tittar upp och frågar: - Är det här Lets Dance, pappa?


 



 

 

Holy Fuck.

Holy Fuck #2.

 

HAHA! Vilken jäkla reklamfilm =)

Det korta skrattet efteråt är obetalbart.


 


 

 

På fredag ska Angelica tillbringa kvällen med Mia. De ska käka gott och fruntimmerssnacka anar jag. Jag och Jon håller oss hemma och hittar på något skoj. Hade tänkt käka något gott vi också. Ska göra tacogratäng har jag bestämt.

 

På lördagen tror jag ta me tusan att inget speciellt händer underligt nog. Så då ska jag försöka ta igen en massa sömn.

 

 


 

 

Äntligen kunnat växla in mynten som jag tog upp i en tidigare blogg!! Fast inte på banken förståss *grrr*. Idag var jag ju i Gävle och tänkte passa på att nyttja denna banks insättningsautomat. Det första man fick se var att en av dem trasig så klart! Den andra automaten var det lång kö till. Ställde mig i kön och en gammal dam får inte ut sitt bankkort! Då var det bara att ge upp.

 

Återkom två ggr till, men det var en förbaskat lång kö då också. Så jag for iväg till ICA Maxi i Hemlingby efter att fått ett tips om att de har en myntautomat. Det hade de! Så äntligen fick jag mynten växlade!

 

Helt sagolikt att det ska vara så svårt att växla mynt i detta land!

 

By the way. Kom ihåg att 50 öringarna sätts ur bruk 1 oktober.

 

 


 

 

Tack för besöket och en eloge till dig om du läst allt =)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Inte kusinbarn, du menar brorsbarn =)

2010-09-23 @ 06:22:56
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd

Angelica: Ja, självklart. Hjärnan är som en disksvamp känner jag.

2010-09-23 @ 12:08:55
Postat av: Anna

Det finns en mening med allt det här, även om den är svår att se just nu. Du ska se att det här löser sig snabbt, redan några jobb på gång - det är ju strålande! På't bara. Fokusera på jobb-Kenny och gör ditt allra mest proffessionella framträdande under intervjuerna så är det här i hamn sen :)

2010-09-23 @ 12:43:26
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0