9 april: Delirio Mind

Inleder med en gammal goding från 1984:

Delirio Mind - Scotch


 


 

 

Motorrevy i Bollnäs i dagarna två. Igår blev man lockad med rejält partaj och uppträdande av strippa i Bollnäs, men la min tid på spa med sambon istället. Iof... hade vi inte redan bestämt detta så hade jag nog svingat några bärs framför strippan, haha.

 

Riktigt mysigt var det på Kroppsvårdsgården i Kilafors. Utöver spa blev det god mat dessutom. Längesedan jag och Angelica gjorde något mysigt tillsammans.

 

Barnen hade vi lämnat hos mormor och de är där ännu. Ska hämta dem efter lunch. Vi tänkte ha en lång sovmorgon, men vi vaknade lite före åtta lik förbaskat, haha.

 

 


 

 

Som jag skrev i förra bloggen så har denna vecka varit proppfull med göromål. Utbildningen avslutades på onsdagen och nu är man processledare i Gävle Kommuns tjänst.

 

Den dag som var roligast och gav mest energi var just den som var längst. Vi höll på till 2100 och jag var riktigt pigg när jag kom hem underligt nog.

 

Fick ett fint intyg och även biljetter till spa & relax på Fjärran Höjder badet i Gävle som tack.

 

På torsdagen började jag fara ut till företag. Packat bilen med alla möjliga reklambroschyrer och hundratals kataloger. For även till Biltema Borlänge för att hämta mina snygga profilkläder som vi representanter ska bära. På väg till Borlänge stannade jag till i Falun på lunch med Ante. Anskrämligt sällan vi ses, så jag passade på nu när jag var i Dalarnas fina residensstad och tillika min födelseort.

 

 

På fredagen hann jag besöka 15 st företag men hade hunnit med fler om inte kataloger m.m. hade tagit slut! Inte endaste företagare blev irriterad heller. Det hade jag trott faktiskt. Besökte mestadels campingar/vandrarhem/hotell/restauranger för att prata om våra produkter och få dem som fakturakund hos Biltema.

 

Förbaskat roligt jobb det här. Fast varje jobb har sina vardagliga tråkigheter. Skulle vara på spa kl 1800 i Kilafors på fredagen. När jag skulle fylla på katalogerna i bilen var kl 1515. Hela katalog-pallen rasar med ca 1000 st kataloger på lastbryggan. Då jävlar fick jag stressa på. En timme senare kom jag iväg underligt nog. Måste sett ut som en Duracell-kanin plockandes kataloger som en dåre.

 

 


 

 

Från FB-chatten...


Johnny: - Säljer Håkan till Kenny för 2 st Max Supreme Meal.
Kenny: - ASG. Bussiga brorsan.
Johnny: - Hungriga brorsan.

 



 

 

Ska åter ta upp detta kring julbelysningar!

 

DET ÄR APRIL MÅNAD!! SLÄCK/TA NER JULBELYSNINGARNA PÅ GÅRDARNA NU!!


Jag får ett utbrott varje gång jag ser en julbelysning (<-- sant). Än värre är det om den lyser! Det finns en massa folk här i Stråtjära som har beslysningarna på ännu och än värre var det i Bollnäs och Arbrå märkte jag när jag for dit på fest för någon helg sedan.

 

Gråter blod snart...


 


 

 

Avslutar med något trevligare...

The Länkar!


Snopet.


Info om de nya sedlarna och mynten som kommer 2014-2015.

 

Retro 64a (ni vet vad det här, ni som börjar närma er 40).


Favorit i repris: Civilpolis SAAB 9000 Turbo jagar en vansinnigt snabb Lotus Omega.

 

Månadens bästa.


Månadens bästa #2.


Kommentarer
Postat av: mange

hehe "I will keep my christmas lights on my front porch all year long" sjunger Gretchen Wilson i Redneck woman http://www.youtube.com/watch?v=wObGeQO6Cj0 så det kanske har blivit ett statement även i sverige :)

2011-04-09 @ 19:55:09
URL: http://accordingtomange.blogg.se/
Postat av: Pastor Plikta

Min julstjärna har suttit uppe i 4 år nu , gråt blod nu din mysproggare !!

2011-04-10 @ 22:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0